Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:06:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 11:54:10
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 11:37:53
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door henk
Vandaag om 11:24:57
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 11:22:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Jelmer
Vandaag om 11:09:18
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 10:55:02
Sfeer op je modelbaan door Ronald Halma
Vandaag om 10:38:17
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald Halma
Vandaag om 10:34:24
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
  

Auteur Topic: Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen  (gelezen 141335 keer)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3444
    • Mijn van-alles website
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #465 Gepost op: 06 January 2010, 16:22:18 »
Er is al een paar keer richting de media een bericht uitgegaan dat zeker 300 bakken aan NSR materieel defect staan sinds de vorige sneeuwaanval. Dat de wissels vast gaan zitten kan ik me voorstellen, maar dat zoveel rijdend materieel defect raakt van sneeuw? Het lijkt op de 'hondekop'klacht, dat er problemen ontstaan door aanzuigen van (stuif)sneeuw onder de trein, maar dat lijkt me toch een tijdelijke kwestie.

Kijk allereerst al eens naar hun 'koppelingsbeleid'
Al die beschermkappen zitten er niet meer op: je gaat me niet vertellen dat die sneeuw die nu rechtstreeks de koppeling inwaait, de koppeling ongemoeid laat: met de daarbij horende defecten.

Bij IRM heeft men bij mijn weten wederom gekozen om aan de onderzijde van de trein de lucht voor de motorkoeling aan te zuigen, dus ja, dan kan je op defecten wachten.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #466 Gepost op: 06 January 2010, 16:22:55 »
Okay, heb je een postadres? Antwoordnummer? (want ik weet dat ze dat hebben)

tada; NS KLANTENSERVICE Antwoordnummer 447 3500 VE Utecht

Voor al uw vragen over antwoordnummers zie www.antwoordnummer.nl

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #467 Gepost op: 06 January 2010, 16:35:43 »
Bij IRM heeft men bij mijn weten wederom gekozen om aan de onderzijde van de trein de lucht voor de motorkoeling aan te zuigen, dus ja, dan kan je op defecten wachten.

Dat kan wel zo zijn maar IRM wordt niet of nauwelijks ingezet tussen Groningen/Leeuwarden en Den Haag/Rotterdam. Daar is vooral ICM te vinden, dus de Koplopers hebben de meeste problemen blijkbaar. Wat ook nog meespeelt is dat NS ze waarschijnlijk ook aan de kant houdt vanwege aanstaande renovatie die bij de meeste driedelige stellen al is voltooid.
Mvgr Jan Wiebrand

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #468 Gepost op: 06 January 2010, 16:36:05 »
Met de auto?
Ook veel succes dan. Hier sneeuwt het al een uur fors. Benieuwd waar de grootste puinhoop ontstaat, op het spoor of op de ring.

Hier is Asd naar ik aanneem want rond Ut is er nog geen sprake van spits hoorde ik net. Ring ene kant 28 km, andere kant 32 km: ring bijna rond dus. Amstelveen-Den Helder geen doorkomen aan. Goede nieuws was dat er geen vertragingen op het spoor waren.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #469 Gepost op: 06 January 2010, 16:45:45 »
Inmiddels geen treinen meer naar Haarlem. Wel naar Utrecht.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3183
  • Einzelganger
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #470 Gepost op: 06 January 2010, 16:59:08 »
tjongejongejongejongejonge...32 pagina,s over kou en sneeuw, kan haast niet wachten op de zomer als het weer 30 graden is....dan zal er wel weer wat anders zijn bij de NS, gesmolten spoorstaven?  :P



eric

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #471 Gepost op: 06 January 2010, 17:17:52 »
De nieuwe Koploper heeft een nieuw type compressor (schroefcompressor), en deze blijkt niet tegen stuifsneeuw bestand te zijn.

Dus dat kan wel eens de reden zijn dat er zoveel bakken terzijde staan.

Gr, Bert

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #472 Gepost op: 06 January 2010, 17:20:03 »
tjongejongejongejongejonge...32 pagina,s over kou en sneeuw, kan haast niet wachten op de zomer als het weer 30 graden is....dan zal er wel weer wat anders zijn bij de NS, gesmolten spoorstaven?  :P
eric

spoorspatting he.

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1027
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #473 Gepost op: 06 January 2010, 17:32:21 »
tada; NS KLANTENSERVICE Antwoordnummer 447 3500 VE Utecht

Voor al uw vragen over antwoordnummers zie www.antwoordnummer.nl

Dank je wel  :D

mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #474 Gepost op: 06 January 2010, 17:39:30 »
Wat ook nog meespeelt is dat NS ze waarschijnlijk ook aan de kant houdt vanwege aanstaande renovatie die bij de meeste driedelige stellen al is voltooid.
Hoezo? Waarom zou een treinstel niet meer worden ingezet als er een revisieprogramma loopt??
Als Haarlem toe is aan een volgend stel dan wordt dat stel pas op dat moment naar binnen geregeld.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #475 Gepost op: 06 January 2010, 17:46:55 »
En dat formulieren niet bereikbaar zijn, klopt in ieder geval natuurlijk niet.
En dat beweer ik dan ook niet   :-\

Ik zoek gewoon een mailadres waar ik met mijn klachten terecht kan... Zis is too-sousend-en-ten mennnn!
« Laatst bewerkt op: 06 January 2010, 17:51:36 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

SjoerdB

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #476 Gepost op: 06 January 2010, 18:02:07 »

Ik zoek gewoon een mailadres waar ik met mijn klachten terecht kan...
Wellicht werkt deze link: http://www.ns.nl/zva/escalationform?redirected=true&feedbackEnabled=true

Daarnaast als input voor de andere discussie die hier gevoerd wordt, nu op nu.nl: ns-investeert-in-winterbestendige-treinen ;)

Groet, Sjoerd

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #477 Gepost op: 06 January 2010, 18:16:43 »
De NS-klantenservice website ziet er momenteel zo uit:


klantenservice web-zijde


No dress rehearsel, this is our life.

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1027
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #478 Gepost op: 06 January 2010, 18:35:15 »
@Marc Ja, daar doelde ik dus op in mijn post van 14:04:58.

Misschien is het nu wel: "Wegens de vele klachten over onze service verlenen wij in het vervolg geen service meer."  ??? :o ;D

@Sjoerd: Dank je voor deze link.

mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Gert1

  • Gast
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #479 Gepost op: 06 January 2010, 19:41:15 »
Wat een watjes bij de NS. Zo doe je dat: http://www.youtube.com/watch?v=UcAhpGI19uE&NR=1
 ;)

mvg,
Gert