Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:16:25
'Permaloog' met electronenbuizen door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:13:20
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Jelmer
Vandaag om 08:13:02
Roco smeerolie door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:10:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 08:08:58
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 06:43:06
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 04:47:57
herrmann door Martin Hornis
Vandaag om 01:19:56
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 01:04:12
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 00:17:38
Terschellinger Spoor door KNed
20 December 2025, 23:52:18
Meerdere sounddecoders doen het alleen heel zacht door Ronald Halma
20 December 2025, 23:52:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 December 2025, 22:52:58
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
20 December 2025, 22:42:12
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
20 December 2025, 22:32:01
Stub switches door Frank 123
20 December 2025, 22:04:29
Station Roodeschool door Benelux795
20 December 2025, 21:57:28
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door einte
20 December 2025, 21:34:24
Spoor- en tramweg parafernalia door 1795
20 December 2025, 20:52:22
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
20 December 2025, 20:45:37
Gezocht: Foto's Plan E/L postrijtuig in reizigerstreinen jaren '70 door Rick
20 December 2025, 20:44:07
US diorama in H0 door Wim Vink
20 December 2025, 20:29:29
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
20 December 2025, 19:20:09
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Peter J K
20 December 2025, 18:19:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
20 December 2025, 18:13:44
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door AlbertG
20 December 2025, 17:43:53
Bauarbeiten im gange door 741230
20 December 2025, 17:38:01
Goede wensen voor 2026 door bollen neus
20 December 2025, 17:26:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
20 December 2025, 15:52:23
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door stoombr38
20 December 2025, 15:01:09
  

Auteur Topic: Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen  (gelezen 148649 keer)

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #795 Gepost op: 23 December 2010, 09:18:25 »
Lekkere dingen die SLT's. Volgens het Journaal zijn er nu 85 kapot!!!!!!en rijden er nog 10!

Treinen met defecte WC's en verwarmingen rijden rond omdat er geen werkplaatscapaciteit is.

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een SLT zonder toilet of een trein met een defect toilet?


MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #796 Gepost op: 23 December 2010, 09:20:26 »
Defecte toiletten stinken meer.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2417
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #797 Gepost op: 23 December 2010, 09:33:37 »
bergen buitendienst gesteld mat'64.
Misschien toch niet zo voorbereid op de winter als gedacht.
Misschien leert de NS nog iets van 2 van dit soort winters, een bepaalde overcapaciteit in de werkplaatsen en een groter bestand reserve materieel is in dit soort periodes gewoon kei hard nodig.

Voglens mij zijn die bergen buitendienst gestelde mat'64 aardig aan het afnemen aangezien ze weer volop op het spoor te vinden zijn  ;D Ik zie eerder bergen defecte SLT's  8)

@Henk,

Treinen met een defect toilet die kunnen tenminste nog rijden  :P ;D

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8966
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #798 Gepost op: 23 December 2010, 11:01:00 »
Sinds oktober reis ik 2x per week op en neer tussen Ede-Wageningen en Haarlem. Tot gisteren heb ik altijd een trein moeten missen, of een sprint moeten  trekken op Amsterdam Centraal om op tijd te komen.
Gisteren reed de trein naar Den Helder keurig op tijd weg vanuit Ede-Wageningen en kwam mooi op tijd aan in Amsterdam, met een extra tussenstop op Duivendrecht. Ik haalde zelfs de trein van :10, een trein die ik anders nooit haal.
De terugweg was gelijk zo. Alles reed keurig op tijd, en ben nog niet zo snel thuis geweest.
Complimenten aan de NS.
(Mijn voorstel eigenlijk, kan de winterdienstregeling niet de gewone worden, dan heb ik geen last van vertragingen) ;)

Groetjes,
Michel

Andre_ede

  • Offline Offline
  • Berichten: 96
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #799 Gepost op: 23 December 2010, 11:47:06 »
Hoe staat het eigenlijk met de niet NS treinen liggen er daar ook zo veel van stil.

b.v. hoe zit het met de verguisde Protos ?

