Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 883560 keer)

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
Re: Boppard in N
« Reactie #1590 Gepost op: 22 August 2008, 22:13:29 »
36 is inderdaad een aardig aantal, als je geld teveel hebt wil ik je ook wel mijn rekeningnummer sturen. ;) Zijn het o.a die wagons uit de Minitrixsets?

@Robert: Dat is balen, kan je net zo goed niet reserveren.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thomas

• Offline Offline
« Reactie #1591 Gepost op: 23 August 2008, 00:16:11 »
36 is inderdaad een aardig aantal, als je geld teveel hebt wil ik je ook wel mijn rekeningnummer sturen. ;) Zijn het o.a die wagons uit de Minitrixsets?

Die zitten toch per twintig? Tenzij ze hem afgezet hebben :P

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1592 Gepost op: 23 August 2008, 10:40:51 »
Nee, die gaan per stuk. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1593 Gepost op: 23 August 2008, 12:08:32 »
Nee, het zijn onder andere onderlossers. Het is echt van alles wat. Ik ging gisteren bij de Wentinkjes (de Occasionnetjes van de Wentinkjes) op jacht naar alles wat meer enigszins tijdperk V was.

In ieder geval 14 van die Eaos, Ecos, Eanus weetdikveel wagons. Daar was ik toch wel al een poosje naar op zoek. Dan ook nog 4- en 6-assige ertswagons. En nog wat los spul.

Komt binnenkort wel beetje op de foto. Het was niet per definitie voor de nieuwste 185, maar ja....heb je een goederenloc erbij, dan moeten er ook wel wat goederen komen natuurlijk. Ik wissel wel eens van loc, maar op dit moment:

482 met containers
nog een 482 met containers
185 MRCE met containers
185 European Bulls met gemengd
185 DBAG met deel staal, deel van alles en nog wat
185 R4C met ketelwagons
145 met 3/4 ersttrein
152 met Eaonocouscous

De meeste treinen zijn compleet nu. Het begint met 9 goederentreinen (vergeet de 151 met de kolenbakken niet!) aardig op het Rechtsrheinische verkeer te lijken.

Verder: de 152 is nu sterk verouderd, en er is weer wat groen bij gekomen.

Morgen meer bouwen en meer foto's!

J

Vinkendrecht

• Offline Offline
    • Vinkendrecht
« Reactie #1594 Gepost op: 23 August 2008, 13:56:08 »
Citaat
Het begint met 9 goederentreinen (vergeet de 151 met de kolenbakken niet!) aardig op het Rechtsrheinische verkeer te lijken./

maar ehh...... Boppard ligt toch op de linker Rijnoever?  :-[
 ;D  ;D
« Laatst bewerkt op: 23 August 2008, 13:59:12 door Vinkendrecht »
groeten, Martin Vink Dordrecht

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #1595 Gepost op: 23 August 2008, 14:03:18 »
De echte boppard ligt links maar als je de foto's van afgelopen zondag kijkt ligt er rehts een station wat meer op Boppard 1:160 lijkt als de echte Boppard, maar ja wat maakt het uit het ging om de sfeer van een typisch dorp of stadje langs de Rhein, dus links of rechts is dan altijd goed ;) ;D

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1596 Gepost op: 24 August 2008, 13:58:07 »
I rest my case. Tnx, Michiel.

Vink,

ik bedoelde de opmerking ook: het begint inmiddels meer op het Rechtsrheinische verkeer te lijken (dan op het linksrheinische). De spoorlijn die daar loopt wordt meer voor goederentreinen gebruikt. Aan de kant van Boppard meer voor personenvervoer.

Enniewee, Michiel citeert mij goed van bladzijde 1. Het moet de sfeer uitademen, geen replica worden. Vandaag wordt er weer vingers groen gekleurd door het vele strooisel. Ik kwam nog een paar fotootjes tegen van de 152 met open wagons. Er zullen nog wel meer foto's komen, evt. van de R4C dubbeltractie enzo.

De nieuwe wagons. Althans een deel.....

....in alle kleuren en types (ÖBB, SBB, NS, DB, oud, nieuw, vol, leeg, goor, schoon)

Na de volgens sommigen tam vervuilde 145 was de 152 aan de beurt. En die heb ik gelijk maar heel smerig gemaakt aan de hand van foto's. Hij valt nog een beetje uit de toon bij de schone sleep, maar daar zal absoluut verandering in komen.

