Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Jeroen Water
Vandaag om 07:52:24
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door MOVisser
30 July 2025, 23:47:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Quinzeedied
30 July 2025, 23:44:32
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
30 July 2025, 23:16:22
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
trein of metro naar Hoek van Holland door Keska
30 July 2025, 23:01:18
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
30 July 2025, 21:48:03
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
30 July 2025, 21:32:49
Fleischmann Anna ombouw. door defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
30 July 2025, 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
30 July 2025, 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
30 July 2025, 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
30 July 2025, 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
30 July 2025, 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
30 July 2025, 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
30 July 2025, 19:00:07
Göhrener Viaduct door MaraNCS
30 July 2025, 18:14:49
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
30 July 2025, 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
30 July 2025, 16:37:54
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
30 July 2025, 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
30 July 2025, 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
30 July 2025, 11:58:00
Spoorhumor door Biessendorf
30 July 2025, 11:49:19

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 886591 keer)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re: Boppard in N
« Reactie #1095 Gepost op: 29 February 2008, 12:19:27 »
Jeroen, wat me nu bij deze foto's opvalt is dat je baan door de berg met kasteel een beetje in 2en verdeelt word. Dat is mooi dan krijg je extra fotohoekjes erbij en kan je ook niet alles in 1 keer overzien.

Toch mooi om een stuk waar je een jaar geleden ofzo al schetsen voor had gemaakt nu in model tot leven begint te komen.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1096 Gepost op: 29 February 2008, 13:00:46 »
Ha Michiel,

het ligt eraan van welke je hoek je het geheel bekijkt, maar je hebt ergens wel een beetje gelijk. Die berg+burcht staat aardig naar 'voren', en zo creeer je wel extra diepte, en lijkt het inderdaad allemaal groter omdat je niet alles in 1 keer kunt zien. Met de fotohoekjes moet het al helemaal goed komen! Als je vanaf de nieuwe bergrug het dorpje fotografeert krijg je een leuk en realistisch idee. Maar dat is voor later.

Ik ben inderdaad wel blij dat ik gewoon maar begonnen ben....maar het was allemaal met die schets in het achterhoofd.

Zoals ik al aangaf heb ik niet alleen nuttige dingen aangeschaft bij de Wentinkjes laatst (nl. floodlights om de burcht te verlichten), maar ook nog wat minder noodzakelijke maar wel leuke dingen.

2 containers van Walthers om de containertrein een beter aanzicht te geven.

En de oplettende kijker heeft het al gezien.......wat stond daar nou voor?

Inderdaad.......deze moest ik echt bevrijden uit de vitrines in Arnhem. Ik zit weer een beetje in de goederenmode tegenwoordig......

Het is weer een topmodel voor m'n verzameling die ik zo langzamerhand begin op te bouwen. Dit jaar komen er leuke dingen uit voor het containervervoer van de diverse fabrikanten, dus dan moet je wel wat tractie hebben. ;) Overigens valt dat allemaal te lezen in andere draadjes hier op de website.

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #1097 Gepost op: 29 February 2008, 13:09:51 »
Hmm, ik wou al zeggen, die heb je dan lang verborgen weten te houden als ik hem vergeten was. Wordt nog druk met de 185-en in Boppard (MRCE, SBB en nu ook R4C). Maar ja, deze past natuurlijk perfect voor de ketelwagens die al op Boppard denderen. En ik durf haast wel te gokken dat de collectie wagens aldaar dit jaar met enkele Moderne-bahn display-wagens van minitrix uitgebreidt gaat worden. Of worden het de hobbytrain dubbelcontainerwagens?

Die berg is wel lekker hoog, nu er wit op zit zie je nog veel meer hoe de verhoudingen gaan worden. Nog even en het is Boppard am Hinterrhein (das Zwitserland, met zeer steile bergen).

Robert

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1098 Gepost op: 29 February 2008, 13:17:25 »
Citaat
als ik hem vergeten was

;D

Toen ik in Boppard 1:1 was kwam dat ding ook langs, en toen dacht ik "hey, wel geinig, zo'n groene...." ;) Ja, het is inderdaad een goede aanwinst voor de ketelwagens.
En de folders van al het nieuwe spul heb ik inmiddels al in m'n bezit, en daar staat weer veel te veel moois in, oa. die minitrix modellen. Vandaar mijn 'cargo-mode' zeg maar.

