Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Jeroen Water
Vandaag om 07:52:24
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door MOVisser
30 July 2025, 23:47:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Quinzeedied
30 July 2025, 23:44:32
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
30 July 2025, 23:16:22
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
trein of metro naar Hoek van Holland door Keska
30 July 2025, 23:01:18
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
30 July 2025, 21:48:03
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
30 July 2025, 21:32:49
Fleischmann Anna ombouw. door defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
30 July 2025, 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
30 July 2025, 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
30 July 2025, 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
30 July 2025, 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
30 July 2025, 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
30 July 2025, 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
30 July 2025, 19:00:07
Göhrener Viaduct door MaraNCS
30 July 2025, 18:14:49
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
30 July 2025, 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
30 July 2025, 16:37:54
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
30 July 2025, 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
30 July 2025, 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
30 July 2025, 11:58:00
Spoorhumor door Biessendorf
30 July 2025, 11:49:19
  

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 886594 keer)

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #15 Gepost op: 10 December 2006, 15:54:46 »
Nou, daar gaat ie weer.

Heb nog even in de oude doos gekeken voor wat foto's. Bovendien nog even wat fotootjes geschoten vanmiddag. Wat erg leuk is wanneer je de foto's terugziet, is wat er allemaal nog niet helemaal is zoals het hoort. Bijvoorbeeld hier en daar schijnt er nog wat lijm door (alsof de muur een laag ijs heeft bijvoorbeeld), dat soort dingen......

Reagerend op de vraag van een totaal-overzicht: wat bedoel je daar precies mee, Pigsov? Een foto van boven, of panorama of een plattegrond? Ik hoor het wel!

Genoeg geschreven, tijd voor wat beelden (of niet, Mark? ;))
Ertstrein op het linkerbaanvak met stutmuurtje:

2 foto's van de sporen in het station. De Deutsche Bahn besteedt de subsidies in ieder geval niet aan het verwijderen van het onkruid!

....dit valt me altijd op aan de kleinere stations waar ik langskom, als ik in Duitsland in de trein zit....

Hier een foto van de rechterkant van 't station met een 'buiten gebruik'-spoortje. Dit idee kwam in me op na het vinden van een wissel die maar in 1 stand bleef hangen....


Om het bos wat op te leuken heb ik op een oud schuurtje een boomstam laten pleuren....ook hier heeft de onkruidfamilie zich rap voortgeplant!


Dan nog 3 kleine details....een voetgangerszone-bordje....

...een afstandaanduiding op de Viessmann-bovenleidingsmasten...

...en een bordje dat de machinist vertelt dat de Loreleytunnel 490 meter lang is...


Ik hoop niet dat het corps webmasters en moderators link worden van het teveel aan foto's, of de grootte daarvan. Anders hoor ik het graag!

Groeten,

Jeroen

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Boppard in N
« Reactie #16 Gepost op: 10 December 2006, 16:03:44 »
Als je zou zeggen dat het eerste plaatje een 1:1 schaal foto was geloofde ik het ook.
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Jan Bennink

  • Offline Offline
  • Berichten: 590
    • HTM Modeltrambaan
Re: Boppard in N
« Reactie #17 Gepost op: 10 December 2006, 16:13:11 »
Geweldig werk Jeroni, genieten! De afwerking is werkelijk heel goed (zoals die bovenleidingpaal!!) En dat in schaal N, mijn complimenten.
En alles in 1 jaar tijd? Hoe krijg je het voor elkaar!

Jan
Na een modelbaan in 1:87 naar voorbeeld van de RhB https://rhb1op87.blogspot.com nu een HTM trambaan in dezelfde schaal https://htm-modeltrambaan.blogspot.com
Website: https://www.htm-modeltrambaan.nl

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8488
  • Spoor N
Re: Boppard in N
« Reactie #18 Gepost op: 10 December 2006, 16:18:12 »
Als ik later groot ben ga ik ook zo'n mooie baan maken :o
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #19 Gepost op: 10 December 2006, 16:29:33 »
 :o












Ben er sprakeloos van!
gewoon perfect gemaakt!

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Anoniem

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #20 Gepost op: 10 December 2006, 16:32:52 »
gewoon perfect gemaakt!

