Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:22:29
Houten 23 Augustus 2025 door Marc tramt
Vandaag om 10:16:58
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 10:16:03
Eerste hulp bij Freecad door ruudns
Vandaag om 09:47:09
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 09:24:30
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R v/d Hoven
Vandaag om 09:14:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:13:58
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door hmmglaser
Vandaag om 09:05:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 08:52:52
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
schok bij vertrek door Lobomotion69
Vandaag om 02:48:50
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
28 July 2025, 19:46:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
28 July 2025, 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
28 July 2025, 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
28 July 2025, 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
28 July 2025, 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
28 July 2025, 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
28 July 2025, 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
28 July 2025, 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
28 July 2025, 14:11:24

Auteur Topic: Rail 2010?  (gelezen 48914 keer)

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
Re:Rail 2010?
« Reactie #120 Gepost op: 12 March 2010, 22:12:40 »
Dit keer voor mij niet echt spectaculair, maar op zo’n evenement zijn toch altijd een paar leuke banen te zien. Echter, het meest opvallende en tevens teleurstellende was dat op de helft van de banen men bezig was “iets” op te lossen, zodat ik zonder te overdrijven eigenlijk niet zoveel treinen heb zien rijden. En de lunchpauze van de spoor 1 baan, waarbij 16 mensen (ik heb ze geteld!) massaal het werk neerlegde en er dus niets gebeurde op de baan. Kan dat niet in twee ploegen gedaan worden?
sta je zelf weleens op een tenstoonstelling met een baan?

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #121 Gepost op: 12 March 2010, 22:13:23 »
mmm, Hezelpoort ziet eruit als een absolute topper!  :-\ Helaas, maar ik heb echt geen tijd om morgen alsnog te gaan, zonder fietser is baan die al fenomenabel!
Helaas  :-\ , helaas  :-\ , helaas   :-\ ......  (trekt zich een paar haren uit het hoofd)  :'(
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #122 Gepost op: 12 March 2010, 22:44:46 »
Floris, ik zou nu niet meer durven. Ik zal dan waarschijnlijk afgebrand worden omdat ik hier wat kritiek uit.

Ik zeg niet per sé dat ze er wat aan kunnen doen. Misschien insinueerde ik wel "schuld" tussen de regels, omdat in mijn ogen de banen helemaal niet een technisch hoogstandje hoeft te zijn dat storingsgevoelig is. Juist voor tentoonstellingen lijkt het me dat je een baan moet hebben waar niet veel fout mee kan gaan. Het waren de computergestuurde banen die problemen hadden. Iedereen vindt het leuk als er treinen rijden, maar ik hoor om mij heen "hier gebeurt niets" en men liep door bij een mooi diorama. Nou hoor je op zo'n dag vele bizarre opmerkingen om je heen, ik denk dat we daar allemaal wel bekend mee zijn, maar het is nu juist de essentie van een modelspoorevenement dat er een model op het spoor rijdt.

Maar je moet toch met me eens zijn dat lunchen met z'n zestienen niet nodig is.

@Gert, Loek liet 'm voor mij ook speciaal nog een keer rijden. Ik hoop dat het plastic plaatje dat de benen van de fietser aanstuurt een beetje slijtvast is. Het is niet alleen de techniek, maar ook de houding van de fietser. Die is zo ontspannen, zo vrolijk.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #123 Gepost op: 12 March 2010, 22:47:01 »
Floris, ik zou nu niet meer durven. Ik zal dan waarschijnlijk afgebrand worden omdat ik hier wat kritiek uit.
Zeker als het dan door het een storing niet rijdt, ha ha! Maar dat mag dan.  ;)

Thieu

• Offline Offline
    • RailImages
« Reactie #124 Gepost op: 12 March 2010, 23:04:29 »
Op Eurospoor was eens een Franse N-schaalbaan die tijdens de lunch volledig stil lag, omdat de eigenaren uitgebreid gingen eten en drinken.... Alsof ze ergens op een camping zaten en er geen 1000-en bezoekers om hen heen liepen die graag een rijdende trein zagen....
Groetjes, Thieu

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #125 Gepost op: 12 March 2010, 23:14:57 »
Op Eurospoor was eens een Franse N-schaalbaan die tijdens de lunch volledig stil lag, omdat de eigenaren uitgebreid gingen eten en drinken.... Alsof ze ergens op een camping zaten en er geen 1000-en bezoekers om hen heen liepen die graag een rijdende trein zagen....

