Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:59:48
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:36:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:30:06
Aanpassen baanplan bestaande baan door Hasenwald
Vandaag om 01:29:49
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
13 August 2025, 23:55:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
13 August 2025, 23:51:22
De projecten van Ruben (NL H0) door Sikko
13 August 2025, 23:36:52
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door TonM
13 August 2025, 23:20:35
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
13 August 2025, 23:08:01
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
13 August 2025, 22:53:25
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
13 August 2025, 22:23:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door jandcargo
13 August 2025, 22:19:39
booster vraag door Patrick Smout
13 August 2025, 22:05:38
Da's Daz 2 door Huup
13 August 2025, 22:02:43
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
13 August 2025, 21:51:12
Modeltreinwinkels in Berlijn. door grossraumwagen
13 August 2025, 21:45:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
13 August 2025, 21:22:09
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
13 August 2025, 19:58:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
13 August 2025, 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
13 August 2025, 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
13 August 2025, 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
13 August 2025, 18:23:28
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
13 August 2025, 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
13 August 2025, 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
13 August 2025, 16:47:48
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
13 August 2025, 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
13 August 2025, 16:30:02
Rijnstraat door Huup
13 August 2025, 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
13 August 2025, 15:40:21
  

Auteur Topic: Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)  (gelezen 29832 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #30 Gepost op: 27 December 2009, 20:45:58 »
De rest komt in andere modules Bernd :) Ik heb daar wel wat ideen voor maar nog niets concreet uitgewerkt :)

Gr. Remco.

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2835
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #31 Gepost op: 27 December 2009, 20:58:21 »

Remco
Ga voor plan 2 leuke rangeer mogelijkheid vooral als je ook de goederenloods van Art. wilt plaatsen.
Voor de rails ga je voor R*line smaken verschillend ik ging toch voor Tillig.
Suc6 met het plan ,zal zorgen dat ik wel op de hoogte blijf.

Cor


Rubedino

  • Gast
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #32 Gepost op: 27 December 2009, 21:13:08 »
De rest komt in andere modules Bernd :) Ik heb daar wel wat ideen voor maar nog niets concreet uitgewerkt :)

Gr. Remco.

modules van verschillende inzendingen koppel je aan elkaar met een blackbox.

Op die manier kun je " rommelen" met rail soorten.

Digitaal met koploper en loconet is dat het enige juiste sytheem.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #33 Gepost op: 27 December 2009, 21:17:12 »
In ieder geval Loconet, iets anders gebruik ik niet. Of Koploper het gaat doen moeten we nog naar kijken :)

De rest vd modules moet ook nog uitgedacht worden :)

Gr. Remco.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5571
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #34 Gepost op: 27 December 2009, 21:43:06 »
Remco: zeker versie 2, maar inderdaad zonder 'Engelsmannen' in de hoofdsporen. Engelse wissels drukken de baanvaksnelheid. Die dus vervangen door wisselverbindingen. Je bent blijkbaar gebonden aan de breedte van de modulebak, want anders is het idee ook nog een extra wacht-/passeerspoor voor goederentreinen tussen de hoofdsporen te leggen zeker een aanrader. Kijk anders, ter inspiratie, nog even op 'Sporenplan Online' naar Weert: daar liggen beide perronsporen vrij van de hoofdbaan en een eilandperron is zeker aparter. Overigens werden / worden de sporen 1 en 4 in Weert ook als inhaalspoor gebruikt en niet alleen als doorgaand hoofdspoor. Nog meer mogelijkheden.
Succes  (y), ga je zeker volgen bij de bouw!
Groet, Frank

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #35 Gepost op: 28 December 2009, 18:54:47 »
Ik ben nog druk aan het kijken en passen en meten maar ik kreeg van Karst nog een tip plan ;D (y)

Dus deze slinger ik er even bij ;D



Ondertussen zoek ik nog naar mogelijkheden om het eea uit te bouwen :)

Gr. Remco.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2026
  • Allegra" treinstel
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #36 Gepost op: 28 December 2009, 18:58:16 »
Ik ben nog druk aan het kijken en passen en meten maar ik kreeg van Karst nog een tip plan ;D (y)

Gr. Remco.
Oke en die vertel je ons niet  >:( ;D:P

Groetjes edwin

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #37 Gepost op: 28 December 2009, 19:00:46 »
Ja dat plan staat er toch bij :)

Dat was Karst' tip plan :)

Gr. Remco.

