Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 16:51:33
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door 5166
Vandaag om 16:51:02
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 16:42:59
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door marco
Vandaag om 16:39:58
Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 16:39:32
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 16:36:51
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 16:29:09
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 16:24:09
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 15:31:55
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:24:49
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 14:42:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 14:09:47
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 884029 keer)

Bust3R ÖBB

• ÖBB in N
  • Offline Offline
  • ÖBB in 1:160
    • Oostenrijk in Miniatuur
Re:Boppard in N
« Reactie #3135 Gepost op: 17 February 2010, 19:21:39 »
Mooie plaatjes van bekend materieel  (y)

Citaat
het zijn Roco wagons, en ze kostten geen reet. Fleischmann heeft dat dit jaar met de Neuheiten nog niet echt begrepen
Ja, das erg jammer ja...!
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

Schachbrett

• Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
« Reactie #3136 Gepost op: 17 February 2010, 20:13:03 »
Hey J,

Danke,hier wordt een rechtgeaarde Oostenrijkse Bauer wel vrolijk van,het ziet er Top uit.
Van die Rocoprijzen van dit materieel wordt een rechtgeaarde Nederlandse aardappelschiller wel weer vrolijk van. ;D
We blijven uiteindelijk wel Hollanders he.

Gr Chris
Gr Chris
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Bruce!!!

• Offline Offline
  • MK III
« Reactie #3137 Gepost op: 17 February 2010, 20:16:06 »
Oohh.... gaaf man die OBB wagens!

Daar mogen wel meer foto's van komen!!

Gr Bruce
Passat driver:)

Bust3R ÖBB

• ÖBB in N
  • Offline Offline
  • ÖBB in 1:160
    • Oostenrijk in Miniatuur
« Reactie #3138 Gepost op: 17 February 2010, 20:21:54 »
Haha, ik krijg het gevoel dat er onder de Oostenrijkrijders nog het een en ander aan Roco spul wordt binnen gehaald, ben zelf al voorzichtig begonnen  :-X
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

Catweazle

• Offline Offline
« Reactie #3139 Gepost op: 17 February 2010, 21:23:34 »
Even een vraagje tussen al dat foto geweld door...............welke grassoorten/merken gebruik jij voor het talud naast het spoor. Ik ben wat aan het experimenteren met gras maar bij mij lijken de verhoudingen nog wat zoek.
Het zal vast wel in dit draadje al eerder aan de orde zijn geweest maar om alle posts hierop door te spitten is mee wat te veel...... ;)

gr. Edwin
Met vriendelijke groet,
Edwin

Ik bouw aan Zügeheim
| schaal N | periode III/IV |

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #3140 Gepost op: 18 February 2010, 09:39:58 »
Thanks voor de leuke reacties. We zullen binnenkort (vandaag?) nog eens wat leuks gaan verzinnen.

Edwin,

dat is toch geen instelling, man. En ik maar elke keer hetzelfde opschrijven!!  ;D 8) Je hebt groot gelijk. Bovendien is het geen moeite voor mij om het nog eens te schrijven, en juist vragen, want daar is deze thread ook voor natuurlijk.
Het gras is een melange van 4 á 5 grassoorten. Wat erg opvalt -hoewel niet op schaal- is het Heki Wildgras. Echter stoort het me niet, en je hebt in het echie ook wel wat langer gras maar dan is het meer geel ipv groen. Van voor af aan:
-verf de ondergrond naar keuze donker of lichtbruin
-houtlijm, vrijwel onverdund. En oja, werk per 10 cm2, niet te grote vlakken
-met zo'n spuitflesje (Noch) blaf je wat van de winterkleuren van Heki erop. Dat is van dat korte gras. Niet teveel/te dik
-op dezelfde manier wat groen erbij, zelfde grassoort. Nog niet dat lange.....
-daarna naar keuze wat wildgras van Heki.
-ook is het leuk om tussen je vingers wat van die polletjes gras te maken. Dit lukt uitsluitend met Wildgras. Gewoon wat ertussen plempen
-alsof je zout en peper verdeelt mik je nu wat turf van allerlei kleuren hatseklats door je grasveldje heen
-later kun je er nog wat struikjes tussen doen.

