Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 21:33:00
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
Vandaag om 20:47:32
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 20:40:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 20:32:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:10:53
Pendel module door Golden Oldie
Vandaag om 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:52:47
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Falcon10
Vandaag om 19:30:44
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
Vandaag om 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
Vandaag om 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
Vandaag om 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 17:33:50
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:16:35
Klompentrein door Huup
Vandaag om 17:06:34
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:39:19
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
Vandaag om 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 14:57:19
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
Vandaag om 13:51:04
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 13:44:48
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
Vandaag om 13:28:44
't Boemeltje door Wim1969
Vandaag om 10:36:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:46:04
Seinschakelaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:45:20
  

Auteur Topic: Amerpoort v2.0 - (Baanplan H0)  (gelezen 30566 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #30 Gepost op: 27 December 2009, 20:45:58 »
De rest komt in andere modules Bernd :) Ik heb daar wel wat ideen voor maar nog niets concreet uitgewerkt :)

Gr. Remco.

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Online Online
  • Berichten: 2854
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #31 Gepost op: 27 December 2009, 20:58:21 »

Remco
Ga voor plan 2 leuke rangeer mogelijkheid vooral als je ook de goederenloods van Art. wilt plaatsen.
Voor de rails ga je voor R*line smaken verschillend ik ging toch voor Tillig.
Suc6 met het plan ,zal zorgen dat ik wel op de hoogte blijf.

Cor


Rubedino

  • Gast
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #32 Gepost op: 27 December 2009, 21:13:08 »
De rest komt in andere modules Bernd :) Ik heb daar wel wat ideen voor maar nog niets concreet uitgewerkt :)

Gr. Remco.

modules van verschillende inzendingen koppel je aan elkaar met een blackbox.

Op die manier kun je " rommelen" met rail soorten.

Digitaal met koploper en loconet is dat het enige juiste sytheem.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #33 Gepost op: 27 December 2009, 21:17:12 »
In ieder geval Loconet, iets anders gebruik ik niet. Of Koploper het gaat doen moeten we nog naar kijken :)

De rest vd modules moet ook nog uitgedacht worden :)

Gr. Remco.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5614
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #34 Gepost op: 27 December 2009, 21:43:06 »
Remco: zeker versie 2, maar inderdaad zonder 'Engelsmannen' in de hoofdsporen. Engelse wissels drukken de baanvaksnelheid. Die dus vervangen door wisselverbindingen. Je bent blijkbaar gebonden aan de breedte van de modulebak, want anders is het idee ook nog een extra wacht-/passeerspoor voor goederentreinen tussen de hoofdsporen te leggen zeker een aanrader. Kijk anders, ter inspiratie, nog even op 'Sporenplan Online' naar Weert: daar liggen beide perronsporen vrij van de hoofdbaan en een eilandperron is zeker aparter. Overigens werden / worden de sporen 1 en 4 in Weert ook als inhaalspoor gebruikt en niet alleen als doorgaand hoofdspoor. Nog meer mogelijkheden.
Succes  (y), ga je zeker volgen bij de bouw!
Groet, Frank

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #35 Gepost op: 28 December 2009, 18:54:47 »
Ik ben nog druk aan het kijken en passen en meten maar ik kreeg van Karst nog een tip plan ;D (y)

Dus deze slinger ik er even bij ;D



Ondertussen zoek ik nog naar mogelijkheden om het eea uit te bouwen :)

Gr. Remco.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2030
  • Allegra" treinstel
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #36 Gepost op: 28 December 2009, 18:58:16 »
Ik ben nog druk aan het kijken en passen en meten maar ik kreeg van Karst nog een tip plan ;D (y)

Gr. Remco.
Oke en die vertel je ons niet  >:( ;D:P

Groetjes edwin

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #37 Gepost op: 28 December 2009, 19:00:46 »
Ja dat plan staat er toch bij :)

Dat was Karst' tip plan :)

Gr. Remco.

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #38 Gepost op: 28 December 2009, 19:01:54 »
Optie 3 dus ;D

dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #39 Gepost op: 28 December 2009, 19:03:01 »
Bij optie 3 zou ik geen 10 graden wissels kunnen gebruiken, omdat ik simpelweg die ruimte niet heb :) Verder moet er wel iets aan geschoven worden omdat nu wissels vallen op bakscheidingen maar dat zijn details :)

Gr. Remco.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2030
  • Allegra" treinstel
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #40 Gepost op: 28 December 2009, 19:04:13 »
Ja dat plan staat er toch bij :)

Dat was Karst' tip plan :)

Gr. Remco.
Sorry ik zit een beetje te slapen volgens mij  :-[ :-[ :-[..
Dit ziet er ook wel mooi uit trouwens dat Karst tip plan  ;)

Groetjes edwin

m de deugd

  • Gast
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #41 Gepost op: 28 December 2009, 19:46:03 »
Hallo, Remco.

Dat derde railplan,dat ziet er toch nog beter uit ,als het tweede waar ik voor koos.
Dit ziet er uit als plan 1 en 2 tesamen.
Doorgaande sporen
Sporen voor stop en regionale treinen.
De eerst 3 sporen zijn dat opstel of doorgaande sporen?
Nou en met de afwikkeliing van goederen ziet dit plan er prima uit.
En ja een extra wacht/passeer spoor zoals spoorzeven al aanduid.
Dat is ook een welkome aanvulling in dit plan.

    Sucses met de planning,Remco.

                Martin.

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #42 Gepost op: 28 December 2009, 20:00:50 »
Ik vind het nog steeds wat, ehm hoe zeg ik dat, té statisch en met téveel strakke lijnen. Doet een beetje klinisch aan met al die strakke, parallelle sporen. Als ik een suggestie mag doen: kijk eens naar het sporenplannen van bijvoorbeeld Helmond, Assen (1985) of Dieren. In Helmond heb je rangeersporen aan beide zijden van de hoofdbaan, in Dieren een middenperron en bijbehorend statonsgebouw wat wellicht voor nabouw interessant is.
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Gert1

  • Gast
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #43 Gepost op: 28 December 2009, 21:57:54 »
Verder moet er wel iets aan geschoven worden omdat nu wissels vallen op bakscheidingen maar dat zijn details :)

Desnoods maak je toch gewoon de ene bak iets langer en de ander iets korter?
Ik zou de vloeiendheid van je spoorverloop voor laten gaan boven bakken van gelijke lengte.

mvg,
Gert

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Baanplan: Amerpoort v2.0
« Reactie #44 Gepost op: 28 December 2009, 22:09:17 »
Hoi Gert,

Uiteraard gaat het spoorverloop voor ;D

Ik ben geinspireerd door Karst' idee, weer eens aan het tekenen geslagen, want toen ik dat plan bekeek schoot mij mijn favoriete stukje railplan te binnen ;D

Ik heb dat ( Het middelste spoor tussen de 2 perronsporen :D ) en met dingen uit Karst' plan en uit optie 2 gemixt en zie hier optie nummer vier ;D



Het spoor boven zal uiteraard aan weerszijden in een flauwe boog op de juiste HoH afstand komen (y)

De oplettende kijker zal zien dat je vanaf spoor 1 niet naar het rangeer terrein kan binnen deze modules. Dat klopt, maar in het echt moet je dan ook al iets buiten het station evt oversteken, als ik zo op de plannen kijk her en der :)

Gr. Remco.