Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 17:40:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 17:34:15
Halling aandrijvingen
door
Silvolde
Vandaag
om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie
door
008200
Vandaag
om 17:13:39
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 17:10:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Bahn-AG
Vandaag
om 16:46:28
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 16:40:12
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 16:34:01
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
5166
Vandaag
om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek
door
Juroen
Vandaag
om 16:04:28
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:46:43
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 15:21:42
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 15:14:22
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
Pauldg
Vandaag
om 14:52:17
Exact-Train 2025
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
tothebeach
Vandaag
om 14:25:35
Layne, Somewhere South.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:23:34
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein
door
Sam
Vandaag
om 14:19:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Erik van den Eijnden
Vandaag
om 12:50:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 09:46:31
Raadplaatje
door
V200-G2000
Vandaag
om 09:41:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482
door
Jelmer
Vandaag
om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:29:06
Bauarbeiten im gange
door
tothebeach
Vandaag
om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen
door
Jelmer
Vandaag
om 09:21:18
iTrain versus Windigiped
door
Pain0_8
Vandaag
om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 02:23:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Roco en Fleischmann
|
Vernieuwde Roco NS 1000
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
20
Omlaag
Auteur
Topic: Vernieuwde Roco NS 1000 (gelezen 91417 keer)
Albert Bas
Offline
Berichten: 812
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #45 Gepost op:
22 December 2009, 13:24:35 »
Pee wagens oftewel bietenwagens, van die simpele Piko E wagens.
Gelogd
Chiel
Offline
Berichten: 1111
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #46 Gepost op:
22 December 2009, 13:25:13 »
Volgens mij heb ik nog 3 roco bietenwagens staan die nu niks te doen hebben........................
Gelogd
Husky
Offline
Berichten: 80
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #47 Gepost op:
22 December 2009, 13:32:30 »
Het NS vignet lijkt mij redelijk fors uitgevallen
Gelogd
Ronald Halma
Organisator US Convention Nederland
Offline
Berichten: 18036
Modelrailroading is fun!
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #48 Gepost op:
22 December 2009, 13:33:11 »
Heb de oude nog..... en daar rij ik toch niet mee. Dus geen nieuwe voor mij
Ofschoon het een van de mooiste locs is voor mij.
Gelogd
Greetz, Ronald
Mijn US Convention Aalten
Mijn modules!:
Micromodule
Marc!
Offline
Berichten: 379
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #49 Gepost op:
22 December 2009, 13:55:20 »
Is de wisselstromer ook binnen gekomen?
Ben benieuwd hoe de sleper er nu onder zit. Ik heb nog een oude die omgebouw moet worden. Wellicht zijn er met de nieuwe 1000 mogelijkheden met onderdelen om de oude goed om te bouwen.
Mvg,
Marc
Gelogd
MrDirect, Koploper, Marklinbaan
Chris
Offline
Berichten: 18623
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #50 Gepost op:
22 December 2009, 14:10:05 »
yep.
Gelogd
Marc!
Offline
Berichten: 379
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #51 Gepost op:
22 December 2009, 14:19:48 »
Chris,
Kan jij vanavond als je een bepreking maakt van de gelijkstromer ook foto's maken van de wisselstromer en dan specifiek van de onderzijde met sleper?
Mvg,
Marc
Gelogd
MrDirect, Koploper, Marklinbaan
Dpc Fo
Offline
Berichten: 1515
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #52 Gepost op:
22 December 2009, 14:21:36 »
Helemaal mee eens Ronald,
Als puber kreeg ik ooit eens een van NS-afkomstig boekje waarin de 1100, 1200, 1300 en 1500 beschreven werden. Iets later ontdekte ik in een andere publicatie dat er ook nog een serie 1000 was, waarvan er toen nog maar 8 over waren. NS schaamde zich zeker voor deze locs, omdat ze niet beschreven werden. Ik had ze ook nog nooit gezien, dus de serie kreeg een mysterieus sfeertje voor mij, zeker toen ik hoorde dat ze zo'n aparte as-indeling hadden. Na wat speurwerk kwam ik er achter dat ze elke dag langs het station Oss kwamen in de bietentijd en ik besloot dan ook om eens bij de overweg te gaan wachten op die trein.
Na het eten in het donker op de fiets en dan maar wachten. Oss had in die tijd nog handbediende overwegbomen en armseinen en ik kon aan de handelingen van de seinhuiswachter zien dat er wat aan kwam. De overweg sloot zich met een kletterend geluid en het armsein kwam veilig. En daar in de donkere verte zag ik het omgekeerde L-sein naderen, zwakker dan ik van de andere locs gewend was. Ik wist dat dit het moment was, op deze herfstige avond, dat ik voor het eerst een 1000 live zou zien. Het geluid van de zoemende 1000 en de rammelende bietenbakken werd steeds sterker, totdat het silhouet van de 1000 in het natriumlicht bij de overweg veranderde in die prachtige ronde kop. In een flits kwam de loc voorbij, net genoeg tijd om de loop- en drijfassen voorbij te zien rollen, en daarna die lange stroom bietenbakken met bijbehorende typische goederenwagen- en herfstige kleigrondgeur. Nog even het knipperende sluitsein dat in de duisternis verdween, en daarna het geluid van de zich openende overweg. Ik had mijn eerste 1000 gezien, die verschoppeling van NS, het lelijk eendje, niet sexy genoeg voor de boekjes, pre-historisch, maar man, wat een onvergetelijke ervaring.
