Voor iedere functie uitgang ( 2x licht en 2x aux) kun je een lichteffect instellen via cv113 (voor koplampen) maar deze niet wijzigen via een fuctietoets? (even kijken of ik het helemaal begrepen heb;)).
Lichtfuncties zijn inderdaad te wijzigen met een functietoets.Een lichtfunctie is echter slechts 1 functie tegelijk: je kan een frontsein instellen als frontsein tijdens normaal rijden, maar niet zodanig progrmmeren dat deze bij rangeerbedrijf een knipperlicht wordt (bijvoorbeeld)Wat wel kan is de functies zo programmeren dat met 1 druk op de knop rangeerbedrijf ingesteld wordt, de optrek- en afremvertraging uitgeschakeld wordt (mits ingesteld natuurlijk) en de zwaailichten aan gaan.
Zet dan een diode op de draad van F5 precies in de zelfde richting ensluit de andere kant van de diode aan op de frontseinen.
Robbert,Volgens mij haal je twee zaken door elkaar. F5 is een functie die in de decoder aan de verschillende uitgangen van de decoder kan worden gemapt. Deze uitgangen hebben de codes LV, LH, AUX1, AUX2 enz. Dus de front en sluitseinen splitsen is een goede optie, daar heb je geen diodes voor nodig als je toch aan functiemapping doet. Dit doe je door de frontseinen op LV en LH te laten (de gele en de witte draad) en de sluitseinen op AUX en en AUX2 aan te sluiten (groen en violet).Dan kun je op F0 de front en sluitlichten mappen (CV141 = 5 en CV144 = 10) en op F5 alleen de frontseinen aanzetten. Als je dat aan beide zijden ongeacht de rijrichting wilt is dat CV 171 = 3 en CV 174=3. Ik ben hier even van de ESU Lokpilot 3.0 met draden uitgegaan.Dirkjan
Als ik goed lees kan ik niet, zonder naar de soldeerbout te grijpen, doen wat ik wil. Aangezien mijn 1601 net nieuw is wacht ik daar dan maar even een jaartje of zo mee.
CV 141 = 5 Aux 1 : 4 + licht vorwarts: 1 = 5 ?CV 144 = 10 Aux 2 : 8 + licht rückwarts: 2 = 10 ?CV 171 = 3 ?CV 174 = 3 ?
correct. Bij 171 en 174 is het dus licht vorw/ruckw zowel bij vooruitrijden als achteruitrijden. Als je vorw bij vooruit en rückw bij achteruit alleen aan wilt hebben wordt dat 1 resp. 2.