Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
Vandaag om 10:44:32
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:22:29
Houten 23 Augustus 2025 door Marc tramt
Vandaag om 10:16:58
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 10:16:03
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 09:24:30
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R v/d Hoven
Vandaag om 09:14:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:13:58
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door hmmglaser
Vandaag om 09:05:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 08:52:52
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
schok bij vertrek door Lobomotion69
Vandaag om 02:48:50
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
28 July 2025, 19:46:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
28 July 2025, 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
28 July 2025, 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
28 July 2025, 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
28 July 2025, 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
28 July 2025, 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
28 July 2025, 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
28 July 2025, 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
28 July 2025, 14:11:24
  

Auteur Topic: Rail 2010?  (gelezen 48932 keer)

Thieu

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
    • RailImages
Re:Rail 2010?
« Reactie #135 Gepost op: 13 March 2010, 09:59:46 »
(...)edit: nee je hebt toch gelijk. In 2007 hadden we Free Heaven Harbor Terminal, een mooie Amerikaanse modelbaan in N-spoor. 

Klopt, die was het: een mooie baan in N-schaal met een Amerikaans haventhema. Ik heb er meerdere keren rondgehangen, lange tijd ook, maar een lunch duurt in Frankrijk nou eenmaal erg lang. ;)

Zelf heb ik aan menig beurs meegedaan en ik weet dat het niet makkelijk is om 2 of 3 dagen lang alles rijdend te houden: je bent op zondag sowieso vaak erg moe en dan kan je geen regelaar meer zien... Wij hebben tevens de 'handicap' dat er niks uit zichzelf kan rondrijden: elke baan is end-to-end, het sporenplan is voornamelijk enkelspoor, we rijden op schaalsnelheid (dus geen langszoevende treintjes), en elke trein moet apart bestuurd worden. Het kan dan zijn dat de baan wat inactief oogt... Het blijft een aandachtspunt...
Groetjes, Thieu

Rubedino

  • Gast
Re:Rail 2010?
« Reactie #136 Gepost op: 13 March 2010, 10:10:11 »
Wij hebben tevens de 'handicap' dat er niks uit zichzelf kan rondrijden: elke baan is end-to-end, het sporenplan is voornamelijk enkelspoor, we rijden op schaalsnelheid (dus geen langszoevende treintjes), en elke trein moet apart bestuurd worden. Het kan dan zijn dat de baan wat inactief oogt... Het blijft een aandachtspunt...

tijd voor koploper.............oid.

onze baan rijdt gewoon 3 dagen lang ongestoord van heen naar weer en met nog eens wat leuke truckjes er bij.

see you all in Dortmund

kees-jan

Thieu

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
    • RailImages
Re:Rail 2010?
« Reactie #137 Gepost op: 13 March 2010, 10:39:02 »
We houden niet van geautomatiseerde banen. We willen de treinen graag zelf rijden, net als in het echt.
Groetjes, Thieu

C_Jabaaij

  • Online Online
  • Berichten: 959
  • Eschburg
Re:Rail 2010?
« Reactie #138 Gepost op: 13 March 2010, 10:41:59 »
Wie zijn We?

Koos Jabaaij.
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”

Leo_H

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
    • Eurospoor
Re:Rail 2010?
« Reactie #139 Gepost op: 13 March 2010, 10:56:18 »
Klopt, die was het: een mooie baan in N-schaal met een Amerikaans haventhema. Ik heb er meerdere keren rondgehangen, lange tijd ook, maar een lunch duurt in Frankrijk nou eenmaal erg lang. ;)

Jammer dat ze hun baan dan niet continue in bedrijf hielden, maar het zijn wel supergoede bouwers. In 2007 waren ze op Eurospoor te gast met de N-baan "Free Heaven Harbor Terminal", en een jaar later met de 0-baan "Merchant Row System", beide banen waren erg goed (ontvangen).
Kijk hier voor hun keurig verzorgde website;
http://www.trainternet.fr/Home_us.htm

Groeten,
leo

Thieu

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
    • RailImages
Re:Rail 2010?
« Reactie #140 Gepost op: 13 March 2010, 11:10:08 »
Het zijn inderdaad erg goede bouwers! Ik vond de N-schaalbaan erg mooi, en Merchant's Row was echt een topper.
Groetjes, Thieu

Thieu

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
    • RailImages
Re:Rail 2010?
« Reactie #141 Gepost op: 13 March 2010, 11:12:50 »
Groetjes, Thieu

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17855
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Rail 2010?
« Reactie #142 Gepost op: 13 March 2010, 11:15:22 »
Wie zijn We?

Koos Jabaaij.

PH&LF: http://www.amerikaanse-treinen.nl

Jammer dat ze hun baan dan niet continue in bedrijf hielden, maar het zijn wel supergoede bouwers. In 2007 waren ze op Eurospoor te gast met de N-baan "Free Heaven Harbor Terminal", en een jaar later met de 0-baan "Merchant Row System", beide banen waren erg goed (ontvangen).
Kijk hier voor hun keurig verzorgde website;
http://www.trainternet.fr/Home_us.htm

Groeten,
leo

Absoluut Leo. Toppers, beide. De 0 baan had ik in 2006 in Zwitserland al gezien en is echt een topper. Maar ook met die baan was er tijden achtereen niets te zien (zowel in Zwitserland als op Eurospoor). Ik ben er een aantal keren op de dag dat ik er was langs gelopen om te kijken en te fotograferen, maar heb eigenlijk bijna niets zien rijden.... En dat is best jammer want de baan is het zeker waard. Het was dus zeker geen probleem dat alleen op Eurospoor voorkwam.

