Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Mar-Cas
Vandaag om 12:10:15
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door tijgernootje
Vandaag om 12:09:43
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 12:08:31
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:06:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 11:54:10
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 11:37:53
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door henk
Vandaag om 11:24:57
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 10:55:02
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald Halma
Vandaag om 10:34:24
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
  

Auteur Topic: Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen  (gelezen 141351 keer)

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1111
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #720 Gepost op: 20 December 2010, 21:14:49 »
En inderdaad: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/308580

Komen die even van een koude kermis thuis!   ;D

mvg,
Gert
Ik zou een paar extra daagjes Liverpool met mijn voetbal maten wel gaaf vinden  :D Helaas duurt het nog een hele tijd voordat mijn club weer eens zulke tripjes gaat maken... ::)

sorry off-topic

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2406
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #721 Gepost op: 20 December 2010, 21:47:23 »
Inderdaad prima geregeld, is toch duidelijk zo. Op veel van deze verbindingen reed tot voor enkele jaren altijd maar één keer in het half uur een IC, tevens zijn vele op vakantie (wintersport...) dus heel druk is het nu ook weer niet.
Wel vervelend natuurlijk dat een IC dan met vertraging rijd, maar dat kan altijd.

Vertraging??? NS en Prutsrail presteren het om de reistijd te verdubbelen. Echt een zooitje ongeregeld daar.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #722 Gepost op: 20 December 2010, 22:09:27 »
Vanmorgen ging het nog goed, treintje op tijd, niet afgeladen en een "weekend" dienstregeling (y)
Maar op de terugweg 2 ic's die niet reden richting Amsterdam en ook geen stoptrein.
Ze hadden van een Schiphol/Amsterdam ic een stoppertje gemaakt en dat natuurlijk op het allerlaatste moment medegedeeld.
En dat irritante geschreeuw naar reizigers van die NS medewerkers*, dat vind ik nog het meest vervelende.
"Als u niet doorloopt gaan we niet rijden" Maar gelukkig, nu namen ze wel iedereen mee (zover ik dat kon zien) :-X

* er zijn ook wel die niet lopen te schreeuwen ;)
Vr. groeten,
Bob

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #723 Gepost op: 20 December 2010, 22:23:08 »
Gaat weer lekker zo volgens mij.  ;)


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #724 Gepost op: 20 December 2010, 22:23:44 »
Na alle ellende met de NS/Prorail, een fraaie van Eurostar in London: het is vandaag zo druk dat we geen rekening gaan houden met reserveringen, sluit U maar achteraan aan en U ziet wel wanneer U in de trein mag stappen.  Tsja, daarvoor koop je nu weken van te voren een eerste klas ticket met zitplaats garantie.

Op de Franse TV was een rij te zien van maarliefst 2(!)km van wachtenden voor de Eurostar in de buitenlucht bij station St Pancras. Gelukkig dat Engelsen gewend zijn om in de rij te gaan staan...

wvdm

  • Gast
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #725 Gepost op: 20 December 2010, 22:29:01 »
 ;D Nou, afgelopen zaterdag had de trein uit Leiden (Leije) naar Utrecht maar 10 minuten vertraging op gelopen, door dat ze maar een spoor konden gebruiken.
Wel heb ik een gratis kopje koffie gehad van de NS voor het ongemak zeiden ze.

De winter van 1963, dat was pas een echte winter, toen Reinier Paping de eflstedentocht won. (y) (y) (y)
Met de auto reden mijn vader, moeder, twee zussen, drie broers en ik toen op het IJselmeer.
We waren niet de enigen.

Groetjes
Wil

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #726 Gepost op: 20 December 2010, 22:53:46 »
Op de Franse TV was een rij te zien van maarliefst 2(!)km van wachtenden voor de Eurostar in de buitenlucht bij station St Pancras. Gelukkig dat Engelsen gewend zijn om in de rij te gaan staan...

Gelukkig is de Eurostar erg lang... en is de rij ook zo opgelost :). Zou anders zijn als er één plan V'tje zou staan...

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 569
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #727 Gepost op: 20 December 2010, 23:33:31 »
Vanochtend stopte de in Weesp de stoptrein naar Amsterdam achter die naar Schiphol, waardoor, zo vertelde de conducteur, de mensen in de achterste twee bakken niet aan het perron konden uitstappen. Verschrikte gezichten. Wat is een bak ? En als ik in een bak zit, in welke dan en moet ik nu naar de voorste bak gaan lopen ? Dat laaatste leek een hoop mensen een goed idee, helaas is het standaard een trein met heel veel staanplaatsen, dus dat werd onaangenaam proppen. Nu elke stop op de Gooilijn veel langer duurt dan normaal, had de conducteur ook mogen zeggen dat er voldoende tijd was om uit te stappen.
Vanmiddag had ik op de weg terug een trein zonder vertrektijd [handig, dan telt-ie ook niet mee in de statistieken van vertraging] maar wel een zitplaats. Kennelijk zijn er deze week toch een hoop mensen afgehaakt of vrij.



Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #728 Gepost op: 20 December 2010, 23:36:13 »
Gelukkig is de Eurostar erg lang... en is de rij ook zo opgelost :). Zou anders zijn als er één plan V'tje zou staan...

Volgens mij zijn die Engelsen daarnaast ook redelij gewend aan ingesneeuwd te zijn. In de jaren 90 heb ik 2 winters doorgebracht in South Yorkshire en heb daar verscheidene malen ingesneeuwd gezeten. Not trains, no Motorways no nothing ;)
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #729 Gepost op: 21 December 2010, 06:59:08 »
NMBS fier dat hun treinen nog steeds volgens uurrooster rijden.

Zo kan de trein van 6,00 Hr stipt vertrekken op het uurrooster van de trein om 8,30 Hr.

Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #730 Gepost op: 21 December 2010, 08:09:18 »
Denk ik er nou te simpel over, of hoe zit da?

Als ik langs de Dijksgracht kom en langs de vroegere zaanstraat staan er zeker 8 stammen DDM. Die zou je volgens mij best kunnen inzetten als IC tussen Maastricht en Den Helder. Als je nu de stopper Utrecht Rhenen met paar stammetjes wadlopers gaat rijden (mag je toch niet zo hard), en de rest van die wadlopers gebruikt voor Uitgeest-Amsterdam over Haarlem, dan kan je daar toch weer aardig wat ander spul vrijmaken.
Volgens mij staan er ook nog de nodige DE-3'en geconserveerd als reserve ergens netjes weggezet. Ook die zullen toch niet voor Piet snot reserve staan?
En wat staat er wel niet voor mat'64 op de dijksgracht...

Als zoon van een gepensioneerde machinist snap ik de moeilijkdoenerij niet zo... Geef die dingen even een controle, beugel tegen de draad en lopen... (die beugel natuurlijk niet bij de DE-3'en en de wadlopers... ;) ).

En bla bla bla materieel bekendheid: Mijn vader moest (mocht) toch ook ook in 2003 nog ineens met de NSM 1302 rijden, terwijl hij al bijna 10 jaar niet meer op zo'n ding had gezeten? Was even "kom je er nog mee weg?" en hoppa...

Overigens denk ik dat als je een setje van die ouwe eigenwijze knarren opsnorkeld en ze opbelt dat ze best nog wel een keer een treintje willen komen rijden, en dan voor de veiligheid/arbo/keuringen gewoon een volledig bevoegde/gekeurde mcn ernaast...

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #731 Gepost op: 21 December 2010, 09:24:17 »
Ja je denkt te simpel  ::)

Ten eerste voldoet alle materieel wat je aanhaalt niet echt meer aan de hedendaagse normen qua comfort. NSR moet toch een beetje om het imago denken ;)

De meeste Wadlopers zijn tot op de draad versleten, hebben geen geschikte ATB en gaan echt te langzaam voor dienst op de hoofdlijn Utrecht-Arnhem. Bovendien heeft de stilstand ze geen goed gedaan

DE-3 staat al jaren stil, heeft eerst een grote onderhoudsbeurt nodig voor het inzetbaar is. En waar wil je er dan mee rijden? Bovendien zit je met bevoegdheid... een keer een ritje is iets anders dan structurele inzet. En kennis/onderdelen in de werkplaats is mogelijk ook een probleem.
« Laatst bewerkt op: 21 December 2010, 09:28:35 door JAB van Ree »
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #732 Gepost op: 21 December 2010, 09:42:00 »
Ach ja... Het comfort natuurlijk...
Maar die DDM1 stammen dan?
En al die mat'64?

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #733 Gepost op: 21 December 2010, 10:04:40 »
Het staat overal vol met uitgevallen treinstellen, die oude meuk zal door de kou er helemaal slecht aan toe zijn.
En als het wel rijd mag het (met een duidelijke teleurstelling bij het personeel!) niet verder.
Vr. groeten,
Bob

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #734 Gepost op: 21 December 2010, 10:05:58 »
Ach ja... Het comfort natuurlijk...
Maar die DDM1 stammen dan?
En al die mat'64?

-Das heel simpel, allemaal uit de keuring, dus niet inzetbaar.
-Geen werkplaatscapaciteit, alleen al het materieel wat nu defect staat hebben ze al weken werk aan (loopt al tegen de 800 bakken).
-DDM1 is per half december 2010 uit de voorschriften gehaald, bestaat dus niet meer.......
Ook Engelse treinen zijn leuk