Het is duidelijk. Gewoon lekker klieren, geen biljartlaken. Koop gewoon een paar zakjes van alles wat, allerlei merken, alles door elkaar heen. Mouwen opstropen, en heerlijk beetje rotzooien.

Gr j

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #3141 Gepost op: 18 February 2010, 11:14:55 »
Good'n, dan nog even de IR-foto's, met de 120 ervoor. Ook een leuke combi. Hij is me echter veel te schoon!

Close-up van de lok......foto gemaakt van 2 m. afstand.

En hij vervolgt de reis weer.....

Schachbrett

• Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
« Reactie #3142 Gepost op: 18 February 2010, 12:27:58 »
Hiij komt zeker recht uit de wasstraat. ;D

Gr Chris
Gr Chris
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Jerome

• Offline Offline
« Reactie #3143 Gepost op: 18 February 2010, 12:28:39 »
Jeroen,

Gaaf hoor, toppie!

Ik heb deze IR wagens ook onlangs gescoord, was een FLM jubileum zugset incl stuurstand met een BR103. Ook heeft 1 van de wagens ook nog eens werkende sluitlichten.

En dus vorige week nog eens 6 van deze bakken gescoord op Ebay.de voor een heerlijk laag bedrag. Nu kan ik dus 2 stammetjes maken (of 1 stam van 11 bakken). Ik heb de IR bakken nog niet op mijn baan rijden, dus ik vind het erg leuk om ze eens op Boppard te zien. De eerste foto is nu mijn desktop achtergrond.

Thanks!

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #3144 Gepost op: 19 February 2010, 18:46:30 »
Nou Jerome, dat is een aardig compliment (desktop-verhaal). Ik heb zelf 8 van die wagons in m'n bezit, waarvan er 2 inderdaad sluitlichten hebben. De reden dat ik met 7 rijd, is dat van één van de wagons een draaistel loopt te bitchen. Dat moet ik nog fixen met een zelf gemaakt asje,k-werkje, maar ja. Ik vind de combi met de 120 ook wel nice, wie weet binnenkort dat ding eens verouderen.

Vandaag naast veel (non-train-related) B/S geleerd te hebben heb ik ook de zolder in zijn geheel eens een beetje aangepakt. Beetje opruimen enzo. ''Toevallig' had ik nog een kastje thuis wat prima dienst kon doen als werkkast/vitrine. Een fotootje......

. Misschien frot ik er nog wel een deurtje voor tegen het stof. Alles gerelateerd aan locs staat in deze kast. Het stond voorheen al in een kastje, maar nu staat het toch iets hobbywaardiger opgesteld.

Hey??! Wat moet die 185 daar op die krant? Jawel, nog een klein klusje vandaag: het weatheren van de volgende TRAXX.

En hatseklats, geweatherd.  8)

Voor Kas alsnog een kleine beschrijving. Ik weather vooralsnog slechts met poeders, die ik soms fixeer, en soms niet. Op goederenwagons praktisch altijd wel, maar op locs niet altijd. Bij wijze van proef; als ik straks ga airbrushen dan heb ik tenminste een beetje kunnen oefenen. Het fijne (en soms net zo vervelende) van poeders is dat je het er zo weer afveegt. Als je eens wilt wisselen en je moet hem vastpakken moet je wel echt te debiel voorzichtig zijn, en dan nog zit er dan een 'prachtige' vingerafdruk van jezelf op de body.