Lijkt me onwaarschijnlijk want voorzover ik weet heb ik nog nooit een Franse N-baan op Eurospoor gehad. Noem anders even man en paard.

edit: nee je hebt toch gelijk. In 2007 hadden we Free Heaven Harbor Terminal, een mooie Amerikaanse modelbaan in N-spoor. 
« Laatst bewerkt op: 12 March 2010, 23:45:12 door Leo_H »

R v/d Hoven

• Offline Offline
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
« Reactie #126 Gepost op: 12 March 2010, 23:21:50 »
Ik heb op Eurospoor een keer een Noorse (dacht ik, kan ook Zweeds of Deens zijn geweest) baan gezien die, toen ik er toevallig later nog eens langs kwam, veranderd was! Ze beelden 2 verschillende tijdperken uit, zodat de baan ook enige tijd "gesloten" was (gordijntje dicht!!!) Het 1e tijdperk was toen de lijn 'normaal' open was, het 2e tijdperk gaf weer hoe de lijn er uit zag, tientallen jaren later. Sommige gebouwen waren 'weg', de spoorlijn liep halverwege de module nu 'dood' en in plaats van met stoomtractie werd er met motorwagentjes gependeld. Geheid dat er toen ook mensen zijn geweest die net langs liepen toen het gordijntje dicht was en geklaagd zullen hebben 'dat er niets reed'

Juist die details; die maken het bekijken van vele modelspoorbanen tegenwoordig zo leuk. En bovendien: de beurs is toch niet 5 minuten open? Ik heb van te voren een lijstje favorieten, die loop ik eerst kort langs. En na de rest van de beurs te hebben bekeken, kom ik terug bij de echte 'toppers' en blijf er soms hangen tot sluitingstijd..... Na de foto's van OnTraxs te hebben gezien, bleek ik enige banen 'gemist' te hebben. (en ik had de plattegrond) Maar die hadden dan schijnbaar niet genoeg indruk gemaakt om er later langer van te gaan genieten. Sommige banen bij OnTraxs hadden zelfs geluiden erbij. Nog meer sfeer! Nog meer genieten! En dan neem ik die ene trein per 5 minuten op de koop toe. Heb ik tenminste 4.50 minuten de tijd om naar meer details te zoeken!

Raymond v/d Hoven, morgen rondlopend op "Houten".
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

jan_vm

• Offline Offline
    • MST de Maaslijn
« Reactie #127 Gepost op: 12 March 2010, 23:25:43 »
Als de NS al storingen in haar dagelijks bedrijf heeft dan is dat bij een baan die in enkele uren opgebouwd moet worden ook niet raar. Gelukkig hebben de meeste toeschouwers daar begrip voor en staan de exposanten met raad er daad terzijde. Dat maakt de hobby pas echt leuk.
Jan

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #128 Gepost op: 12 March 2010, 23:27:01 »
Cool!

Die heeft dus jaaaaarenlang in een VSM-loods opgeslagen gestaan (Woudenberg). Arme stenen trouwens, en arme wielflenzen ;)
Maar we gaan het zien morgen! Zal maar niet proberen of ie nog rijdt  ;D

Woudenberg heeft toch geen station/spoorlijn? Bijzonder dat de VSM dan daar een loods heeft.
Al lag er dacht ik vroeger wel een spoorlijn?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #129 Gepost op: 12 March 2010, 23:35:36 »
Over banen vergeten gesproken: als je binnenkomt eerst gelijk naar links, de Meidoornzaal binnen. Daar staan topbanen die je zomaar over het hoofd zou zien omdat het een beetje uit de loop licht. Gebeurde mij vorig jaar, dit jaar dus gelijk eerst daar naar binnen. Ook mooi om dat eerst te doen, want de massa ontdekt deze zaal pas later (of niet) en is het dus nog lekker rustig bij de kleine diorama's. Het zal ook bij Loek, die daar staat, later wel dringen worden. Je moet er toch negen minuten staan om alles te zien.

Het mag nog even gezegd worden dat de exposanten zeer aardig en meer dan bereid waren om uit eigen initiatief tekst en uitleg te geven. Goeie stemming!

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #130 Gepost op: 12 March 2010, 23:50:32 »

Ik zeg niet per sé dat ze er wat aan kunnen doen. Misschien insinueerde ik wel "schuld" tussen de regels, omdat in mijn ogen de banen helemaal niet een technisch hoogstandje hoeft te zijn dat storingsgevoelig is. Juist voor tentoonstellingen lijkt het me dat je een baan moet hebben waar niet veel fout mee kan gaan. Het waren de computergestuurde banen die problemen hadden. Iedereen vindt het leuk als er treinen rijden, maar ik hoor om mij heen "hier gebeurt niets" en men liep door bij een mooi diorama. Nou hoor je op zo'n dag vele bizarre opmerkingen om je heen, ik denk dat we daar allemaal wel bekend mee zijn, maar het is nu juist de essentie van een modelspoorevenement dat er een model op het spoor rijdt.