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2417
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #800 Gepost op: 23 December 2010, 12:04:09 »
Zo ver ik weet rijd die gewoon wel, vanochtend nog gezien op station Amersfoort

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #801 Gepost op: 23 December 2010, 13:19:09 »
Net gelezen, van de nieuwe sprinter zijn er van de 95 exemplaren er nog maar 10 in diensst.
De rest staat met storing, veroorzaakt door smeltwater aan de kant.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2417
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #802 Gepost op: 23 December 2010, 14:22:47 »
@Harm,

Dat bericht was al op de vorige pagina gemeld  ;D

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 27061
    • Pagina van klaas
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #803 Gepost op: 23 December 2010, 14:59:16 »
Gisteren heen en weer geweest van Middelburg naar Haarlem Spaarnwoude.
Alles reed keurig op tijd, geen klagen over.
Alleen op de terugweg had ik pech. De trein die ik had uitgekozen om van Spaarnwoude naar Leiden te komen bleek in de aangepaste dienstregeling geschrapt. De vertrekstaten op de perrons zijn niet aangepast. Dat wordt ook op alle stations zowat eens per 5 minuten omgeroepen, met daarbij de mededeling dat www.ns.nl en mobiel.ns.nl wel actueel zijn. Maar ja, wat heb je daar aan als je op een verlaten perron bij de Waarderpolder staat? Het is helaas nog steeds zo dat iemand die thuis op de bank langs teletekst zit te zappen, of achter de PC op internet rondstruint, beter is geïnformeerd dan de reiziger die onderweg is.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Henk Uijterwaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #804 Gepost op: 23 December 2010, 15:43:29 »
De vertrekstaten op de perrons zijn niet aangepast. Dat wordt ook op alle stations zowat eens per 5 minuten omgeroepen, met daarbij de mededeling dat www.ns.nl en mobiel.ns.nl wel actueel zijn. Maar ja, wat heb je daar aan als je op een verlaten perron bij de Waarderpolder staat?

Zonder telefoon niet veel, maar daar staat tegenover dat de sites ook niet bepaald accuraat zijn als er iets mis gaat.  Plus dat afgelopen vrijdag tijdens de spoorchaos, de site onbereikbaar was. 


NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #805 Gepost op: 23 December 2010, 16:44:55 »
Vandaag reed er VIRM als  stoptrein van Eindhoven naar Maastricht - Randwyck. Ik zat dus in een overvolle vier-bakken-VIRM van Eindhoven naar Roermond die ook nog als stoptrein reed :-\.
Verder reed er geen enkele Intercity naar Maastricht.

Gisterden en eergisteren ICRm in de 800. Geen één keer op de dag maar vaker.
http://www.youtube.com/watch?v=BmDWPjLlFXw
Materieeltekort is toch echt wel duidelijk zichtbaar.

Gr. Iven

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 27061
    • Pagina van klaas
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #806 Gepost op: 23 December 2010, 16:52:34 »
Zonder telefoon niet veel, ....
Met telefoon ook niet, als je telefoon niet voorzien is van deze mogelijkheden. ;)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 569
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #807 Gepost op: 23 December 2010, 17:47:17 »
Materieeltekort is toch echt wel duidelijk zichtbaar.

Mijn Plan V van gisterochtend had geen verlichting, die van vanochtend had geen verwarming. Vandaag de dag geen reden om ze aan de kant te zetten. Maar gelukkig hoef ik morgen niet met de trein want die heeft geen......

RhB-Mikey

  • Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Berichten: 719
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #808 Gepost op: 23 December 2010, 18:13:59 »
In de krant van Maassluis staat dat NS met hondenkoppen rijdt tussen Hoek Van Holland en Maassluis.
Ze zullen vast wel de Plan V's bedoelen ;D


Bron: De Schakel
Citaat
De NS heeft ook zo haar tactiek om de sneeuw het hoofd te bieden. Op het spoor tussen Maassluis en Hoek van Holland rijden weer oude ‘hondenkop’-treinstellen die het kennelijk prima blijven doen in de kou.

« Laatst bewerkt op: 23 December 2010, 18:22:28 door NS-Mikey »
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #809 Gepost op: 23 December 2010, 21:25:26 »
Een gefrustreerde maar wel (enigszins) muzikale reiziger:

http://www.youtube.com/watch?v=3KMLyDy3JVA

(Gevonden via www.nicospilt.com)

Reinier