Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
Vandaag om 22:08:59
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 21:54:05
Au bord de la Cèze door Sikko
Vandaag om 21:43:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:29:27
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door Pauldg
Vandaag om 21:15:08
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 21:08:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:52:47
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:23:21
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 20:13:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
Vandaag om 20:01:27
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Quinzeedied
Vandaag om 19:57:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 19:23:53
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 19:19:30
ESU locprogrammer door saskia
Vandaag om 19:17:34
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Albert de Heer
Vandaag om 19:15:54
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
Vandaag om 19:06:52
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 18:26:21
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 18:15:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:32:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:33:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 16:31:31
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 16:20:02
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 16:17:39
Frans loodsje et cetera door Hans GJ
Vandaag om 16:15:37
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:57:16
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 15:29:00
Baanplan Belkamp H0 door jdk
Vandaag om 14:15:36
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:03:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 12:58:24
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 12:41:19
  

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 907888 keer)

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #15 Gepost op: 10 December 2006, 15:54:46 »
Nou, daar gaat ie weer.

Heb nog even in de oude doos gekeken voor wat foto's. Bovendien nog even wat fotootjes geschoten vanmiddag. Wat erg leuk is wanneer je de foto's terugziet, is wat er allemaal nog niet helemaal is zoals het hoort. Bijvoorbeeld hier en daar schijnt er nog wat lijm door (alsof de muur een laag ijs heeft bijvoorbeeld), dat soort dingen......

Reagerend op de vraag van een totaal-overzicht: wat bedoel je daar precies mee, Pigsov? Een foto van boven, of panorama of een plattegrond? Ik hoor het wel!

Genoeg geschreven, tijd voor wat beelden (of niet, Mark? ;))
Ertstrein op het linkerbaanvak met stutmuurtje:

2 foto's van de sporen in het station. De Deutsche Bahn besteedt de subsidies in ieder geval niet aan het verwijderen van het onkruid!

....dit valt me altijd op aan de kleinere stations waar ik langskom, als ik in Duitsland in de trein zit....

Hier een foto van de rechterkant van 't station met een 'buiten gebruik'-spoortje. Dit idee kwam in me op na het vinden van een wissel die maar in 1 stand bleef hangen....


Om het bos wat op te leuken heb ik op een oud schuurtje een boomstam laten pleuren....ook hier heeft de onkruidfamilie zich rap voortgeplant!


Dan nog 3 kleine details....een voetgangerszone-bordje....

...een afstandaanduiding op de Viessmann-bovenleidingsmasten...

...en een bordje dat de machinist vertelt dat de Loreleytunnel 490 meter lang is...


Ik hoop niet dat het corps webmasters en moderators link worden van het teveel aan foto's, of de grootte daarvan. Anders hoor ik het graag!

Groeten,

Jeroen

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Boppard in N
« Reactie #16 Gepost op: 10 December 2006, 16:03:44 »
Als je zou zeggen dat het eerste plaatje een 1:1 schaal foto was geloofde ik het ook.
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Jan Bennink

  • Offline Offline
  • Berichten: 610
    • HTM Modeltrambaan
Re: Boppard in N
« Reactie #17 Gepost op: 10 December 2006, 16:13:11 »
Geweldig werk Jeroni, genieten! De afwerking is werkelijk heel goed (zoals die bovenleidingpaal!!) En dat in schaal N, mijn complimenten.
En alles in 1 jaar tijd? Hoe krijg je het voor elkaar!

Jan
Mijn Blog over de HTM modeltrambaan: https://htm-modeltrambaan.blogspot.com
De Website: https://www.htm-modeltrambaan.nl

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8588
  • Spoor N
Re: Boppard in N
« Reactie #18 Gepost op: 10 December 2006, 16:18:12 »
Als ik later groot ben ga ik ook zo'n mooie baan maken :o
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #19 Gepost op: 10 December 2006, 16:29:33 »
 :o












Ben er sprakeloos van!
gewoon perfect gemaakt!

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Anoniem

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #20 Gepost op: 10 December 2006, 16:32:52 »
gewoon perfect gemaakt!

Alleen dan toch weer nét het verkeerde land gekozen. Spijtig...

