Hoho! Die zijn niet wegbezuinigd maar afgekeurd door de Arbo vanwege hun te tillen gewicht...!
Wat een slap argument. Dan til je toch met zijn tweeën of meer! (of eventueel met hulp van reizigers). Laten we eerlijk zijn, het kwam NSR wel goed uit.
Ik blijf erbij zet een stuk of 20 6400-en met hulpkoppeling door het land, en je haalt defect spul zo weg. Oke het kost wat maar dan heb je ook wat.
Al die ellende met vertragingen is eigenlijk niet zo heel gek als je dit bericht lees.Wie maakt die rommel?
AMSTERDAM - De massale uitval van de treinen is volgens deskundigen mede te wijten aan NS-ontwerpers. Zij zadelden de dubbeldekstreinen op met een constructiefout. Ook vinden zij het vreemd dat meer dan de helft van de Sprinters kapot aan de kant staat, terwijl deze treinen in Duitsland geen last ondervinden van het winterweer. Treindeskundigen zeggen dat de schuld ligt bij de NS-ontwerpers die uit esthetische overwegingen niet wilden dat er een pijp van boven naar beneden door de trein zou lopen, want dat scheelde een zitplaats. Het gevolg is dat de aanzuiging van lucht om het elektrische gedeelte te koelen nu onder in de trein zit. Daardoor wordt veel vuil aangezogen wat het gehele systeem verstoort. NS plaatst filters en in de oudste types zelfs hele nieuwe elektrische installaties, zegt een woordvoerder. De NS houdt echter vol geen idee te hebben waarom er zoveel treinen dienst weigeren. Inmiddels is volgens ingewijden minstens een kwart van alle treinen kapot. De spoorwegen geven de leveranciers Bombardier en Siemens de schuld. http://www.telegraaf.nl/binnenland/8548088/___Uitval_treinen_schuld_NS___.html?p=25,1