Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:56:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob11
Vandaag om 12:41:03
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia door seinhuiswachter
Vandaag om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 11:27:23
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:12:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 883939 keer)

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #1635 Gepost op: 26 August 2008, 13:27:59 »
Tnx voor de info Jeroen Mooie foto's ook!!

Aan Rick,
Een 4 delige koploper van 50.8 cm?? Dat word wel een heeeeele vreemde combinatie  ???  ;)

Het Minitrix model: 4-delige uitvoering. Lichtwisseling wit/rood. Motor met vliegwiel. 2 assen aangedreven. 2 antislipbanden. L.o.k. 508 mm. Met stekkerverbinding voor digitale decoder.
Bron: http://www.trix.nl/nieuws/-2/

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1636 Gepost op: 26 August 2008, 13:33:44 »
Citaat
Dat dat ding een bak te weinig heeft ziet Jeroen toch niet  ;D  ;D  ;D

m.v.g.

Mark

Tja, in de kroeg kijk ik ook niet op een bakkie meer of minder......:)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #1637 Gepost op: 26 August 2008, 14:28:31 »
R4C locs rijden in 2 kleuren groen rond, R4C gebruikt tegenwoordig een fellere groen ipv dat donker groen. Dat is ook goed te zien bij de G2000en, die kom je in verschillende kleuren tegen.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

RJ

• Offline Offline
« Reactie #1638 Gepost op: 26 August 2008, 15:19:29 »
@Mark,
Dat is inderdaad wel een beetje te klein...
400 euro's is trouwens ook niet mis.  :-X

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #1639 Gepost op: 26 August 2008, 15:41:07 »
@Neubahngevaliets. Dat gif groen komt omdat dat de huiskleur is van de leasemaatschappij waar rail4chem ze geleased heeft.
Voor grootspoorfoto's zie site

Tomas131

• TraXXer
  • Offline Offline
  • Br 146.2
« Reactie #1640 Gepost op: 26 August 2008, 15:54:06 »

Speciaal voor Robert nog de Rail4Chem dubbeltractie op de digitale plaat vastgelegd.

Leuke combinatie. Wat mij opviel is dat de kleuren groen toch verschillend zijn op de beide locs, hoewel er op de European Bulls een verwijzing naar R4C staat inclusief logo's. Lekker belangrijk, de combinatie bevalt mij wel.

Zeker een mooie combo, ik hoop echt dat er nog een R4C 185 uitkomt, maar dat in een beetje een andere kleur, nml. deze:

Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

pepper

• Offline Offline
« Reactie #1641 Gepost op: 26 August 2008, 15:56:07 »
Prachtige railChem combo! Ik zie weleens een clas 66 van Railchem in de buurt van Utrecht. Ik wist niet dat ze ook met de br 189 reden.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1642 Gepost op: 26 August 2008, 16:16:42 »
Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet. Let erop dat dit een BR 185 is, niet een 189.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1643 Gepost op: 26 August 2008, 16:50:02 »
Jeroen, nu je zo aan het 'groenen' en het uitbreiden bent, kun je misschien weer eens een overzichtsfoto van het geheel maken? En ik ben ook wel benieuwd naar het deel dat je met een meter wilt uitbreiden en hoe je dat van plan bent te gaan doen.

Sorry Hooters, ik was even aan het kijken of ik geen vraag had gemist van een forumlid. Jouw vraag dus. Bij deze 3 foto's vanuit een hele acrobatisch moeilijk en onverantwoorde hoek.

Allereerst excuses voor de enorme teringzooi. Tja, elke bouwer weet dat het bouwen gewoon veel troep en gereedschap en materiaal geeft. In de omgekeerde volgorde uiteraard. Ik ben nl. ook totaal niet iemand die eens even lekker gaat opruimen na het bouwen. Van rechts naar links:

Hier het deel waar ik nu mee bezig ben. Je ziet dat het bos zich mainly hogerop de helling concentreert. Onder is het steiler en daar komen wat meer struiken. Het schaduw-kopstationnetje is goed te zien hier. Bij het rechter bruggehoofd en tunnelingang is nog geen scenery, nog niet eens onderbouw. Ik bouw nl. gewoon waar ik zin in heb.
Je ziet dat links het geleidelijk van onderbouw naar 'niks' uitloopt. Hier moet ik ook nog met hout aan de gang enzo......

Hier het linkerdeel, dat zo goed als klaar is, op wat details na. De afwerking aan de voorkant is nog een aandachtspuntje. Ook is er nog niets dat zelfs maar lijkt op een bedieningspaneel. De ECoS staat op een lege granaathuls, en dat is eigenlijk een beetje een bankdirecteur op een tractor zetten. Ik weet niet of ik eerst de scenery aan de voorkant wil afmaken, of een bedieningspaneel.

