Dit keer voor mij niet echt spectaculair, maar op zo’n evenement zijn toch altijd een paar leuke banen te zien. Echter, het meest opvallende en tevens teleurstellende was dat op de helft van de banen men bezig was “iets” op te lossen, zodat ik zonder te overdrijven eigenlijk niet zoveel treinen heb zien rijden. En de lunchpauze van de spoor 1 baan, waarbij 16 mensen (ik heb ze geteld!) massaal het werk neerlegde en er dus niets gebeurde op de baan. Kan dat niet in twee ploegen gedaan worden?
Floris, ik zou nu niet meer durven. Ik zal dan waarschijnlijk afgebrand worden omdat ik hier wat kritiek uit.
Op Eurospoor was eens een Franse N-schaalbaan die tijdens de lunch volledig stil lag, omdat de eigenaren uitgebreid gingen eten en drinken.... Alsof ze ergens op een camping zaten en er geen 1000-en bezoekers om hen heen liepen die graag een rijdende trein zagen....
Cool!Die heeft dus jaaaaarenlang in een VSM-loods opgeslagen gestaan (Woudenberg). Arme stenen trouwens, en arme wielflenzen Maar we gaan het zien morgen! Zal maar niet proberen of ie nog rijdt
Floris, ik zou nu niet meer durven. Ik zal dan waarschijnlijk afgebrand worden omdat ik hier wat kritiek uit.Ik zeg niet per sé dat ze er wat aan kunnen doen. Misschien insinueerde ik wel "schuld" tussen de regels, omdat in mijn ogen de banen helemaal niet een technisch hoogstandje hoeft te zijn dat storingsgevoelig is. Juist voor tentoonstellingen lijkt het me dat je een baan moet hebben waar niet veel fout mee kan gaan. Het waren de computergestuurde banen die problemen hadden. Iedereen vindt het leuk als er treinen rijden, maar ik hoor om mij heen "hier gebeurt niets" en men liep door bij een mooi diorama. Nou hoor je op zo'n dag vele bizarre opmerkingen om je heen, ik denk dat we daar allemaal wel bekend mee zijn, maar het is nu juist de essentie van een modelspoorevenement dat er een model op het spoor rijdt.Maar je moet toch met me eens zijn dat lunchen met z'n zestienen niet nodig is.
Ik heb op Eurospoor een keer een Noorse (dacht ik, kan ook Zweeds of Deens zijn geweest) baan gezien die, toen ik er toevallig later nog eens langs kwam, veranderd was! Ze beelden 2 verschillende tijdperken uit, zodat de baan ook enige tijd "gesloten" was (gordijntje dicht!!!) Het 1e tijdperk was toen de lijn 'normaal' open was, het 2e tijdperk gaf weer hoe de lijn er uit zag, tientallen jaren later. Sommige gebouwen waren 'weg', de spoorlijn liep halverwege de module nu 'dood' en in plaats van met stoomtractie werd er met motorwagentjes gependeld. Geheid dat er toen ook mensen zijn geweest die net langs liepen toen het gordijntje dicht was en geklaagd zullen hebben 'dat er niets reed'
Ik wilde alleen wel even weten of het een enigszins onderbouwd verhaal was of een losse flodder van iemand zonder verstand van zaken zoals er hier nogal wat om je oren plegen te vliegen.