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1458
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #38 Gepost op: 28 December 2009, 19:01:54 »
Optie 3 dus ;D

dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #39 Gepost op: 28 December 2009, 19:03:01 »
Bij optie 3 zou ik geen 10 graden wissels kunnen gebruiken, omdat ik simpelweg die ruimte niet heb :) Verder moet er wel iets aan geschoven worden omdat nu wissels vallen op bakscheidingen maar dat zijn details :)

Gr. Remco.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2026
  • Allegra" treinstel
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #40 Gepost op: 28 December 2009, 19:04:13 »
Ja dat plan staat er toch bij :)

Dat was Karst' tip plan :)

Gr. Remco.
Sorry ik zit een beetje te slapen volgens mij  :-[ :-[ :-[..
Dit ziet er ook wel mooi uit trouwens dat Karst tip plan  ;)

Groetjes edwin

m de deugd

  • Gast
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #41 Gepost op: 28 December 2009, 19:46:03 »
Hallo, Remco.

Dat derde railplan,dat ziet er toch nog beter uit ,als het tweede waar ik voor koos.
Dit ziet er uit als plan 1 en 2 tesamen.
Doorgaande sporen
Sporen voor stop en regionale treinen.
De eerst 3 sporen zijn dat opstel of doorgaande sporen?
Nou en met de afwikkeliing van goederen ziet dit plan er prima uit.
En ja een extra wacht/passeer spoor zoals spoorzeven al aanduid.
Dat is ook een welkome aanvulling in dit plan.

    Sucses met de planning,Remco.

                Martin.

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #42 Gepost op: 28 December 2009, 20:00:50 »
Ik vind het nog steeds wat, ehm hoe zeg ik dat, té statisch en met téveel strakke lijnen. Doet een beetje klinisch aan met al die strakke, parallelle sporen. Als ik een suggestie mag doen: kijk eens naar het sporenplannen van bijvoorbeeld Helmond, Assen (1985) of Dieren. In Helmond heb je rangeersporen aan beide zijden van de hoofdbaan, in Dieren een middenperron en bijbehorend statonsgebouw wat wellicht voor nabouw interessant is.
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Gert1

  • Gast
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #43 Gepost op: 28 December 2009, 21:57:54 »
Verder moet er wel iets aan geschoven worden omdat nu wissels vallen op bakscheidingen maar dat zijn details :)

Desnoods maak je toch gewoon de ene bak iets langer en de ander iets korter?
Ik zou de vloeiendheid van je spoorverloop voor laten gaan boven bakken van gelijke lengte.

mvg,
Gert

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #44 Gepost op: 28 December 2009, 22:09:17 »
Hoi Gert,

Uiteraard gaat het spoorverloop voor ;D

Ik ben geinspireerd door Karst' idee, weer eens aan het tekenen geslagen, want toen ik dat plan bekeek schoot mij mijn favoriete stukje railplan te binnen ;D

Ik heb dat ( Het middelste spoor tussen de 2 perronsporen :D ) en met dingen uit Karst' plan en uit optie 2 gemixt en zie hier optie nummer vier ;D



Het spoor boven zal uiteraard aan weerszijden in een flauwe boog op de juiste HoH afstand komen (y)

De oplettende kijker zal zien dat je vanaf spoor 1 niet naar het rangeer terrein kan binnen deze modules. Dat klopt, maar in het echt moet je dan ook al iets buiten het station evt oversteken, als ik zo op de plannen kijk her en der :)

Gr. Remco.