Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
Vandaag om 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 21:19:01
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 21:16:29
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 21:09:01
PB Models, ICR-rijtuigen door MartinMarklin
Vandaag om 20:56:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
Vandaag om 20:44:22
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Theovh
Vandaag om 20:33:40
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
Vandaag om 20:24:46
"Nederlandse" modellen door Pauldg
Vandaag om 20:07:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 20:05:30
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 20:03:30
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 19:04:45
Bouw van materieel 40 treinstellen door puntenglijder
Vandaag om 18:58:57
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
Vandaag om 18:53:42
Bisonkit verdunner door Pauldg
Vandaag om 18:39:40
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door JohnRobertGrunn
Vandaag om 18:31:58
LS Models 2024 door 4020 281-4
Vandaag om 18:03:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
Vandaag om 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:49:52
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 16:40:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
Vandaag om 16:03:04
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
Vandaag om 15:22:30
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
Vandaag om 14:17:23
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
Vandaag om 14:07:57
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 12:10:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:40:39
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:26:46
  

Auteur Topic: Station Tiel - (Baanplan H0)  (gelezen 68180 keer)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Online Online
  • Berichten: 8509
    • Midland
Station Tiel - (Baanplan H0)
« Gepost op: 15 december 2009, 23:12:03 »
Hallo,

Eindelijk een redelijk plan voor de uitvoering van station Tiel(peard Sneek) in Ho Profigleis, NS jaren 80/90 met nog sporadisch gerangeer. Rangeerwerk met de sik, goederenverkeer met de 2305 en pendelverkeer diesel richting Elst aanwezig in de vorm van mat46 en richting Geldermalsen heb ik een plan-V en een stammetje dubbeldekkers'"panda" met een 1600 ervoor/achter. Het wordt meer een soort rijdend diorama dan een echte rondgaande baan maar in ieder geval wel met rangeermogelijkheden. Op het industriespoortje komt een kleine chemische overslag(willekeurige ketelwagens) en bij het stukgoederenspoor uiteraard de loods van Artitec of Tilly. Digitale besturing locs met de rocomaus, rest analoog(?)
De baan is 3,5 bij 0,80 mtr! (anyrail probeerversie)

Ik vind zelf het kopspoortje wel krap en het uithaalspoor voor de sporen is ook niet lang, uithalen in gedeelten dus. In 1:1 is alles 2 keer zolang maar dit is wat ik kwijt kan en wil laten zien. Rechts zit een dakspant(au :'() in de weg  waar ik eventueel nog 2 mtr kan uitbreiden maar dan is dat spant een obstakel.
Links had ik een "open" schaduwspoor bedacht maar ik kan 'm eventueel ook rechtsom laten teruglopen al dan niet in het zicht. Dubbeldeks met schaduwstation zou ook nog een optie zijn maar wordt wel duur dan.
Verders nog heb ik een driewegwissel en engelse kruising bedacht in het emplacement puur voor de ruimtebesparing als iemand hier nog alternatieven voor heeft?
Ben benieuwd naar reacties, het wordt een langdurig project dus heb ik de tijd voor aanpassingen :)
Met vriendelijke groet NS2400, Koen




« Laatst bewerkt op: 05 maart 2010, 09:52:33 door Remco Poppen »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Online Online
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re:Station Tiel, Flipjesstyle
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2009, 23:14:17 »
Sorry plaatje valt een beetje klein uit!
Klik erop voor vergroting krijg m alleen niet scherp ???
NS2400, Koen
« Laatst bewerkt op: 15 december 2009, 23:29:55 door NS2400 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Gert1

  • Gast
Re:Station Tiel, Flipjesstyle
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2009, 09:40:40 »
Nou Koen, dat ziet er al heel goed uit! Lijkt me een mooi project.
Ik blijf dit draadje volgen.

mvg,
Gert

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Online Online
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2009, 22:12:46 »
Dank je Gert, verders geen op of aanmerkingen?

Koen
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Online Online
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2009, 00:03:48 »
Hallo,

Eindelijk een redelijk plan voor de uitvoering van station Tiel(peard Sneek) in Ho Profigleis, NS jaren 80/90 met nog sporadisch gerangeer. Rangeerwerk met de sik, goederenverkeer met de 2305 en pendelverkeer diesel richting Elst aanwezig in de vorm van mat46 en richting Geldermalsen heb ik een plan-V en een stammetje dubbeldekkers'"panda" met een 1600 ervoor/achter. Het wordt meer een soort rijdend diorama dan een echte rondgaande baan maar in ieder geval wel met rangeermogelijkheden. Op het industriespoortje komt een kleine chemische overslag(willekeurige ketelwagens) en bij het stukgoederenspoor uiteraard de loods van Artitec of Tilly. Digitale besturing locs met de rocomaus, rest analoog(?)
De baan is 3,5 bij 0,80 mtr! (anyrail probeerversie)

Ik vind zelf het kopspoortje wel krap en het uithaalspoor voor de stukgoedsporen is ook niet lang, uithalen in gedeelten dus. In 1:1 is alles 2 keer zolang maar dit is wat ik kwijt kan en wil laten zien. Rechts zit een dakspant(au :'() in de weg  waar ik eventueel nog 2 mtr kan uitbreiden maar dan is dat spant een obstakel.
Links had ik een "open" schaduwspoor bedacht maar ik kan 'm eventueel ook rechtsom laten teruglopen al dan niet in het zicht. Dubbeldeks met schaduwstation zou ook nog een optie zijn maar wordt wel duur dan.
Verders nog heb ik een driewegwissel en engelse kruising bedacht in het emplacement puur voor de ruimtebesparing als iemand hier nog alternatieven voor heeft?
Ben benieuwd naar reacties, het wordt een langdurig project dus heb ik de tijd voor aanpassingen :)
Met vriendelijke groet NS2400, Koen





Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #5 Gepost op: 18 december 2009, 00:06:31 »
Leg er eens Google Maps naast en vergelijk ;)
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Online Online
  • Berichten: 8509
    • Midland
stukgoedspoortje
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2010, 12:46:32 »
Hallo,

De bouw ligt nog in de ijskast, maar toch weer aangespoord door wat hier allemaal gebeurd;
zal ik een stukgoedspoor weglaten of juist niet? Dit spaart wel een engelsman en een driewegwissel, het is alleen dan niet volgens de werkelijkheid.
En is het bovenste uithaalspoortje lang genoeg voor een wagon en loc(sik).
Ook zit ik er aan te denken om het uit te breiden naar 5,5 meter maar dan krijg ik te maken met het dakspant rechts, niet echt prettig.

Gr Koen
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

NS2200

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
  • NS 2200
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2010, 16:30:55 »
Hallo Koen,

Alleen jij kan uiteindelijk bepalen of je er een stukgoedspoor bij legt of niet. Als het betekent dat je lok meer te doen heeft, zou ik persoonlijk het antwoord wel weten, en dan zou ik de werkelijkheid ietsje "uitbreiden".

Als het een geldprobleem is, kun je het zo plannen dat de uitbreiding er later bij komt. IS het een ruimte probleem, dan zou minder meer kunnen zijn en moet je schipperen met de rails die je hebt, hetgeen meer rangeerbewegingen met zich meebrengt.

Iets nabouwen vanuit de werkelijkheid is één ding, maar er moet genoeg te doen blijven om lol van je baan te hebben als het eenmaal af is.

Een voorbeeld: ik heb er nu geen ruimte voor maar zou ooit nog wel eens Naarden-Bussum willen bouwen. Met het materieel dat ik heb kan ik heel strikt genomen in diverse tijdperken rijden, zou ik dat willen. Daar maak ik me overigens niet al te druk om, er zijn altijd wel mensen die wat te zeuren hebben en er alleen voor leven om op andermans dingen kritiek te hebben (dat kan helemaal niet - die trein reed daar nooit etc).

Voor tijdperk V betekent het concreet dat bepaalde sporen niet meer kunnen worden gebruikt. Heel vroeger (60-70er jaren) lagen er nog veel meer sporen voor diverse fabrieken; die zijn niet meer aanwezig in IV en V maar als het de feestvreugde verhoogt, laat ik die misschien wel liggen want in mijn alternatieve economie is het vervoer per spoor daarheen nog noodzakelijk. Ik noem maar een dwarsstraat.

Tussentijds ben ik bezig met Bussum-Zuid ivm de ruimte  :)

Ik vind het plan er prima uit zien, en wens je succes met je beslissingen.

Groet,

Iwan

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Online Online
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #8 Gepost op: 13 januari 2010, 17:16:05 »
Iwan,

Bedankt voor je reactie. Dit plan gaat ook als basis functioneren en in de verre toekomst uitbreiden. Met dit plan kan ik al een hoop lol hebben qua rangeerwerk denk ik. Rest is optioneel en budget afhankelijk.

Gr Koen
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1596
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #9 Gepost op: 13 januari 2010, 17:40:33 »
Het plan ziet er mooiuit, maar is wel heel strak/ 'stijf' opgezet.

Misschien een idee om het schuin neer te leggen, dus niet evenwijdig met de rand.

Veel succes en plezier ermee verder.

Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Online Online
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #10 Gepost op: 13 januari 2010, 22:16:17 »
Hoi Erich,

Klopt, was ook niet definiteif ivm de aanleg en positie van de schaduwstations later.

Gr Koen
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 481
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2010, 10:28:37 »
Ik zie maar één omloopspoor, dat lijkt me wat te weinig. Ik zou het volgende doen:

- het spoor van de forenzenpendel door laten lopen en aan laten sluiten op het diesel-spoor naar Elst. Dat is ook conform de werkelijkheid van een jaar of 15 geleden.
- ik zou het stukgoedlosspoor en het goederenopstelspoor met twee wissels met elkaar verbinden. Dan creëer je daar een extra omloopmogelijkheid.

Overigens, als je de huidige sporensituatie in Tiel bekijkt en die vergelijkt met 5 jaar geleden is het echt huilen met de pet op...

SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Online Online
  • Berichten: 8509
    • Midland
remco
« Reactie #12 Gepost op: 17 januari 2010, 17:03:59 »
Klopt helemaal, dat het forenzenspoor uit Geldermalsen vastzit aan de lijn naar Elst maar dat stukje aansluiting was al niet meer in gebruik. Wil m als loos spoortje terug laten komen met onkruid enzo.
Wat het rangeerterrein betreft ben ik nog niet helemaal uit of ik nou 1 stgoedspoor doe of 2 extra aansluiten is wel een optie ja.
En hoe het er nu uitziet? Kompleet alles weg, loods is te zien in openluchtmuseum. Wetro is weg(industrieaansluiting)niks meer van over.

Dankjewel voor de tips, Koen
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

MichelNL

  • Offline Offline
  • Berichten: 308
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #13 Gepost op: 17 januari 2010, 18:59:47 »
Ik ga dit topic volgen. :)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Online Online
  • Berichten: 8509
    • Midland
MichelNL
« Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2010, 22:00:33 »
De uitvoering gaat nog wel ff duren.

Gr Koen
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#