Alleen dan toch weer nét het verkeerde land gekozen. Spijtig...

Ziet er goed uit Jeroni ;D.

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #21 Gepost op: 10 December 2006, 16:37:03 »
 ;D

Tja, ik verwachtte deze al, en van wat andere langhariger personages bij het lezen hiervan een opmerking over de zuurstokkleurige treingarnituren die mij juist wel in de smaak vallen! ;)


mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #22 Gepost op: 10 December 2006, 16:38:15 »
Maar wesley, dat is een keuze, en heeft niet van doen met de bouwkwaliteit van het project  ;)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Richard van Dijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 302
Re: Boppard in N
« Reactie #23 Gepost op: 10 December 2006, 16:46:47 »
Dit ziet er echt super uit. Ben zelf nog bezig met het maken van een plan. Misschien niet handig van mij omdat ik nog niet weet wat de ruimte gaat worden waar ik mijn baan kwijt kan/mag. Maar goed wil het ook nog niet te groot maken. Vandaar dat ik wel aan het plannen ben. Jeroni kan jij niet een plattegrond/sporenplan plaatsen. Ben daar wel nieuwschierig naar. naar aanleiding van jou foto's ben ik trouwens nu bezig om een plan te verzinnen gebasseerd op het plaatstje Cochem.

Ga zo door Richard

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #24 Gepost op: 10 December 2006, 16:52:53 »
Ik zal achter een sporenplan aangaan, hoewel het niet veel voorstelt bij mij. 'T is aardig wat rail allemaal, maar moeilijk? Neuh....

@Richard:

check www.sporenplan.nl, ik ben daar op zoek gegaan naar het sporenplan van Boppard. Ik meen dat de lijn Koblenz-Trier daar wel opstaat, en volgens mij ligt Cochem aan die lijn.


RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 778
Re: Boppard in N
« Reactie #25 Gepost op: 10 December 2006, 17:22:26 »
Even over die wissel naar het ongebruikte spoortje.

De wisseltong die bereden wordt door afbuigende treinen, is alsof er redelijk vaak treinen overheen gaan. Misschien een idee om die ook aan de bovenkant bruin te maken. Of gewoon verwijderen, gebeurt ook wel eens dacht ik, zodat het wissel nooit per ongeluk afbuigend bereden kan worden.

Richard van Dijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 302
Re: Boppard in N
« Reactie #26 Gepost op: 10 December 2006, 17:43:16 »
Ik heb het niet kunnen vinden. Daarbij komt ook dat Cochem aan de Moezel ligt en niet aan de Rijn. Maar goed ik zoek straks nog wel even verder.

Richard

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #27 Gepost op: 10 December 2006, 17:44:10 »
RJ,

Het spoortje waar die knalblauwe wagen opstaat wordt wel gebruikt. Daarboven zie je een spoortje onder het lange gras, met dat bordje. Dat is dus het ongebruikte spoortje, en de railkop daarvan is dus roestig en dof. Of bedoel je wat anders?

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #28 Gepost op: 10 December 2006, 17:46:52 »
Richard,

bij Koblenz heb je het zogenaamde Deutsches Eck. Hier komen de Moezel en de Rijn bij elkaar. De Rheinstrecke staat er niet op, maar die aan de Moezel wel.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #29 Gepost op: 10 December 2006, 18:18:08 »
Aan Jeroni,

Wat RJ volgens mij bedoelde is de wisseltong van het doodlopende spoortje.
Het doodlopende spoortje is mooi verroest inderdaad, maar de wissel lijkt in z'n geheel nog mooi glimmend te zijn aan de bovenkant, m.u.v. de vaste railstaaf die naar het doodlopende spoortje gaat.

Op de foto lijkt de railtong die je zou berijden bij de afbuigende situatie (die dus niet meer gebruikt word) ook nog mooi glimmend, en had roestig mogen zijn aldus RJ.

Opzich ben ik het met 'm eens  ;)

Verder nog een vraagje van mijn kant.
Was het spoortje al op nonactief voordat de bovenleidingsportalen geplaatst werden?  ;)  (meest logische antwoord is ja  ;D)
Want ik denk dat een rijtuig die het doodlopende spoortje op zou gaan de mast raakt.

Geen kritiek hoor!

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.