De logica van de kapotte spoorbrug ontging mij volledig vanochtend: waarom wel treinen naar R'dam CS en niet naar Den Haag CS vanuit Gouda......het gaat toch over dezelfde spoorbrug ??!!
Je zult er maar inzitten: http://www.nu.nl/binnenland/2407113/trein-vast-in-weiland.html
Treindeskundigen zeggen dat de schuld ligt bij de NS-ontwerpers die uit esthetische overwegingen niet wilden dat er een pijp van boven naar beneden door de trein zou lopen, want dat scheelde een zitplaats.
21-12-2010Trein vol passagiers gestrand PUMEREND - Een trein vol passagiers is tussen Purmerend Overwhere en Kogerveld midden tussen de weilanden gestrand. In de trein bevinden zich volgens de politie ongeveer 600 reizigers. Zij mogen op dit moment de trein nog niet verlaten, omdat de politie eerst wil onderzoeken of de situatie veilig is...
Wat een geluk voor de reizigers dat het om IRM ging en niet om een nieuwe Sprinter: toiletten..........?
sorry, maar het ene bericht stuwt het andere bericht op, een bovenleidingbreuk kan met alle mat gebeuren, wat alleen in deze situatie weer aan de hand is is dat de POLITIE eerst wil weten of het veilig is, voorheen was er op verschillende werkplaatsen een ongevallen dienst, die konden dan binnen een half uur zeker stellen (lees veilig maken), en dan komt het, een loc regelen. Dit alles is door NSR weg bezuinigt, bij gevallen als dit gaat het over veel te veel schijven tegenwoordig.