Die hobbytrain dingen komen er zeker! Daar zit ik echt op te wachten, want dat is weer iets relatief compleet nieuws.

Die berg is zeker hoog, en nu in het wit lijkt het inderdaad wel een beetje op de Hinterrhein. Maar zoals, ik meen Hans, in dit draadje een foto plaatste is het de bedoeling te gaan worden. Veel groen, waar je niet zo even 1,2,3 doorheen klautert.

Enfin, ik ga maar weer es wat doen.

Catweazle

• Offline Offline
« Reactie #1099 Gepost op: 29 February 2008, 13:53:24 »
Jeroni,

Kun je in je berichtgeving ook eens wat aandacht besteden aan dat " groen maken " . Op mijn kleine N baan ben ik bijna aanbeland bij die fase en vraag mij steeds af hoe en waarmee ik zo'n effect kan krijgen wat jij hebt. Wat gebruik je aan strooisel, gras, foliage_ Hoe zet je dat vast en hoe zorg je voor een echt effect.

Bedankt alvast ik volg je baan met interesse , ik leer er veel van.
Met vriendelijke groet,
Edwin

Ik bouw aan Zügeheim
| schaal N | periode III/IV |

Tinussie

• Offline Offline
« Reactie #1100 Gepost op: 29 February 2008, 13:59:36 »
Eventueel handschoenen aan, maar dan vind ik mezelf teveel lijken op Eigen Huis&Tuin-presentatoren, dus doe ik dat heel onverstandig altijd maar niet.  ::)

Nou Rob danwel Nico (al naar gelang je met "groen" of gips bezig bent ;D), ziet er weer erg gaaf uit! Bedankt voor de "tijdens-de-bouw" foto's, zeer leerzaam.

Ook gefeliciteerd met je geslaagde uitbraakpoging voor de BR185, past wel mooi op je baan.

Mvg Tinussie.

markie

• Offline Offline
  • Live your dream !!!
« Reactie #1101 Gepost op: 29 February 2008, 15:42:32 »
Hoi Jeroni,

Mooie baan hoor  :o maar wat ik me nu afvroeg is op welke wijze je zo'n mooie foto's van je baan maakt ? Als ik me goed herinner gebruik je een Nikon Coolpix SQ fototoestel maar hoe heb je die ingesteld staan ? Automatisch ? Landschap ? Met of zonder flitser ? ...

Laat eens iets weten want ik ben naast treintjesfanaat  :) ook amateurfotograaf. Tnx en veel succes nog met het bouwen.

Mark

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #1102 Gepost op: 29 February 2008, 15:50:43 »
Die hobbytrain dingen komen er zeker! Daar zit ik echt op te wachten, want dat is weer iets relatief compleet nieuws.
Ik zie tegenwoordig nog maar weinig containertreinen zonder dubbelwagens,dus dat is zekers een goeie aanwinst voor Boppard 1:160

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Waterman

• Offline Offline
« Reactie #1103 Gepost op: 29 February 2008, 16:49:34 »
Misschien geen erg spectaculaire, maar wel heel interessante foto's Jeroni  :)

Als ik nog een vraagje mag stellen: ga je in een volgende stap de volledige onderlaag in papier-maché (zo zal ik het maar noemen  :) ) met gips insmeren, of alleen de delen waar bvb rotspartijen komen?

Net als bij Edwin kijk ik uit naar het vervolg in Boppard!  :)

En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten  :)

Ps: als ik ooit aan landschapsbouw toekom, heb ik gelukkig maar geen voorraad kippengaas meer, dus ga ik maar opteren voor het hopelijk veiligere gorrengaas   :D
Ik ben nogal gesteld op m'n mooie verzorgde handen  :P
« Laatst bewerkt op: 29 February 2008, 16:51:09 door Waterman »
Plank met treinen - 2-rail - dcc

grove den

• Modelboombouwer
  • Offline Offline
    • MBB Grove Den Modelboombouw
« Reactie #1104 Gepost op: 29 February 2008, 17:55:15 »
het blijft hooooogst interessant jou draadje!
zal/moet altijd "ff langswippe" ;)
trouwens hier ook een paar plaatjes van net zo'n  "romanticus!/landschapsbouwer als jou, jeroni
http://www.romanspicpage.de.tl/Modellbahn.htm
ook in N schaal!
vind deze heer "meer Gustav Klimt "en jij dan zoals "van Gogh!"wat stijl van werken betreft...