Geinig he? Ik heb echt niet zo'n moeilijke of grote baan, maar je ziet dat zelfs met zo'n klein baantje het erg lang duurt voordat je hem in ieder geval 100% dicht hebt gebouwd. Daarom moet ik altijd wel grinniken als ik een (vrij jong) persoon op dit forum enthousiast hoor/zie uitwijden over zijn 'nieuwe baanplan' met enorme stations, stedelijk gebied, rangeerterreinen, vliegvelden en weet ik veel. Ik heb een flutstation, veel landschap, en zelfs dat kost al zóveel tijd om enigszins af te bouwen. Ik denk dan vaak: je weet niet half waar je aan begint.

Den lezert is gewaarschuwd.......

Maar goed, ome Jeroen wil ook wel eens uitbreiden.....en ik zit te spelen met de gedacht er aan de linkerkant nog een stuk aan te bouwen. Het is op dit moment nog in een fase van kosten-baten analyse. Er zal aardig wat gesloopt moeten worden...het is niet als een Legotrein van: hup, we plakken er nog een stukkie spoor aan.
Links van de linkerzijde dus, waar die computer stof staat te verzamelen onder het schuine dak (wat Bob ook al aangaf). Het lijkt niet veel, maar ik heb al met flexrail al eens gemeten, en het is toch aardig wat, als je het mooi in een creatieve flauwe bocht legt.

Wordt absoluut vervolgd.....

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #1644 Gepost op: 26 August 2008, 17:04:19 »
@Jeroen. Dat valt inderdaad best wel mee. Ik had verwacht dat je baan echt veel groter was.
@Pepper. Rail4chem rijd niet met 189 ook niet in Duitsland. Wel met 185 en ik dacht ook 145. Maar deze locomotieven kunnen niet in Nederland rijden maar zijn heeel heel af en toe in Nederland. Bij de opendag van Rail4chem bijvoorbeeld maar die zal er niet meer komen want Rail4chem is opgekocht door Veolia. Die overigens wel 189 inzet naar Nederland.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1645 Gepost op: 26 August 2008, 17:16:57 »
Yo Marcel,

met 'niet groot' bedoel ik eigenlijk het zichtbare deel. Dat is weliswaar vrij lang (5,5 m) maar niet breed 60 cm. Ook is dat niet complex, met alleen wat spoorlijn en een simpel station. Het onzichtbare deel is vrij uitgebreid, maar ook weer weggewerkt onder het schuine dak. De rijlengte is niet onaardig (50 m., de hoofdlijn)

Maar echt een grote baan heb ik niet. Zo zie je maar hoe lang je al bezig bent met een vrij kleine baan.

J

Hookies

• Offline Offline
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
« Reactie #1646 Gepost op: 26 August 2008, 17:54:51 »
Dank je voor de overzichtsfoto's Jeroen. En dat van die troep, ach, je moet mijn bureau eens zien en ik ben niet eens bezig nog met de baan. Er staat een spiraal met pas één ring en twee tafels die straks uit elkaar gaan voor een wat ruimere opzet, maar dat stagneert omdat ik nog lekker aan het testen met Koploper ben. Okay, ben voor de afleiding een diorama aan het bouwen, maar daar komt de troep ook niet van.

Je hebt het bij die fraaie brug inderdaad al aardig aangekleed. Dat heb je dan toch snel gedaan. Maar ik zie bij velen dat het inderdaad aardig veel tijd vergt om een baan eens naar een eindpunt te zien gaan. Als ik straks eenmaal kan beginnen, dan is het misschien al 2009 en dan trek ik er rustig 5 tot 10 jaar extra voor uit om tot een eindpunt te komen, als dat al gaat lukken. Maar dat zal wel in een ander topic aan de orde komen.

Succes met de extra rijlengte maken aan de linkerzijde!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
« Reactie #1647 Gepost op: 26 August 2008, 17:55:12 »
@Neubahngevaliets. Dat gif groen komt omdat dat de huiskleur is van de leasemaatschappij waar rail4chem ze geleased heeft.
Klopt, maar er zijn ook machines waar het in blauw is, de betreffende verhuurder is overigens Angel Trains Cargo (ATC). Onder andere de Luxemburgse spoorwegen hebben de blauwe versie van de lease-185. Ook BLS (CH) en TXL (D) hebben ATC-loks in deze kleurstelling.

Foto: Railfaneurope.net
« Laatst bewerkt op: 26 August 2008, 18:04:20 door Petertrein81 »

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1648 Gepost op: 26 August 2008, 18:27:32 »
Nog één klein fotootje om de stand van zaken weer te geven voordat ik voor de rest van de avond de kroeg induik.

Hier zie je het spiraal-gebeuren. Nu wél lekker druk. Tot voor kort reed hier 1 trein per keer afwisselend van boven naar beneden en v.v. Nu dus een stuk meer.
Best wel eens leuk om te zien bewegen allemaal, ook al is het zonder landschap enzo.

J

pepper

• Offline Offline
« Reactie #1649 Gepost op: 26 August 2008, 20:08:16 »
Ziet er prachtig uit :o.