Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 21:37:27
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 883558 keer)

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Boppard in N
« Reactie #1575 Gepost op: 20 August 2008, 17:35:58 »
Citaat
met een biertje achterover gaan zitten kijken

Mag Jeroen en daar heb je best recht op, maar volgens mij zie je dan niks........ :-|

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Lvdwerf

• Gast
« Reactie #1576 Gepost op: 20 August 2008, 17:38:01 »
of je ziet 14 treinen tegelijk ;)

Hansepansje

• Offline Offline
    • Perrongeluk - van de regen uit de drup
« Reactie #1577 Gepost op: 20 August 2008, 17:53:20 »
... 8 blokken, dus 7 treinen tegelijk op de hoofdbaan...

Maarruhhhh, wordt het dan niet zo'n schuifpuzzel, waarbij steeds 6 treinen stilstaan en de 7e opschuift van z'n eigen naar het volgende blok?
Dit is wel goed te volgen als je teveel bier op hebt  ;D maar blijft dat leuk?  ???
Of mis ik iets in jouw blokconcept?

Groets, Hans
Dachbodenheim: N-spoor, Fleischmann Piccolo, HCCM elektronica, eigen software

Marcel (BR643 Talent)

• Offline Offline
« Reactie #1578 Gepost op: 21 August 2008, 11:25:12 »
De SBB-EC wagon met zelf ingebouwde sluitverlichting.

Jeroen,

We (of in ieder geval ik) zijn nog steeds heel benieuwd hoe je die sluitverlichting in die wagon hebt gefabriekt. Die LEDjes er in frotten zal niet het grootste probleem zijn, maar ik vraag me vooral af hoe je een betrouwbare stroomafname voor elkaar hebt gekregen...

Groeten, Marcel

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1579 Gepost op: 21 August 2008, 13:49:51 »
Nou Hans,

wat je stelt, daar komt het wel een beetje op neer. Echter, ik heb meer treinen 'per uur' over de baan heen, en daar gaat het mij om. Na een beetje te hebben gegoocheld met de lokatie van de reed-contacten, is het inmiddels zover dat er dus om de beurt een trein langsrijdt (dwz eerst eentje van links naar rechts, en dan pas weer vv.) Zo blijft het schouwspel het best in evenwicht. Heb ik bijvoorbeeld liever dan 1 x een passage van 2 treinen terwijl het dan eigenlijk relatief lang 'stil' blijft. Snappu? 

Talent, Robert,

de sluitverlichting was ingebouwd in een ander rijtuig, en ik heb hem daar eruit gesloopt en de LED's in de SBB-wagon gebouwd. De stroomafname heb ik gewoon met een stukje draad van de wielstellen op de bevestigings bout van het draaistel gesoldeerd. Walk-in-the-park. Ik zal er straks wel Ff een fotootje van schieten. Stelt niks voor: A child can do the laundry!

Dan ga ik nu maar weer even 10.000 bomen en struiken in elkaar flansen.

J

1op160

• Offline Offline
    • 1op160.nl Modelbaan in schaal N
« Reactie #1580 Gepost op: 21 August 2008, 14:16:01 »
Ben benieuwd naar die fotos van het draaistel. Heb je geen last van knipperende verlichting? (door minder goede stroomafname). Of heb je iets van een condensatortje om korte stroom onderbrekingen af te vangen ?

Gr, Michel
(www.1op160.nl)
https://www.1op160.nl - Modelbaan in schaal N
https://www.youtube.com/@1op160/videos - YouTube kanaal
https://cults3d.com/en/users/1op160/3d-models - Cults 3D - 3D print modellen

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1581 Gepost op: 21 August 2008, 14:19:00 »
Nee, dat heb ik allemaal niet. Gewoon wieltjes goed schoon houden, en af en toe eens de baan doen of laten doen. Soms knippert ie, nou, dan is het weer zover......

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1582 Gepost op: 22 August 2008, 14:01:33 »
Wat later dan gepland, en wat eerder verwacht weer actief aan de baan. Jaja! Het blijft lachen in de luchtvaart......

Goed,

voor de mensen die wilden weten hoe dat met de stroomafname zat:

Niets bijzonders dus. Gewoon even solderen, en klaar. Bij de meeste (nieuwe) N-spoor modellen is bijna alles gestandaardiseerd, dus om zo'n verlichtingssetje van het ene naar het andere rijtuig in te bouwen is niet echt rocket-science.

Wat ook niet echt moeilijk was, was het inbouwen van een Lokpiloot in de Rail 4 Chem BR 185.

Pardon?! Hadden we die dan?!

Jawel, sinds....tja....gisteravond 20:15. :) Roberto_de_MaNn-Nm  had gister toch niks te doen, en besloot via Valkenburg, Wentink Apeldoorn, buslijn 108 naar Ede, weer naar huis te gaan. Na zijn indrukwekkende busreis over het prachtige Westelijk-Veluwsche, rijkelijk voorzien van verdwaalde Oost-Veluwsche bergreeën en de Sallandsche mosterdkrokodillen hier en daar in de berm van deze categorie C weg op jacht zijnde naar frisse hitsige Nederrijnsche,muskuswoelratten (jawel!) kwam Robert eindelijk aan in Ede. Met deze locomotief waarvan hij mij op de hoogte had gebracht. Voor 99 EUR (!) had ik een nieuwe (als in nieuw-nieuw) BR 185 in huis, met Rail4Chem opschrift.

Eigenlijk debiel veel van deze locomotieven rijden inmiddels rond op Boppard, maar ik vind ze toch wel mooi. Het begint welhaast een verzameling te worden. Nu nog een trein voor 'm uitzoeken.

Uiteraard geheid Fleischmann-kwaliteit. Scherpe opschriften, veel details, en schattig zoemend als hij rijdt. Toplok!

Een echt tijdperk V plaatje met ononderbroken goederenverkeer, terwijl deze Cooper wedijvert met wie het eerst die Rijnaak inhaalt.

Twee en-profil shots van mijn nieuwe aanwinst. Er valt nu al een FLeischmann 5-loks traktie te maken. De RE 482 van Minitrix heeft een Selectrix decoder, en dat valt nu eenmaal slecht te combineren.

Ja! Je ziet de actie gewoon in het plaatje.

Nog een laatste foto. Hij is mooi scherp. Niks bewerkt enzo. Jaha dames en heren, modelbouw ís wel leuk!

Op dit moment is wat scenery aan het drogen, en ben ik in de tussentijd bezig de 152 te verouderen. Dus ik verwacht vanmiddag deze thread nog met wat foto's uit te breiden.

J

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1583 Gepost op: 22 August 2008, 16:10:33 »
Voor dat geld had ie er voor mij ook eentje mogen kopen. :) Prachtige loc.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

1op160

• Offline Offline
    • 1op160.nl Modelbaan in schaal N
« Reactie #1584 Gepost op: 22 August 2008, 16:21:13 »
@Rick... kan nog  ;)

Rail 4 Chem BR 185

Gr, Michel
(www.1op160.nl)
https://www.1op160.nl - Modelbaan in schaal N
https://www.youtube.com/@1op160/videos - YouTube kanaal
https://cults3d.com/en/users/1op160/3d-models - Cults 3D - 3D print modellen

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1585 Gepost op: 22 August 2008, 17:00:25 »
Michel,

ik denk dat die nu hier rondrijdt! Wil niemand ontmoedigen, maar Robert vertelde me dat er nog één was. Maar goed, proberen kan altijd!

Heb sinds vandaag ook weer een hele zooi goederenwagons erbij. Eerst maar es uitpakken.

J

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #1586 Gepost op: 22 August 2008, 19:04:28 »
Hoi,
Hallo Robert,

Ik zit weer met veel bewondering naar je foto''s te kijken ....
En dan heb ik geen eens foto's gemaakt vandaag, kan je nagaan. De eer speel ik uiteraard door naar ene J. uit Ede.

En nu we het toch over foto's hebben, ziet er puik uit die R4C zo langs de rijn. Vraagt eigenlijk nog even om een dubbeltractie met de european bulls variant. En een leuke foto van de rode 185 (zodat ik mezelf alvast kan focussen op m'n eigen project genaamd Thayngen)

@Rick
Het was absoluut de laatste. Stond gister nog wel een Flm CFL 185 in blauw (ook ca 100€). Ze hadden zelfs mijn bestelde 185 per abuis verkocht (men kon het dan ook in Boppard horen donderen toen ze me dat vertelde), jammer maar helaas het is niet anders.

Robert

(die een 185 gaat digitaliseren en een tweetal B-Cargo onderlossers van correcte koppelingen gaat voorzien)
Fan van Zwitsers spoor N(m)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #1587 Gepost op: 22 August 2008, 19:23:04 »
Hee Jeroen, weer een mooie loc erbij, word het niet eens tijd een traxx line-up te maken, ja dat zal op je baan niet passen alles naast elkaar, maar dan doe je het even ergens anders waar je ook goed licht heb en ruimte zat ;)

Groetjes Michiel

Ps; misschien moet je echt alle traxxen gaan verzamelen net als ik met stuurstandrijtuigen ;)
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1588 Gepost op: 22 August 2008, 19:48:21 »
Hi Robert,

:) Tja, jij plaatst immers ook foto's hier. Jongen, ga je baan bouwen, dan kom ik foto's van jouw baan nemen, en dan is alle eer voor jou. Maar vergeet niet: het is normaal alleen voorbestemd aan bepaalde allochtone families om te zeiken over eer! :)  Politieker wil ik het niet maken hier!

Michielemagdenburgerstrandhaüsernbergbahnen,

ja, ik wil nog een keer een line up maken, en minstens een 5-tal loc's in multitractie of een LokZug. Minstens! Ik heb nu 6 185'ers waarvan 5 met dezelfde (heerlijke werkende) decoders, dus dat gaat nog wel lukken. Uiteraard zijn dat leuke fotomomentjes.

Ik ga niet álle Traxxen verzamelen, hoe graag ik ook zou willen. De hobby kost veel geld, zoals iedereen weet, en de wat nieuwere modellen zijn voor mij niet te betalen. Absoluut wel, maar relatief vind ik het teveel geld voor een lokomotief. Punt. Ik heb al een luxe-probleem met meer treinen dan mijn baan kan handlen, dus......

Bovendien laat ik de treinen liever rijden. Er zijn mensen die willen alles in een vitrine hebben staan, ik wil actie. Dus lok+max. trein die erachter kan. Gelimiteerd door trekkracht of capaciteit. Het behoeft geen betoog dat "max-trein" je er niet gratis bij krijgt! :)

Ik heb vanmiddag in een goede koop 36 nieuwe goederenwagons aangeschaft. Zes-en-dertig! En die moeten nog allemaal verouderd worden, want ze glimmen allemaal, en er zijn er teveel in dat kermisrode (ok, verkeersrode) jasje. Nu ik die wagons een beetje verdeeld heb, hebben nu 3 treinen een 3/4 lengte, en dat moet uiteraard 4/4 worden.

Ik peins er ernstig over om de baan visueel wat langer te maken. Ongeveer een meter aan de linkerkant. Na al die mooie foto's van oa. Michiel en Hans (ook credits aan de rest uiteraard) verdienen die 15 full-length-full-service treinen nog wel een mooi stukje baan, ipv al dat ondergrondse.

Ik ben ook verheugd jullie te melden dat de blokken perfect werken! Geen noemenswaardige incidenten. Nee, gewoon lekker veel treinverkeer zonder gefuk.

Snel weer foto's

J

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #1589 Gepost op: 22 August 2008, 21:47:57 »
Ik heb vanmiddag in een goede koop 36 nieuwe goederenwagons aangeschaft. Zes-en-dertig! En die moeten nog allemaal verouderd worden...

Zes-en-dertig onderlossers?????? Of iets wat meer bij de R4C-lok past?

Heb jij btw het merk+nummertje van de verf die je hebt gebruikt om de panto's van je DB AG 185 van fleischmann te schilderen. Ze glimmen nu zo ernstig dat ik er aspirine en een zonnebril bij nodig heb.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)