Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 05:26:20
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 04:47:57
Roco smeerolie door hmmglaser
Vandaag om 02:30:00
herrmann door Martin Hornis
Vandaag om 01:19:56
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 01:04:12
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Wummeke
Vandaag om 00:42:32
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 00:17:38
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 00:01:16
Terschellinger Spoor door KNed
20 December 2025, 23:52:18
Meerdere sounddecoders doen het alleen heel zacht door Ronald Halma
20 December 2025, 23:52:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
20 December 2025, 23:45:58
'Permaloog' met electronenbuizen door Eric B
20 December 2025, 23:23:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 December 2025, 22:52:58
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
20 December 2025, 22:42:12
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
20 December 2025, 22:32:01
Stub switches door Frank 123
20 December 2025, 22:04:29
Station Roodeschool door Benelux795
20 December 2025, 21:57:28
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door einte
20 December 2025, 21:34:24
Spoor- en tramweg parafernalia door 1795
20 December 2025, 20:52:22
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
20 December 2025, 20:45:37
Gezocht: Foto's Plan E/L postrijtuig in reizigerstreinen jaren '70 door Rick
20 December 2025, 20:44:07
US diorama in H0 door Wim Vink
20 December 2025, 20:29:29
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
20 December 2025, 19:20:09
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Peter J K
20 December 2025, 18:19:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
20 December 2025, 18:13:44
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door AlbertG
20 December 2025, 17:43:53
Bauarbeiten im gange door 741230
20 December 2025, 17:38:01
Goede wensen voor 2026 door bollen neus
20 December 2025, 17:26:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
20 December 2025, 15:52:23
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door stoombr38
20 December 2025, 15:01:09
  

Auteur Topic: Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen  (gelezen 148609 keer)

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1539
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #765 Gepost op: 21 December 2010, 19:24:34 »
@ Johnny-VIRM:

Het is niet de politie die wil/moet weten of het veilig is, maar de brandweer.
En waar haal je zo een-twee-drie veertig hulpkoppelingen vandaan?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27058
    • Pagina van klaas
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #766 Gepost op: 21 December 2010, 19:41:05 »
En waar haal je zo een-twee-drie veertig hulpkoppelingen vandaan?
Uit het hulpkoppelingenmagazijn. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Anoniem

  • Gast
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #767 Gepost op: 21 December 2010, 19:45:40 »
Logisch ;D.

mantaray

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
    • manta400.nl
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #768 Gepost op: 21 December 2010, 19:46:41 »
Uit het hulpkoppelingenmagazijn. ;D

de hersporings ploeg van prorail heeft die dingen op vooraad
vroeger hadden we op de standplaatsen van nedtrain die dingen zelf
twee in rotterdam cs in iedergeval
dan was het een kwestie van loc regelen en binnen een uur was de boel weg !
nu sta je gewoon een uurtje of 3 a 4 ( als je geluk heb ! ) tussen de koeien

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #769 Gepost op: 21 December 2010, 19:49:16 »
Zullen die koeien blij mee zijn.  ;)


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #770 Gepost op: 21 December 2010, 20:01:56 »
Ik blijf erbij zet een stuk of 20 6400-en met hulpkoppeling door het land, en je haalt defect spul zo weg. Oke het kost wat maar dan heb je ook wat.
Ach daar hebben we er toch nog genoeg van over. Al zal het alleen maar zijn bij de grote/gevoelige stations.


mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #771 Gepost op: 21 December 2010, 23:39:12 »
@ Johnny-VIRM:

Het is niet de politie die wil/moet weten of het veilig is, maar de brandweer.
En waar haal je zo een-twee-drie veertig hulpkoppelingen vandaan?

Vroeger had elk treinstel een koppelboom aan boord. Onlangs wegbezuinigd.... Was niet meer nodig.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9174
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #772 Gepost op: 21 December 2010, 23:43:57 »
Hoe hoog viel die bezuiniging uit?

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2417
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #773 Gepost op: 22 December 2010, 08:08:19 »
Zo vandaag eens op tijd in Amersfoort, op maandag en dinsdag deed ik er 3 uur over en vandaag weer anderhalf uur. NS, het kan dus wel op tijd rijden  (y)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #774 Gepost op: 22 December 2010, 08:43:54 »
Ik wil vanavond nog van Barendrecht naar Rotterdam op en neer per trein

De update:
De trein van 19:15 had 40 minuten vertraging maar omdat ik die van 19:45 (opgeheven) wilde nemen was het per saldo 10 minuten.  ;D Op de terugweg rond 11 uur was de trein 5 minuten te laat.
Verder was er in de stopdienst niet het gebruikelijke SLT te zien, wel VRIM, DDAR en 'oude' sprinters. In de sneldienst Amsterdam-Dordrecht zag ik ook setjes van 2xplan V.
No dress rehearsel, this is our life.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2417
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #775 Gepost op: 22 December 2010, 09:51:59 »
Op de hoekse lijn waren afgelopen dagen ook leuke treinen te vinden waaronder SLT, SGMm 2, Plan V en zelfs een Koploper die als stoptrein werd ingezet  ;D 8)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #776 Gepost op: 22 December 2010, 09:55:37 »
Zoals een jaar terug, toen ik daar nog dagelijks pendelde.
No dress rehearsel, this is our life.

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2417
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #777 Gepost op: 22 December 2010, 10:59:49 »
Heb alleen nog geen DD-AR gezien, daar heb ik vorig jaar wel ingezeten op de hoekse lijn  ;D

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #778 Gepost op: 22 December 2010, 11:37:50 »
Vroeger had elk treinstel een koppelboom aan boord. Onlangs wegbezuinigd.... Was niet meer nodig.
Hoho! Die zijn niet wegbezuinigd maar afgekeurd door de Arbo vanwege hun te tillen gewicht...!

de hersporings ploeg van prorail heeft die dingen op vooraad
Die hebben ook geen oneindige voorraad hoor, 1 per uitruk auto.

Daarnaast heb je er ook geen 2 per lok nodig, je kunt die dingen gewoon omhangen naar de andere kant.
« Laatst bewerkt op: 22 December 2010, 11:39:21 door Thom »

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #779 Gepost op: 22 December 2010, 14:30:36 »
Hoho! Die zijn niet wegbezuinigd maar afgekeurd door de Arbo vanwege hun te tillen gewicht...!

Niet echt handig... de hulpkoppelingen zijn ook niet te tillen. Doe mij maar een koppelboom! Enige voordeel van de hulpkoppeling is dat je zaken op lucht mee kunt nemen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden