Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 883571 keer)

DHG500

• Offline Offline
Re: Boppard in N
« Reactie #1605 Gepost op: 25 August 2008, 17:00:08 »
Toch wel jammer dat dat tunneltje bij de ruïne (boven 'Boppard') geen wanden/plafond heeft :P

**duik**
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Tomas131

• TraXXer
  • Offline Offline
  • Br 146.2
« Reactie #1606 Gepost op: 25 August 2008, 18:22:38 »
Ik snap jullie frustratie, het was alleen een kleine opmerking hoor ::) Ik ben ook wel eens langs de Rein geweest en weet dat treinen zo vies kunnen zijn dat het vuil er af druipt. Tis alleen dat ik het in model nog nooit zo erg heb gezien.

Ik heb de 152 alleen maar zo gezien :P

« Laatst bewerkt op: 25 August 2008, 18:28:41 door Tomas131 »
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1607 Gepost op: 25 August 2008, 18:44:06 »
.....frustratie? Welnee man. Ga je je nou nog verontschuldigen ook?! Frustratie hebben ze in Albanië omdat de stroom daar om de 15 min. uitvalt. Kom op hé!

Voor de info: ik maak bepaalde treinen goor, anderen laat ik schoon.

Ik vind dat trouwens wel een mooie foto. Heb je er nog meer? Of heb je die ergens van het web geplukt?

GertB

• Offline Offline
« Reactie #1608 Gepost op: 25 August 2008, 19:09:10 »
Hey Jeroni,

Ik heb wat specifieke vraagjes over je tunnelbouw en omdat anderen er misschien ook iets aan hebben plaats ik het gewoon maar hier op het forum. Ik hoop dat je me een stukje verder wilt helpen.
Ik ben beginneling in de modelspoorwereld en heb daarom jou tunnelbouw aanpak in dit draadje vrij nauwkeurig gevolgd en gebruikt. Momenteel is het gipswerk afgerond en wil ik beginnen met verven en de begroeiing.

* Je schrijft ergens dat je voordat je met grijs en zwart gaat werken okergele verf aanbrengt op je berg, niet overal. Ik vroeg me af waarom je dat doet, je ziet er toch niets van weer? En als je het wel gebruikt, gebruik je dan normale onverdunde gele "hout" verf?

* Daarna gebruik je zwarte en grijze verf, verdunt. Hoeveel verdun je ongeveer? Eén deel verf en één deel water, of nog veel verder?

* Welke merken (alleen Heki?), typen gras gebruik je voor de begroeiing?

groeten,
Gert

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
« Reactie #1609 Gepost op: 25 August 2008, 19:14:35 »

Foto: Railfaneurope.net

Ook een vieze Br 152 is te vinden, hoewel het type over het algemeen wel redelijk schoon is voor een cargo lok. Misschien dat Jeroen hem toch nog even door de wasstraat moet halen en opnieuw vervuilen. Hierbij  maar meteen een mooi side-shot voorbeeld.

Groet Petertrein81,
« Laatst bewerkt op: 25 August 2008, 19:16:45 door Petertrein81 »

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1610 Gepost op: 25 August 2008, 19:42:12 »
Hé Gert,

ja, klopt. Alle verf die ik gebruik om rotsen te maken (ik neem aan dat je dat wilt doen, anders hoef je ook die kleuren verf niet te gebruiken) is erg verdund. Het is soms meer water met een kleurtje. Soms zelfs water met verf....als je snapt wat ik bedoel. Het wordt vaak, en zeker hier op het forum gezegd: liever een paar keer een dunne laag erop met goed resultaat dan 1 dikke laag met K-resultaat.

• Het okergele gebruik om de rotsen een beetje te tonen (op z'n Engels). Puur grijs zijn ze niet, althans, niet bij mij. Beetje accenten erin creëren. Dun dus!!!
  • Ik gebruik allerlei soorten groen. Vaste merken heb ik niet, het is net wat 'de pot van de modelbouwwinkel schaft'. Over het algemeen dus Heki en Woodland Scenics. Koop niet te weinig, en koop veel verschillende soorten/kleuren/maten. Lekker door elkaar gooien en kijken wat het oplevert.

Succes! En laat van je brouwsels ook wat plaatjes zien, we leren er allemaal van.

Tomas131

• TraXXer
  • Offline Offline
  • Br 146.2
« Reactie #1611 Gepost op: 25 August 2008, 20:12:57 »
Ik heb nog wel wat meer plaatjes van dat soort, een met een 185, een met een Class 66 en ook nog een IC en nog wat meer spul rond Boppard. Als je wilt dat ik ze tevoorschijn haal, geef maar een gil.
Ik vind dat trouwens wel een mooie foto. Heb je er nog meer? Of heb je die ergens van het web geplukt?
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

Hansepansje

• Offline Offline
    • Perrongeluk - van de regen uit de drup
« Reactie #1612 Gepost op: 25 August 2008, 20:52:08 »
... Hans, als je meeleest: ik krijg een beetje Dachbodenheim déja-vues! :)

Tuurlijk lees (én kijk!) ik mee Jeroen. 't Is en blijft genieten!!
Zelf ben ik na het gipsen nu ook weer aan het groenen toe. Dus eerst weer heel groene vingers krijgen om een stapel vegetatie bij elkaar te klussen. En dan ga ik met de verf aan de gang om de ondergrond op te kleuren, voor ik weer in de bosbouw ga.