Maar je moet toch met me eens zijn dat lunchen met z'n zestienen niet nodig is.
Dat laatste ben ik zeker met je eens.
En t was gewoon een neutrale vraag, maar een geschreven regeltje heeft geen toon, das ff t probleem in dit geval, je vatte t geloof ik iets pinniger op dat ik t bedoelde. Ik wilde alleen wel even weten of het een enigszins onderbouwd verhaal was of een losse flodder van iemand zonder verstand van zaken zoals er hier nogal wat om je oren plegen te vliegen.
Dat het soms handig is als mensen hun baan beter voorbereid naar een tentoonstelling slepen is zeker zo, zelf ook door schade en schande geleerd, al lig ik tegenwoordig als ervaringsdeskundige meestal onder banen van andere debutanten te zweten  ;D (en dat dus vaak op vrijdagochtend, vanaf vrijdagmiddag rijdt t overal over t algemeen een stuk beter)
Ik ben zelf niet naar rail geweest vandaag, moest werken, dus kan niet beoordelen of je gelijk hebt qua gebrek aan actie, maar hopelijk kan ik morgen ff een kijkje nemen, de foto's hier beloven toch wel wat. ;)
En mocht je nog es een tentoonstellingsbaan maken, tis wel leuk hoor, vooral als t allemaal werkt ;D

Gert1

• Gast
« Reactie #131 Gepost op: 12 March 2010, 23:53:43 »
Ik heb op Eurospoor een keer een Noorse (dacht ik, kan ook Zweeds of Deens zijn geweest) baan gezien die, toen ik er toevallig later nog eens langs kwam, veranderd was! Ze beelden 2 verschillende tijdperken uit, zodat de baan ook enige tijd "gesloten" was (gordijntje dicht!!!) Het 1e tijdperk was toen de lijn 'normaal' open was, het 2e tijdperk gaf weer hoe de lijn er uit zag, tientallen jaren later. Sommige gebouwen waren 'weg', de spoorlijn liep halverwege de module nu 'dood' en in plaats van met stoomtractie werd er met motorwagentjes gependeld. Geheid dat er toen ook mensen zijn geweest die net langs liepen toen het gordijntje dicht was en geklaagd zullen hebben 'dat er niets reed'

Je hebt het goed en toch ook niet. Het gaat om 'Jappe Bruk', gebouwd door een Deen. De modelbaan is echter gesitueerd in een fictief Scandinavisch land.
Zie: http://mjoelnerverk.hvissingenet.dk/jappe/jappebruk/bruk.html

mvg,
Gert

Gert1

• Gast
« Reactie #132 Gepost op: 12 March 2010, 23:55:38 »
Ik wilde alleen wel even weten of het een enigszins onderbouwd verhaal was of een losse flodder van iemand zonder verstand van zaken zoals er hier nogal wat om je oren plegen te vliegen.

Klik even op het bolletje onder Sven's naam en je weet meteen dat hij wel recht van spreken heeft.  (y)

mvg,
Gert

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #133 Gepost op: 13 March 2010, 00:15:09 »
Het is geen beunhazerij inderdaad, maar hij koopt wel zn locjes kant en klaar zo te zien. Dat kan radicaler. ;D

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #134 Gepost op: 13 March 2010, 01:02:54 »
Hee, gaan we het over mij hebben?...  :D

@Floris: dan is dat ook weer de wereld uit. Ik dacht dat je wel wist dat ik nooit tentoonstellingen heb gedaan. Anders gezegd, als ik op een tentoonstelling had gestaan, had je je dat wel herinnerd.  ;) Ik denk inderdaad ook dat het opstartproblemen waren. Het zal in het weekend ongetwijfeld beter draaien. Als die Spoor 1 gasten maar niet meer massaal gaan lunchen... Ik ben er vier keer die dag langs gegaan om te checken: 1) lunch 2) storing 3) slechts twee loks actief 4) weer niet de Schienenbus rijdend op de baan, maar geparkeerd (laatste: ;) )

@Gert: Vriend!

@beiden: eerst de baan af, dan ga ik lokjes bouwen. Eén groot project tegelijk asjeblieft.

O ja, tip voor Magic Train liefhebbers, iedereen die een leuke trein voor de nog jonge kinderen wil kopen of iedereen die een 0e dioramaatje wil maken: Magic Train wordt nu massaal gedumpt. Lolo voor 20 euro, wagonnetjes tussen 7,50 en 15 euro. Er zijn drie winkels, vlak bij elkaar in dezelfde zaal (kleine zaal links) die het verkopen: De Spoorzoeker, Zevenspoor en Kuijpers. De prijzen zijn erg verschillend, dus eerst kijken voor je koopt.