Thieu heeft best wel een punt daarmee; als je je verhuurt aan een organisator moet je ook zorg dragen voor een mooie presentatie. Dat ben je verplicht naar zowel organisator die je voor een x bedrag inhuurt, maar ook naar het betalende publiek toe. Oke, af en toe zal er even iets verwisselt moeten worden, gepoetst o.id. maar over de dag gezien moet het wel rijden. En met een grotere groep kunnen er best een man of 2, 3 de baan aan de gang houden terwijl de rest even gaat eten.

My 2 cents, maar wel met overtuiging. Ik doe het zelf namelijk wel zo omdat ik vind dat dat zo moet. Een mooie presentatie neerzetten. :)
« Laatst bewerkt op: 13 March 2010, 11:17:55 door Ronald Halma »

Rubedino

  • Gast
Re:Rail 2010?
« Reactie #143 Gepost op: 13 March 2010, 11:20:31 »
We houden niet van geautomatiseerde banen.

We wel  ;) en zo heeft ieder zijn plezier er aan, de 1 wil dit en de ander dat.

kees-jan

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Rail 2010?
« Reactie #144 Gepost op: 13 March 2010, 11:46:18 »
Bekijk het eens anders: ga in t echt es langs t spoor staan, zelfs op n hoofdlijn mot je nog wel es 10 minuten op een trein wachten. Als je dan toch valt over een aangegoten handgreepje aan een wagentje, waarom mag het treinverkeer dan wel een hyperactieve krioelende massa zijn?  ;D

Leo_H

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
    • Eurospoor
Re:Rail 2010?
« Reactie #145 Gepost op: 13 March 2010, 12:06:03 »
Bekijk het eens anders: ga in t echt es langs t spoor staan, zelfs op n hoofdlijn mot je nog wel es 10 minuten op een trein wachten. Als je dan toch valt over een aangegoten handgreepje aan een wagentje, waarom mag het treinverkeer dan wel een hyperactieve krioelende massa zijn?  ;D

Nou Floris, Ik houd echt niet van banen waar tijdenlang niets gebeurt en er dan na lange tijd ergens vandaan een treint(je) komt rijden die vervolgens weer vertrekt, waarna er weer tijdenlang niets gebeurt. Maak dan een schilderij of een diorama zou ik zeggen. Die Fransen waren beide keren met 4 man aanwezig, ze konden makkelijk "in ploegendienst" aan de lunch beginnen.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:Rail 2010?
« Reactie #146 Gepost op: 13 March 2010, 13:19:09 »
Ik ben vanmorgen geweest.
Een paar mooie banen gezien, vooral in de (rustige) Meidoornzaal.
De fietser bij de Hezelpoort was gewoonweg briljant.

De handel had voor mij wat minder gemogen of in ieder geval wat meer gescheiden van de exposanten.
De entree vond ik aan de forse kant, maar al met al een paar plezierige uurtjes gehad.

Huub

Thieu

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
    • RailImages
Re:Rail 2010?
« Reactie #147 Gepost op: 13 March 2010, 13:38:55 »
Bekijk het eens anders: ga in t echt es langs t spoor staan, zelfs op n hoofdlijn mot je nog wel es 10 minuten op een trein wachten. Als je dan toch valt over een aangegoten handgreepje aan een wagentje, waarom mag het treinverkeer dan wel een hyperactieve krioelende massa zijn?  ;D

Zeg, dat betekent dan zeker ook dat wij slechts 3x per beursdag een treintje hoeven te rijden over onze rustige Amerikaanse spoorlijn?  ;D ;D ;D
Groetjes, Thieu

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re:Rail 2010?
« Reactie #148 Gepost op: 13 March 2010, 15:33:16 »
Was vrijdag geweest en ben met de trein geweest en dat heb ik geweten ook.
Was  vertrokken thuis rond half 8 net iets na 10 uur,aangekomen.
Pendelbus was wel duur , prijs voor een korte rit 4 euro,
Dacht vrijdag zal wel rustig zijn.Niet dus,goede lange rij,gelukkig kwamen ze al vlug met snelkassa aan dus nog geen 15 minuten in de rij gestaan.
Was druk tot 13 uur daarna loste de drukte eigenlijk al vanzelf op.
Op gegeven moment werd er omgeroepen er rijden geen treinen wegens stroomstoring,ik wou eigenlijk net weggan van rail.
Heb mijn vertrek maar even uitgesteld en nog maar eens de banen bekeken en wat genuttigd in restaurant.
Wat inderdaad opviel was dat veel clubs toch problemen met hun baan hebben ontsporingen/botsingen/kortsluiting zowel digitaal als ook handgestuurde banen.
Was vertrokken van rail rond 15 uur en pas thuis rond 20.30 uur.
Dus volgende keer zeker met de auto weer .
was gezellig maar niet goed voor de portomenee
« Laatst bewerkt op: 13 March 2010, 15:43:23 door dennie »

Fred Eikelboom

  • Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1377
  • Zonderling en fobie-deskundige.
Re:Rail 2010?
« Reactie #149 Gepost op: 13 March 2010, 15:39:43 »
Hoi Sven,

Die reparatieacties vielen mij vanmorgen in Houten ook op. Bij drie banen was men aan het "Troubleshooten"
Valt me eigenlijk tegen dat er daar regelmatig iets niet goed gaat.
Verder heel veel mooie banen gezien. Niets gekocht overigens, alléén maar een kaartje voor de Pendelbus
en een toegangsbewijs met korting.

mvg,
Fred
mvg, Fred

Als de oorzaak bekend is, is de oplossing een stuk dichterbij.