Ik heb de oude uitvoering van het model al, zowel in groen en blauw, maar ik vind het toch wel erg leuk dat Roco deze prachtige loc opnieuw uitbrengt.
Overigens; behalve bietenwagens kun je ze ook voor een willekeurige goederentrein uit de 70er en 80er jaren zetten, zoals die toen tussen de Kijfhoek en Venlo reden. Zonder vignet misstaan ze met hun ronde vorm zeker niet voor een trein Plan D-rijtuigen en de groene uitvoering is zelfs met coupé-rijtuigen in te zetten.
grt. Carlo
Gelogd
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn
Groeten, Carlo
Ivo tB
Offline
Berichten: 5538
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #53 Gepost op:
22 December 2009, 14:28:50 »
Carlo,
Alleen nog even in de juiste kleur spuiten (echt Berlijns blauw)! Ik heb ook een blauwe en een groene 1008. Eigenlijk wil ik nog eens een oorspronkelijke groene maken. Dat wordt eerst zoeken naar de juiste pantografen, want dat lijken wel zwitsere dingen. Ze zijn op het oog veel smaller dan de gebruikelijke NS stroomafnemers. Vanaf begin jaren '50 hebben ze allemaal de pantografen die Roco er oorspronkelijk opzette (dus niet de eenbeen, dat is een latere enkeling, wel een leuke variant)
In het echt heb ik er alleen een gezien eind jaren '70 begin jaren '80 bij Rotterdam CS. Zo'n bizarre lok had ik nog nooit gezien, laat staan dat ik wist dat dat een NS lok was. In dezelfde periode spotte ik ook een aantal keren de 65.018, die ik herkende uit de Fleischmann catalogus.
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
Dpc Fo
Offline
Berichten: 1515
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #54 Gepost op:
22 December 2009, 14:37:54 »
Hey Ivo,
Hetzelfde plan heb ik ook tzt met mijn groene 1000, helemaal in de afleveringstoestand, maar ik ben nog te weinig ervaren om daar mee te beginnen. Qua historische belangstelling zitten jij en ik geloof ik op dezelfde lijn, en ik volg je projecten dan ook met grote belangstelling. Maar eerst maar eens een baan(tje) bouwen en oefenen op een paar oude goederenwagentjes
. En dat blauw, tja, eerst maar eens die turquoise 1100 en plan D.....
Leuk dat jij een soortgelijke eerste ervaring had met de 1000. Het is voor mij echt een machine die meer dan de 1100-1200-1300 een ander tijdperk vertegenwoordigt. Je hebt de loc overigens echt in haar nadagen gezien, want in 1982 was het defintief afgelopen.
grt, Carlo
«
Laatst bewerkt op: 22 December 2009, 14:39:43 door Dpc Fo
»
Gelogd
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn
Groeten, Carlo
Remunj
Offline
Berichten: 8110
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #55 Gepost op:
22 December 2009, 14:39:59 »
Citaat van: Remunj op 22 December 2009, 13:17:46
En waar blijft die mail !!!
En jawel het mailtje is er.
Gr.
Eric
Gelogd
Gr.
Eric
fissy
Offline
Berichten: 4306
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #56 Gepost op:
22 December 2009, 15:35:55 »
Ik ben zeker benieuwd naar de techniek in de 1000, misschien enkele extra plaatjes van de binnen kant? Zijn er gewon de lichtleiders uit de oude 1000 weer gebruikt voor de nieuwe?
Ik heb zelf een oude 1000, vanaf begin november doet deze weer prima rijden. Nu nog enkele nieuwe schuitjes op en dan zou niets meer kunnen beter zijn. Maar de nieuwe mag hier denk ik ook nog komen...
Gelogd
Project
Gouda in H0
- Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje:
2008
Chris
Offline
Berichten: 18623
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #57 Gepost op:
22 December 2009, 15:41:33 »
Intern compleet nieuw.
Echter zie ik een lichtgeleider van de frontseinen doodleuk naar boven lopen.
Echter het interieur houd em tegen...dus denk ik kwestie van gaatje boren, moet daar vanavond eens naar kijken en goede foto's maken.
voorste wielen nemen nu ook stroom af, en je hoeft de bufferbalk niet langer te demonteren als je de behuizing wilt verwijderen.
Ook zit de koppeling niet meer vast aan het voorste loopwiel.
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6442
Zal 't gaan, ja!
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #58 Gepost op:
22 December 2009, 15:43:47 »
Bij de laatste uitvoering van de Blauwe 1000en zat de koppeling ook niet vast aan het voorste loopdraaistel.
En was er al een kortkoppelmechaniek in gemonteerd, dus dat is niet nieuw.
Jos.
«
Laatst bewerkt op: 22 December 2009, 15:48:20 door J. Beckers
»
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Edde
N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
Offline
Berichten: 3094
Re:Vernieuwde Roco NS 1000
«
Reactie #59 Gepost op:
22 December 2009, 15:53:42 »
Mooi verhaal carlo,
Ik heb ze nooit in het wild gezien en ook niet de klassieke beveiliging
op die lijn
Later toen ik ging tienertoeren stond er één in Amsterdam
dat was de latere museumlok.
Ik vind het de mooiste Elok en het eerste model van Roco is nog
steeds het pronkstuk in mijn vezameling!!
gr Ed.
Gelogd
Vroeger in Breitendorf
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=31504.msg481053#msg481053
Wagenhalle Breitendorferstraße
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=60677.msg3221492161#msg3221492161
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
20
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Roco en Fleischmann
|
Vernieuwde Roco NS 1000