Ziet er goed uit, persoonlijk zou ik nog een set wissels aanbrengen om zo naar de sporen van het station te kunnen komen. Dus de enkele lijn (groene nummers) aan laten sluiten bij het emplacement.
Ik heb jou raad opgevolgd, maar nu ontstaat er, na mijn idee, een "botsting"!Als je let op de beide rijrichtingen, dan heb ik op de paarse baan, zoals je aangaf, een wissel geplaatst om aan te sluiten bij het emplacement.Maar deze aansluiting staat nu in verbinding met het tegemoet komend trein verkeer..................toch? (gelet op de aangegeven rijrichting)Of zie ik dit nou verkeerd?
Hallo Jos,Ik heb helaas nog geen idee welke kant je op wil gaan met je baan. Je gaat een dubbelsporige ringbaan aanleggen? Hoe ziet de rest eruit of heb je daar ideeën over? Zelf heb ik een ontwerp dat pas ook in ongeveer 3.80 bij 1.22 en dan nog een klein stukje extra van 1.22 x 1.22m (zie mijn bouwdraadje onder het wereldbolletje) en dan heb ik een station met een maximale perronlengte van ongeveer 1.30 - 1.50meter. Het is een enkelsporige zijlijn-station en ik wil hem in Duitsland situeren. In TP I of II zal niet zo heelveel dubbelspoor hebben gelegen, meer enkelspoor met inhaalsporen.Groeten Ronald.
Jos, houdt rekening met het feit dat jouw reikwijdte niet verder komt dan zo'n 75 cm. vooral de afstand in het middendeel in jouw plan lijkt mij nogal ver. wagentjes en locs ontsporen juist altijd daar, waar je niet of moeilijk bij kunt (Wet van murphy). Dus zorg dat je (desnoods) via de onderzijde bij alle plaatsen op de baan kunt komen.