Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Mar-Cas
Vandaag om 12:10:15
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door tijgernootje
Vandaag om 12:09:43
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 12:08:31
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:06:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 11:54:10
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 11:37:53
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door henk
Vandaag om 11:24:57
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 10:55:02
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald Halma
Vandaag om 10:34:24
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
  

Auteur Topic: Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen  (gelezen 141345 keer)

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #165 Gepost op: 21 December 2009, 09:08:36 »
Ik heb wat foutjes gevonden in de reisplanner vanaf Echt.


Sinds wanneer is er een spoor 10?


Ik wist wel dat er een spoor 2 was, maar niet dat het perron zo lang is dat er 2 treinen kunnen stoppen


Sinds wanneer vertrekt de stoptrein naar Sittard vanaf spoor 4?

Deze screenshots zijn van gisteravond, toen hier de serie 6800 en 6900 waren opgeheven en de 800 op alle stations stopte.

En deze heb ik van vandaag.



Ik dacht dat fyra-trajecten niet werden getoont in de reisplanner?

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #166 Gepost op: 21 December 2009, 09:09:51 »
@bobpunt, 1979 Grunn, mocht je alleen de straat op als je'm terug kun vinden. Spoorlijnen idem-dito; elk station was omgetoverd in een sneeuwduin die wat hoger was dan de andere sneeuwduinen.
"Hier volgt een radiobericht voor gestrande automobilisten; automobilisten die zijn gestrand op de A-zoveel tussen Groningen en Assen worden verzocht bij het achterlaten van hun auto deze niet af te sluiten maar de sleutel op de bestuurdersstoel achter te laten in verband met berging van hun voertuig na de dooi"
feb 1987; idem, de enige treinen die tussen Groningen en Zwolle reden waren dubbele wadjes, eivol.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #167 Gepost op: 21 December 2009, 09:16:15 »
Vroegah was alles beter!  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8509
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #168 Gepost op: 21 December 2009, 09:17:48 »
Gert, en in '79 de DE-tjes!

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #169 Gepost op: 21 December 2009, 09:27:32 »
Precies, in 79 werd zelfs het leger ingezet, maar ze bleven het proberen.
Vr. groeten,
Bob

TGVfreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #170 Gepost op: 21 December 2009, 09:30:59 »
Ik heb wat foutjes gevonden in de reisplanner vanaf Echt.

[....]

Ik dacht dat fyra-trajecten niet werden getoont in de reisplanner?

Fyra trajecten worden al getoond sinds de introductie van de nieuwe dienstregeling op 13 december. Erg handig (NOT!) want 99% van de reizigers moet nu 2 extra klikhandelingen uitvoeren.

Voor de rest denk ik niet dat de NS alles gaat aanpassen omdat er 2 dagen geen of een paar andere treinen rijden.
Ze hebben al moeite met wat sneeuw en al zeker met de reisplanner. Niet te veel verlangen dus  ;)
« Laatst bewerkt op: 21 December 2009, 09:37:01 door Huibert van Noord »

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #171 Gepost op: 21 December 2009, 09:45:46 »
Weer eens wat nieuws... Ook vertraging door de sneeuw: Mijn bestelling uit Engeland. TNT bezorgd niet overal meer :(


Foto: ehattons
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #172 Gepost op: 21 December 2009, 10:07:37 »
Zeer opvallend gisteravond, veel dooi in het Westen (Randstad) maar niemand binnen NS en/of Prorail durfde het aan om de treindienst gewoon op te starten !
Zo werd er volop gereden vanuit Den Haag, maar na Gouda was er geheel geen treinverkeer. Perrons werden niet meer geruimd en wissels werden niet uitgeprobeerd.

Vele spraken van een blamage voor het spoor. Vooral de complete desintresse om het treinverkeer weer op te starten was opvallend !
Ook Engelse treinen zijn leuk

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #173 Gepost op: 21 December 2009, 10:07:03 »
Advies: Maak, indien mogelijk, vandaag geen gebruik van de trein.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt!, ik maak me dan ook veel zorgen over de toekomst van het bestaansrecht van de Spoorwegen in Nederland.
Bestaansrecht? Welke spoorwegen? Diegegen die het publiek adviseren: "gebruik alleen uw eigen auto."   :-\
Als het niet zo zielig was, zou je je erom doodlachen...

Niets tegen diegenen die wel hun best doen en proberen de reizigers van A naar B te krijgen, maar diegenen die blijkbaar vinden dat alles stopzetten de oplossing is, horen niet thuis bij het spoor.

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #174 Gepost op: 21 December 2009, 10:19:35 »
Bart, Helemaal mee eens. De mensen op de werkvloer doen stinkend hun best. Zag vaonchtend in het nieuws die perbedriegster van prutsrail. We rijden twee keer per uur een trein. Jammer maar vanaf utrecht weer amper treinen. Zit nu weer lekker thuis.

Men moet maar eens met de billen bloot bij prutsrail. Geen onderhoud latenplegen vanwege de kosten.

burtonbouwer

  • Mijn smaak is eenvoudig; ik ben altijd tevreden met het beste (Bron: Oscar Wilde)
  • Offline Offline
  • Berichten: 448
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #175 Gepost op: 21 December 2009, 10:36:20 »
Ik krijg al direct de kriebels als ik die (voor)(op)lichtster Babette Retteketet van Prutsrail hoor praten. Afgestudeerd in de kunde om iets wat krom is recht te praten. Dit bewijst maar weer waar vercommercialisering toe leidt, een lijdensweg!
Schaal H0 (1:87), MM, Rocomotion 10785, TrainController Gold ver. 8.0 F2, lichtsluis voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite op zichtbare deel, DR4024 servos

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22504
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #176 Gepost op: 21 December 2009, 11:21:53 »
Precies, in 79 werd zelfs het leger ingezet, maar ze bleven het proberen.


Ja, maar we hebben geen leger meer dat bestaat uit dienstplichtigen die zich te pletter verveelden. Tegenwoordig is het veel kleiner en zitten ze in de woestijn.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #177 Gepost op: 21 December 2009, 11:29:25 »
Kunnen ze nationale reserve niet inschakelen ;D
Vr. groeten,
Bob

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #178 Gepost op: 21 December 2009, 11:46:41 »
En de directie van prorail dan. Maken zij zich ook eens nutig.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11646
    • Mijn fotoarchief
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #179 Gepost op: 21 December 2009, 12:30:25 »
Ach, alles is relatief. Ook zeventig jaar geleden zorgde sneeuw wel voor problemen:
http://www.nuentoen.nl/fotos/124198/treinen-ondervinden-last-van-sneeuw.html

Eelco

(die vanmorgen gewoon weer op de fiets stapte en er een uur over deed om op zijn werk te komen, ipv een half uur)