Uiteraard gebruik ik foto's van een echte lok om te kijken waar het vuil zich ophoopt. Vandaag ben ik begonnen met het dak wat zwart/grijzig te 'bestoffen'. Vooral het gedeelte boven de ramen op het dak is echt goor in het echt. Daarna de zijkanten: afhankelijk van je voorbeeldfoto moet je hier veel of weinig vervuilen. Wel zie je bij de nieuwe DB locs dat er van die gootjes van het dak over de zijkant lopen, dus daar moet je wat zwarte strepen zetten. De onderste helft van de body maak ik min of meer stoffig, net zoals de draaistellen. De fronten vervuil ik licht (á la mijn foto) Door met wat nat poeder strepen te trekken als ware regen die het vuil van het dak heeft doen uitlopen over de voor- en achterkant. Vergeet ook de koppeling en baanschuivers stoffig te maken. Ik heb er helaas geen foto's van gemaakt, want dan zit mijn camera meteen onder de zwarte vingers.  ::)

Het resultaat.....

Close-up van de neus.....

Met name bij de draaistellen valt het vervuilen op, dat doet echt veel ten goede aan het realisme. Weet niet of dat op de foto's ook duidelijk wordt...

Nog een overzichtsfotootje aan de rechterkant. De 185 komt nu uit de tunnel gedoken met een staaltrein. De wagons erachter dien ik ook nog schmutzig te maken, natuurlijk. Te midden van het vele groen en de vervuilde rails etc. komt de lok beter tot zijn recht....en valt niet teveel op als zo'n knalrode nieuwe Fleischmann.....

Ja, dat vervuilen ga ik vaker doen....

Latore!

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #3145 Gepost op: 19 February 2010, 19:04:21 »
En nog wat fotootjes van een personentrein, voor de liefhebbers: de DIN 101 met de öbb-EC onderweg richting het denkbeeldige noorden. Deze is helaas nogal schoon in vergelijking met de 185 van de vorige post.

En iets meer in close-up. De verkanting van de trein is goed te zien...

Mijn nieuwe vitrinekastje is ook aardig nuttig als camera-platform. Alsof je met een zoomlens aan de overkant van het Rijndal staat om foto's te maken.

Nu ik wat ruimte heb, en wat oude doosjes heb gevonden voor bijvoorbeeld details, gereedschap, lijm, verf etc komt er een beetje orde in de chaos hier op zolder. Binnenkort verwacht ik dan ook weer wat te kunnen gaan bouwen. Hoewel het grootste stuk van de baan voorzien is van scenery is er nog veel te doen, heel veel!

Gr J

Bruce!!!

• Offline Offline
  • MK III
« Reactie #3146 Gepost op: 19 February 2010, 19:50:22 »
Hallo,

Het zijn weer mooie foto's! en de laatse 2 foto's zijn erg gaaf met de DIN 101 en de OBB-Ec aan de trekhaak :)

Citaat:
 De fronten vervuil ik licht (á la mijn foto) Door met wat nat poeder strepen te trekken als ware regen die het vuil van het dak heeft doen uitlopen over de voor- en achterkant.
Eind citaat.

Ik ga dit ook eens uitproberen want dat zal ik denk ik ook wel kunnen zonder dat het meteen mislukt.
Bedankt voor de tip!

Gr Bruce

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #3147 Gepost op: 19 February 2010, 19:53:56 »
Thanks, Bruce.

Gewoon poeder op een papiertje doen, dan kwast beetje natmaken met: je tong, water, fixeermiddel....en dan rustig streepjes trekken. Het front van de lok iets bevochtigen helpt nog extra.

Mislukt het? Niet mooi? Dan poets je het zo weer weg!

Bruce!!!

• Offline Offline
  • MK III
« Reactie #3148 Gepost op: 19 February 2010, 19:56:21 »
 (y) (y)

Gr Bruce

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #3149 Gepost op: 19 February 2010, 22:52:13 »
Ik heb overigens met een wattenstaafje het kapotte asje van de laatste wagon van de IR weten te fixen. Viel eigenlijk nog wel mee, qua k-klus  ;D. Gewoon even pielen, en batsekiedee!