Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:25:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 13:59:14
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
  

Auteur Topic: Artitec DE-I, h0  (gelezen 141374 keer)

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #15 Gepost op: 28 december 2009, 17:16:33 »
Fraai verslag en fraaie trein zo.

Ik vroeg me af of de kleur nu door de foto wat harder overkomt dan ik verwacht had, of ligt dat aan mij?

Artitec DE-1, H0
Door: Dirkjan Kaper



(...)

De ramen in de kop zijn apart ingezet en zien er mooi uit. Helaas sluiten ze echter niet overal tegen de kap aan.
(...)

Dit vind ik best raar, dat die kopramen niet aansluiten. In het donker met verlichting zie je die spleet dus ook? het model is ronduit prachtig, maar het blijft nog altijd €239,- en je zou toch denken dat er geen spleten in het model zitten.

Evengoed geweldig dat de HO markt dit model nu heeft.  (y)
met de groeten van Maarten

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2383
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #16 Gepost op: 28 december 2009, 17:18:28 »
Jeroen,

Jouw reactie / verklaring had ik eerlijk gezegd niet kunnen bedenken. Als ik kijk naar de andere opdrukken (grijze rand rond de zijramen, belettering) dan vind ik het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat de rand om de frontramen niet te doen is.
Maar zoals ik al schreeft, ik ben benieuwd naar de reactie van Artitec.

En geloof het of niet: De mogelijkheid om hem dan maar niet te kopen had ik al wel zelf bedacht. Maar dan blijf ik het teleurstellend vinden na bijna vier jaar geduldig wachten.

Los van de vraag of ik hem nu wel of niet zal kopen: Is het in het vervolg op dit forum de bedoeling dat we alle kritiek achterwege moeten laten onder het motto: "Als je iets aan te merken hebt, dan koop je hem toch niet" (en hou je je verder stil)?

Grtz,
Ton

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1475
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #17 Gepost op: 28 december 2009, 17:25:37 »
Ook ik heb de Artitec DE-1 vandaag in mijn handen gehad! :) (Maar niet gekocht, ik wacht op de rode versie met reclamebanen.)

Eén woord: schitterend! Het model ziet er prima uit en de motor is goed uit het zicht geplaatst. Het viel me wel op dat het treinstel relatief licht aanvoelde. Als je hem wil hebben: gewoon kopen, het is echt de moeite en het geld waard!  8)

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5986
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #18 Gepost op: 28 december 2009, 17:27:35 »
Mooie modelbespreking (y), het model vind ik persoonlijk wat minder maar dat mag de pret niet bederven.
groetjes Dion

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #19 Gepost op: 28 december 2009, 17:29:12 »
Citaat
Los van de vraag of ik hem nu wel of niet zal kopen: Is het in het vervolg op dit forum de bedoeling dat we alle kritiek achterwege moeten laten onder het motto: "Als je iets aan te merken hebt, dan koop je hem toch niet" (en hou je je verder stil)?

Volgens mij niet, Ton..... kritiek die terecht is mag toch geuit worden. En je hebt zeker een punt. Als je 4 jaar moet wachten en er zijn uiteindelijk toch concessies gedaan waar je niet tevreden over bent moet dat toch gewoon gezegd kunnen worden?

En daarbij; 239 euro is toch geen kattepis? ::) ;)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #20 Gepost op: 28 december 2009, 18:07:11 »
Mooi model, echt waar.
Maar één van de problemen waar Artitec mee te kampen heeft gehad waren die ramen.
Omdat die waren afgekeurd liep het model vertraging op.
Nu zie en lees ik dat ook de nieuwe ramen niet goed aansluiten.
En dat vind ik jammer,voor zowel Artitec als de mensen die het model hebben gekocht.
Het is zoals Ronald zegt, 239 euro is geen kattepis.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #21 Gepost op: 28 december 2009, 18:42:48 »
Ik vroeg me af of de kleur nu door de foto wat harder overkomt dan ik verwacht had, of ligt dat aan mij?

Dit vind ik best raar, dat die kopramen niet aansluiten. In het donker met verlichting zie je die spleet dus ook?

De kleur is lichter dan op de foto. Met een spotje en een tl balk was dit wat ik er van kon maken.
Er is geen licht lekkage in het donker want de leds branden alleen door de lampopeningen.
Als je foto bekijkt lijkt t gat groot, maar vergeet niet dat je naar een foto op 200% ofzo zit te kijken. T is in feite bijna niks. Op de andere kop sluit t trouwens wel aan, dus misschien was t een echt maandagochtend exemplaar ;-)
Maar mij bevalt t treinstel prima zoals ie nu is (nog beter voor dezelfde prijs mag altijd)

Dirkjan

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 964
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #22 Gepost op: 28 december 2009, 18:45:39 »
Ha Dirkjan,

verhelderend je toevoeging.
Dank je wel
 (y)

gr
Maarten
met de groeten van Maarten

Northlander1983

  • Gast
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #23 Gepost op: 28 december 2009, 18:46:32 »
Twee jaar uitsel voor de frontramen, dan had ik wel veel meer ervan verwacht.
Persoonlijk zou ik deze aanpassen VOOR alle andere uitvoeringen op de Markt te brengen!!!
Tweede klein minpunt de plastic look van het onderstel!