Ziet er goed uit Jeroni ;D.

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #21 Gepost op: 10 December 2006, 16:37:03 »
 ;D

Tja, ik verwachtte deze al, en van wat andere langhariger personages bij het lezen hiervan een opmerking over de zuurstokkleurige treingarnituren die mij juist wel in de smaak vallen! ;)


mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #22 Gepost op: 10 December 2006, 16:38:15 »
Maar wesley, dat is een keuze, en heeft niet van doen met de bouwkwaliteit van het project  ;)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Richard van Dijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 302
Re: Boppard in N
« Reactie #23 Gepost op: 10 December 2006, 16:46:47 »
Dit ziet er echt super uit. Ben zelf nog bezig met het maken van een plan. Misschien niet handig van mij omdat ik nog niet weet wat de ruimte gaat worden waar ik mijn baan kwijt kan/mag. Maar goed wil het ook nog niet te groot maken. Vandaar dat ik wel aan het plannen ben. Jeroni kan jij niet een plattegrond/sporenplan plaatsen. Ben daar wel nieuwschierig naar. naar aanleiding van jou foto's ben ik trouwens nu bezig om een plan te verzinnen gebasseerd op het plaatstje Cochem.

Ga zo door Richard

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #24 Gepost op: 10 December 2006, 16:52:53 »
Ik zal achter een sporenplan aangaan, hoewel het niet veel voorstelt bij mij. 'T is aardig wat rail allemaal, maar moeilijk? Neuh....

@Richard:

check www.sporenplan.nl, ik ben daar op zoek gegaan naar het sporenplan van Boppard. Ik meen dat de lijn Koblenz-Trier daar wel opstaat, en volgens mij ligt Cochem aan die lijn.


RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 778
Re: Boppard in N
« Reactie #25 Gepost op: 10 December 2006, 17:22:26 »
Even over die wissel naar het ongebruikte spoortje.

De wisseltong die bereden wordt door afbuigende treinen, is alsof er redelijk vaak treinen overheen gaan. Misschien een idee om die ook aan de bovenkant bruin te maken. Of gewoon verwijderen, gebeurt ook wel eens dacht ik, zodat het wissel nooit per ongeluk afbuigend bereden kan worden.

Richard van Dijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 302
Re: Boppard in N
« Reactie #26 Gepost op: 10 December 2006, 17:43:16 »
Ik heb het niet kunnen vinden. Daarbij komt ook dat Cochem aan de Moezel ligt en niet aan de Rijn. Maar goed ik zoek straks nog wel even verder.

Richard

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #27 Gepost op: 10 December 2006, 17:44:10 »
RJ,

Het spoortje waar die knalblauwe wagen opstaat wordt wel gebruikt. Daarboven zie je een spoortje onder het lange gras, met dat bordje. Dat is dus het ongebruikte spoortje, en de railkop daarvan is dus roestig en dof. Of bedoel je wat anders?

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #28 Gepost op: 10 December 2006, 17:46:52 »
Richard,

bij Koblenz heb je het zogenaamde Deutsches Eck. Hier komen de Moezel en de Rijn bij elkaar. De Rheinstrecke staat er niet op, maar die aan de Moezel wel.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #29 Gepost op: 10 December 2006, 18:18:08 »
Aan Jeroni,

Wat RJ volgens mij bedoelde is de wisseltong van het doodlopende spoortje.
Het doodlopende spoortje is mooi verroest inderdaad, maar de wissel lijkt in z'n geheel nog mooi glimmend te zijn aan de bovenkant, m.u.v. de vaste railstaaf die naar het doodlopende spoortje gaat.

Op de foto lijkt de railtong die je zou berijden bij de afbuigende situatie (die dus niet meer gebruikt word) ook nog mooi glimmend, en had roestig mogen zijn aldus RJ.

Opzich ben ik het met 'm eens  ;)

Verder nog een vraagje van mijn kant.
Was het spoortje al op nonactief voordat de bovenleidingsportalen geplaatst werden?  ;)  (meest logische antwoord is ja  ;D)
Want ik denk dat een rijtuig die het doodlopende spoortje op zou gaan de mast raakt.

Geen kritiek hoor!

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.