Het was -en is- een beetje een saaie lok. Met de viezigheid erop vind ik 'm al leuker. Het is niet één van mijn mooiste modellen, maar hij rijdt subliem, en is erg sterk.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #1597 Gepost op: 24 August 2008, 16:24:36 »
Jeroen vorig weekend leek het treinverkeer links Rheinisch meer op jou Boppard als rechts Rheinisch, de reden?; een groot stuk rond Kaub werd enkel spoor bereden waardoor we tussen Wiesbaden en Koblenz maar 3 tegen treinen gezien hebben. De meeste cargo's reden dus ook links Rheinisch.

Groetjes Michiel

Edit; wat ik nog wel mis bij jou, (maar goed je kan niet alles tegelijk) is een autozug en iets van een CNL of EN, misschien een idee voor verdere aankopen in het komende jaar ;)
« Laatst bewerkt op: 24 August 2008, 16:26:07 door neudalhausenstadbahn »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Tomas131

• TraXXer
  • Offline Offline
  • Br 146.2
« Reactie #1598 Gepost op: 24 August 2008, 18:31:30 »
Je overdrijft wel een beetje met dat verouderen van je loks, Jeroen.  :-X
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
« Reactie #1599 Gepost op: 24 August 2008, 23:02:02 »
Ik zou toch eerst zelf een keer langs de Rijn gaan kijken, hij heeft het zeker niet overdreven naar mijn mening. Zoek maar eens wat Duitse fotosite's af anders.

En voor wat betreft het Links en/of Rechtsrheinische verkeer. Als er wat gebeurd of er zijn werkzaamheden op de linkeroever gaan alle doorgaande treinen naar de rechteroever, zelfs de ICE's en EC's.

Groet Petertrein81
« Laatst bewerkt op: 25 August 2008, 07:51:21 door Peter van der Leek. Reden: Onnodige quote verwijderd »

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #1600 Gepost op: 24 August 2008, 23:32:36 »
@Tomas, ga zelf eens uitgebreid treinen spotten, dat kan ook dicht bij huis dan zie je van zelf hoe vuil treinen zijn. Goederenvervoerders en vooral Railion komt niet vaak bij de wasstraat. Er komen dan ook geregelt vuile tot zeer vuile locs voorbij( goh ze waren ooit geel maar nu zijn ze zwart :o ;D ;D ;D), dat zie je hier en dat zie je daar net zo goed( ook al rijden de gele railion locs(1600) daar niet).

Groetjes Michiel

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1601 Gepost op: 25 August 2008, 14:30:00 »
Dat dacht ik dus ook! Lang niet alles is Fleischmannn-rood en Roco-schoon langs de Rijn, 'Tom'. Of jij het mooi vindt, tja.....smaken verschillen, laten we maar zeggen.

Gisteren opgeroepen uit mijn reserve-dienst voor een retourtje Rhodos, terwijl ik net lekker bezig was (waarschijnlijk ook overdreven door sommigen  ;D  ::) ) met een bos maken. Ik zal hier straks eens wat foto's van maken. Blijft leuk, beetje klieren en knoeien met groen.

J

DHG500

• Offline Offline
« Reactie #1602 Gepost op: 25 August 2008, 16:28:34 »
Dus jij hebt een 'flag' achtergelaten in de kist in de vorm van een groene knuppel en reeksen knopjes en displays  ;D.

Het blijft leuk Jeroen, om van tijd tot tijd te volgen wat je allemaal aan het uitspoken blijft. Maarreh, nog een metertje erbij aan de linkerkant? Dat wordt dan een tweede tunnelportaaltje rechtdoor waar nu het spul ondergronds rechtsaf buigt? Ik hoop dat je nog een bouwlampje gaat kopen om een beetje licht in de duisternis te krijgen onder het dak daar!  8)
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1603 Gepost op: 25 August 2008, 16:35:30 »
Ik hoef hier niets meer uit te leggen..... Bob, jij begrjipt 'm!  8)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1604 Gepost op: 25 August 2008, 16:45:33 »
Zo, weer wat bouw-foto's. De Woodland-rommel blijft werkelijk op het toetsenbord plakken nu, zo 'vers' zijn de beelden.

Hans, als je meeleest: ik krijg een beetje Dachbodenheim déja-vues! :) Weer eens wat anders dan die ellenlange cargo-treinen.