... Weer eens wat anders dan die ellenlange cargo-treinen.

Als ik langskom zal ik eens wat materieel meenemen voor een fotoshoot zo'n dertig jaar terug in de tijd. Ik heb al iemand iets horen roepen over een autotrein, als ik me goed herinner... ;)

... voordat je met grijs en zwart gaat werken okergele verf aanbrengt op je berg, niet overal

Zelf gebruik ik vnl. drie kleuren: zwart, wit en oker. Vooral op de ondergrond die groen moet worden speelt oker een belangrijke rol: samen met een (pietsie) zwart gemengt levert dit de mooiste groentinten op. Gewoon in een bakje een behoorlijke dot oker, klein beetje water erbij, en dan voorzicht mengen met wat zwart en het resultaat op het gips smeren. Is het te donker geworden: beetje wit erbij doen.
Niet ineen keer een hele bak mengen, maar steeds aan de rand van het geel iets zwart mengen. Dan krijg je een mooi niet egale groene kleur. Omdat dit wel aardig mag dekken is de verf slechts een beetje verdund.
Voor de rotsen is inderdaad de veel subtielere (lees: met veel water verdunnen) aanpak nodig die Jeroen beschrijft.

Tip: Smeer een lekkere klodder gips op een stuk karton, laten drogen, en oefenen maar. Dan verpoer je niks op je baan. En je zult zien: precieze mengrecepten zijn niet nodig; gewoon proberen en dan doorgaan met wat volgens jou een mooi resultaat oplevert.

Groets, Hans
Dachbodenheim: N-spoor, Fleischmann Piccolo, HCCM elektronica, eigen software

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1613 Gepost op: 25 August 2008, 21:48:54 »
(tãering! Al meer dan 100.000 views!)

Enniewee,

nog even een (matig) fotootje gemaakt van het nieuwe gebeuren. Er zijn inmiddels aardig wat bomen geplant. Wel leuk zo met die brug erbij. Toch een beetje Nebenbahnromantik, zoals onze eastside neighbours altijd zeggen. Met de BR218 staat het ook heel erg leuk. Echter is dat nu lastig foto's maken met zwak licht en zonder standaard.

Dus maar FF zo. Ik meen me te herinneren dat het óf Jeroen Tauben of Jeroen Water was die mij erop attendeerde dat het tunnelportaaltje 'wel heel erg van plastic was'. Uiteraard is daar nu wat aan gedaan met wat verf (grijze kleur, dunne zwarte verf/wegpoesten, drybrush met wit).

En Bob, ik heb een simpel gangetje gemaakt van een pleerol die ik zwart heb geverfd teneinde een tunnel te simuleren. Moet toch wat langer voor een beter effect. Dat is iets voor morgen.

Ik ben in ieder geval erg blij dat het nu best wel op een ruig bos begint te lijken.

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #1614 Gepost op: 25 August 2008, 21:54:21 »
Zeker voor een foto gemaakt met zwak licht en zonder stattief... Heerlijk!
'k zie al een ruine op de achtergrond  ;)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Hookies

• Offline Offline
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
« Reactie #1615 Gepost op: 25 August 2008, 21:54:50 »
Jeroen, nu je zo aan het 'groenen' en het uitbreiden bent, kun je misschien weer eens een overzichtsfoto van het geheel maken? En ik ben ook wel benieuwd naar het deel dat je met een meter wilt uitbreiden en hoe je dat van plan bent te gaan doen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

DHG500

• Offline Offline
« Reactie #1616 Gepost op: 25 August 2008, 22:00:25 »
Weer eens even het OBB-verslag opgezocht. En zie daar, helemaal links moet het komen. Alles wat daar rechts van zit is inmiddels weer aardig over de kop gegaan. Onze piloot houdt van stuntvliegen! Prachtige akrobatiek!

« Laatst bewerkt op: 25 August 2008, 22:06:48 door DHG500 »
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

bas den boer

• Offline Offline
    • Schwarzach
« Reactie #1617 Gepost op: 25 August 2008, 22:05:34 »
super mooie baan :o :o

groetjes bas
軌道ñ!!

Hansepansje

• Offline Offline
    • Perrongeluk - van de regen uit de drup
« Reactie #1618 Gepost op: 25 August 2008, 22:12:20 »
... nog even een (matig) fotootje gemaakt van het nieuwe gebeuren...

Ik vind het anders een beauty, dat plaatje! Nou nog een reling op de brug, dat maakt ook de brug helemaal af...

Jeroen, wat me opvalt over deze foto: de rotsen lijken veel lichter van kleur dan de ruïne die erop staat. Zouden ze niet even donker of donkerder moeten zijn? Immers:
- kastelen vaak gemaakt werden van rotsmateriaal ter plekke;
- de rotsen er langer liggen dan de ruïne (en dus viezer zijn).

Groets, Hans
Dachbodenheim: N-spoor, Fleischmann Piccolo, HCCM elektronica, eigen software

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #1619 Gepost op: 25 August 2008, 22:21:03 »
eerder zullen de rotsen natter zijn, het kasteel is relatief dun en waait dus snel droog.