Artitec houd je GOEDE naam HOOG, dit is een los onderdeel dat gemakkelijk is aan te passen!!!
Doe er iets mee, is mijn advies, er is veel belangstelling naar....

Verder perfect model, TOP  (y)
« Laatst bewerkt op: 28 december 2009, 18:48:05 door Northlander »

Maurice K

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
  • Ooit komt het af....en dan maak ik het weer anders
    • Kleverdam
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #24 Gepost op: 28 december 2009, 19:56:00 »
Hi allen,

Ik sluit mijn ook aan bij Ronald en Northlander. Na vier jaar wachten en deze foutjes te zien op een model boven de € 230 is wel jammer. ook het niet door lopen van de rode punt in de Allan vleugel is wel st Het orend. Het blijft toch dat de kop het meest in het oog spingt. Dit ben ik ook niet gewend van Artitec.

Jammer van de punten maar verders een super model waar ik dan wel weer blij van wordt ;D. zeker punten als een motor onder de bak, standaard binnen verlichting en 21 polige connector vind ik wel vooruitstrevend.

Een geluk voor de rode rakkers vallen een hoop van de eerder genoemde punten weg aangezien er en hoop DE1tjes waren waar de omlijsting wel rood was. (wel benieuwd hoe de vleugel gedrukt gaat worden)

Blijf nog ongeduldig wachte op de rode.

Groeten Maurice

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2354
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #25 Gepost op: 28 december 2009, 20:14:20 »
ben heel benieuwd hoe Artitec hier op zal reageren..


5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #26 Gepost op: 28 december 2009, 20:23:42 »
Eerder zag ik een versie (DE-41) waarbij de raamlijsten wel grijs waren. Ik dacht dat ze een andere versie gemaakt hadden die in het echt wel blauwe raamlijsten heeft gehad. Wel een tegenvaller na zo lang wachten, maar verder ziet ie er super uit. Ik wacht wel op de rode versie en hoop dat daar de cabineramen er beter uit zien.

Groet, Edwin

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #27 Gepost op: 28 december 2009, 20:23:49 »
Citaat
ben heel benieuwd hoe Artitec hier op zal reageren..

Niet? ;) Ze zullen zeker meelezen.... :)

Het is mij niet te doen om het model af te kraken, integendeel, ik vind het erg mooi. Tevens is het erg moedig van Artitec dit model in de markt te zetten, zeker gezien de (financiële) risico's en de voorgeschiedenis. Klasse!
Waar ik moeite mee heb is dat er toch op kleinigheden wat mis is gegaan. Als ik mijn modellen zie van US locs die rond de 100-120 euro zijn en die van elk denkbaar detail voorzien zijn zonder echte fouten denk ik; dat kan hier dan toch ook? Ze worden beide (de DE-I en de US locs) in hetzelfde land geproduceerd, nl China. Dus dat zou geen verschil moeten maken.

De prijs gezien zou het zeker geen seriefout moeten zijn. Even afwachten op de verdere serie modellen?

Besselspoor

  • Online Online
  • Berichten: 4979
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #28 Gepost op: 28 december 2009, 20:25:42 »
Goed verslag van de trein! Mijn kritiek op het pre-produktiemodel wordt helaas wel bevestigd met de problematische raambevestiging en de plastiekerige draaistellen. Net als bv de Roco 1100 turquoise trouwens, het komt door de lichte kleur grijs.
Ik dacht echter dat het treinstel duurder zou worden. Voor 239 euro van een (relatieve) kleinserieproduktie vind ik de prijs-prestatie verhouding best in orde: de punten van kritiek zijn voor een beetje handige modelbouwer tenslotte tamelijk eenvoudig op te lossen. Als het ff lukt ga ik 'm halen en de ramen aanpassen.
Als ik kijk voor welk bedrag de meer bijzondere Marklin modellen beginnen bij introductie (met bv op de NS 1200 ook genoeg aan te merken op afwerking en techniek), hebben we hier dus niks te klagen.
Gezien de strakke belijning en keurige montage van (de rest van) het treinstel is het voor z'n geld gewoon een fraai produkt geworden.

Vind ik.

Bessel
RETROBAHN A.G.

Spoors

  • Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 1072
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
Re:Artitec DE-I, h0
« Reactie #29 Gepost op: 28 december 2009, 20:30:49 »
Lijkt me normaal om kritiek te hebben ... geef alleen maar aan dat er nou eenmaal technische mogelijkheden en onmogelijkheden bij serieproduktie zijn en gezien het feit dat het een tijd heeft geduurd voordat het eindprodukt op de toonbank ligt, je er vanuit kan gaan dat Artitec alle mogelijke alternatieven voor de raampartij bekeken heeft.

En Ronald de prijs van een Amerikaanse lok en een Nederlands model zijn niet te vergelijken. Er is nou eenmaal een grotere afzetmarkt in de VS, dus kunnen er meer aantallen worden gemaakt. Hierdoor zijn je vaste kosten (spuitgietmallen, mallen voor tampondruk, etc.) over een groter aantal modellen uit te smeren en kunnen de kosten omlaag bij gelijkblijvende of hogere kwaliteit.

Ik wil kritiek echt niet doodzwijgen, probeer alleen maar te zien wat er wel en niet mogelijk is. Vergeet niet dat Artitec gewoon nog een kleinserie fabrikant is.

Groet,

Jeroen