Jos
natuurlijk kunstboompjes
http://mbbgroveden.com/

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1105 Gepost op: 29 February 2008, 18:19:54 »
@EdwinB,

uiteraard zal ik het begroenen wat meer gedetailleerd beschrijven dan ik tot nu toe gewend was. Maar dat staat pas voor ergens volgende week op het progamma.

@Markie,

ik had een Nikon Coolpix. Tegenwoordig maak ik foto's met een Sony Cybershot DSC-H9. Een veel betere camera. Maar die ander was ook erg gaar, de batterij ging ongeveer 15 min. mee. Dat is met deze gelukkig wel anders. Ik schiet de foto's tegenwoordig in Manual mode, en dan beetje klieren met belichting, diafragma, sluitertijd en dat soort narigheid.
De bouwfoto's maak ik gewoon FF snel, dus vaak met flitser op die donkere zolder hier. De mooie foto's van het landschap komen later wel! :)

@Michiel (Neudierflanschauschenstadionbahn)

kijk Michiel, dat is precies de reden. :)

@Jos,

dank voor het compliment, en zeeeeeeker bedankt voor de link! Zitten veel ideetjes tussen. We zullen zien.......

@Waterman,

naast dom ouwehoeren is ook overdrijven een grote kunst van me, dus neem het niet te serieus allemaal.

Om op je vragen terug te komen; overal op het "papier-mache" komt gips te zitten, anders is het te fragiel. Bovendien vind ik de structuur van de vakjes nou niet echt bijzonder mooi. De rotspartijen-laag wordt uiteraard wel dikker.

Nu, 18:13 zit er alweer zo'n kilo gips tegen de berg aan geflanst. Het gaat hard, zeker met de rotspartijen.....daar gaat altijd veel gips inzitten.
Om eens wat nieuws te proberen heb ik nu ook wat verf erdoorheen gemengd.

Dus hier nog even wat interessante, maar geen spectaculaire foto's....

Het eerste prille begin......

Ik heb wat lichtere tinten gebruikt voor waar het steiler wordt.

Het lijkt echt net op vanille-ijs eigenlijk........

Er gingen toch al aardig wat bakjes gips erdoorheen....

De eerste rotsstructuren kun je er al in modelleren. Ik doe het precisiewerk trouwens liever wanneer het wat droger is. Als het dan afbreekt heb je meteen een betere steenstructuur.

Tja, het gaat nog wel even duren voordat alles eruit ziet zoals op het linkerdeel. Maar zo ben ik links ook begonnen, afgezien van het feit dat ik het gips nu kleur.....

Ok, drogen met die handel, en dan ga ik morgen weer verder knoeien.

Tinussie

• Offline Offline
« Reactie #1106 Gepost op: 29 February 2008, 18:33:47 »

Ja dat kan dus echt niet he... Die BR151 hoort nog een beurt te krijgen, dan is ECHT alles net echt.  :o

Mvg Tinssie.

Waterman

• Offline Offline
« Reactie #1107 Gepost op: 29 February 2008, 20:24:31 »
Nou de eerste vraag kan niet lang uitblijven hé Jeroen  :)... hoe kleur jij die gips?  :D

Bedankt voor de vorige tips  :)

En inderdaad, het lijkt wat op een gigantische ijstaart  :D :D :D

Plank met treinen - 2-rail - dcc

Gerhard Overweg

• Offline Offline
« Reactie #1108 Gepost op: 01 March 2008, 12:25:58 »
Hoi Jeroni,

wordt een beetje stil   ;D van van alle ontwikkelingen en bouwkundige hoogstandjes ik geniet van elk e foto die je plaatst en is een mooi voorbeeld ..toppie succes met het gipsen  ;)

F Snoeck

• Offline Offline
« Reactie #1109 Gepost op: 01 March 2008, 14:02:44 »
Het blijft allemaal mooi om te zien Jeroni.
Blijf dit echt volgen hoor wil zelf ook naar N en dit is leerzaam.
Hoe hoog mogen die bergen worden in N Jeroni is daar een maat voor?

Succes verder

MVG Frans