Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nahmertaler Kleinbahn door Lucien
Vandaag om 07:19:44
Polderbaan(tje) 0,3m2 door Lucien
Vandaag om 07:15:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 07:06:54
20 jaar BNLS door Jeroen Water
Vandaag om 06:29:38
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 01:21:57
AI is (gelukkig) nog niet perfect door Joz
23 June 2025, 23:43:11
Plan E - 2023 oplage door jandcargo
23 June 2025, 23:36:04
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
23 June 2025, 23:16:02
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
23 June 2025, 23:03:37
Draadbreuk in draaischijf aandrijving door saskia
23 June 2025, 23:01:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 June 2025, 22:57:45
lais dcc decoder aan sluiten door Biesje
23 June 2025, 22:25:45
Station Roodeschool door Huup
23 June 2025, 22:16:37
Lichtprintjes NS2400 door patrick
23 June 2025, 21:51:00
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
23 June 2025, 21:42:38
Raadplaatje door Keska
23 June 2025, 21:41:02
Piko NS1100, materieelbespreking door cor_b
23 June 2025, 21:30:55
Een nieuw begin door dreezy
23 June 2025, 21:23:23
Rails roestig verven door ruudns
23 June 2025, 19:34:43
Cranicher Altbahn door Arjen52
23 June 2025, 19:21:49
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
23 June 2025, 19:12:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
23 June 2025, 18:44:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
23 June 2025, 17:39:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
23 June 2025, 16:35:45
ESU Lokpilot 5 loc 'vliegt weg' door Zillertalbahn002
23 June 2025, 16:31:44
Railcom zender bouwen door AP3737
23 June 2025, 16:19:27
Roco bd218 162-6 doet 't niet meer door Ronald69
23 June 2025, 16:10:55
onderzoeksrapport ontsporing Ertstrein door VictorPM
23 June 2025, 14:45:42
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door bask185
23 June 2025, 14:35:23
US diorama in H0 door MOVisser
23 June 2025, 13:19:12
  

Auteur Topic: Station Tiel - (Baanplan H0)  (gelezen 70964 keer)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Station Tiel - (Baanplan H0)
« Gepost op: 15 December 2009, 23:12:03 »
Hallo,

Eindelijk een redelijk plan voor de uitvoering van station Tiel(peard Sneek) in Ho Profigleis, NS jaren 80/90 met nog sporadisch gerangeer. Rangeerwerk met de sik, goederenverkeer met de 2305 en pendelverkeer diesel richting Elst aanwezig in de vorm van mat46 en richting Geldermalsen heb ik een plan-V en een stammetje dubbeldekkers'"panda" met een 1600 ervoor/achter. Het wordt meer een soort rijdend diorama dan een echte rondgaande baan maar in ieder geval wel met rangeermogelijkheden. Op het industriespoortje komt een kleine chemische overslag(willekeurige ketelwagens) en bij het stukgoederenspoor uiteraard de loods van Artitec of Tilly. Digitale besturing locs met de rocomaus, rest analoog(?)
De baan is 3,5 bij 0,80 mtr! (anyrail probeerversie)

Ik vind zelf het kopspoortje wel krap en het uithaalspoor voor de sporen is ook niet lang, uithalen in gedeelten dus. In 1:1 is alles 2 keer zolang maar dit is wat ik kwijt kan en wil laten zien. Rechts zit een dakspant(au :'() in de weg  waar ik eventueel nog 2 mtr kan uitbreiden maar dan is dat spant een obstakel.
Links had ik een "open" schaduwspoor bedacht maar ik kan 'm eventueel ook rechtsom laten teruglopen al dan niet in het zicht. Dubbeldeks met schaduwstation zou ook nog een optie zijn maar wordt wel duur dan.
Verders nog heb ik een driewegwissel en engelse kruising bedacht in het emplacement puur voor de ruimtebesparing als iemand hier nog alternatieven voor heeft?
Ben benieuwd naar reacties, het wordt een langdurig project dus heb ik de tijd voor aanpassingen :)
Met vriendelijke groet NS2400, Koen




« Laatst bewerkt op: 05 March 2010, 09:52:33 door Remco Poppen »
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re:Station Tiel, Flipjesstyle
« Reactie #1 Gepost op: 15 December 2009, 23:14:17 »
Sorry plaatje valt een beetje klein uit!
Klik erop voor vergroting krijg m alleen niet scherp ???
NS2400, Koen
« Laatst bewerkt op: 15 December 2009, 23:29:55 door NS2400 »
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Gert1

  • Gast
Re:Station Tiel, Flipjesstyle
« Reactie #2 Gepost op: 16 December 2009, 09:40:40 »
Nou Koen, dat ziet er al heel goed uit! Lijkt me een mooi project.
Ik blijf dit draadje volgen.

mvg,
Gert

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #3 Gepost op: 17 December 2009, 22:12:46 »
Dank je Gert, verders geen op of aanmerkingen?

Koen
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #4 Gepost op: 18 December 2009, 00:03:48 »
Hallo,

Eindelijk een redelijk plan voor de uitvoering van station Tiel(peard Sneek) in Ho Profigleis, NS jaren 80/90 met nog sporadisch gerangeer. Rangeerwerk met de sik, goederenverkeer met de 2305 en pendelverkeer diesel richting Elst aanwezig in de vorm van mat46 en richting Geldermalsen heb ik een plan-V en een stammetje dubbeldekkers'"panda" met een 1600 ervoor/achter. Het wordt meer een soort rijdend diorama dan een echte rondgaande baan maar in ieder geval wel met rangeermogelijkheden. Op het industriespoortje komt een kleine chemische overslag(willekeurige ketelwagens) en bij het stukgoederenspoor uiteraard de loods van Artitec of Tilly. Digitale besturing locs met de rocomaus, rest analoog(?)
De baan is 3,5 bij 0,80 mtr! (anyrail probeerversie)

Ik vind zelf het kopspoortje wel krap en het uithaalspoor voor de stukgoedsporen is ook niet lang, uithalen in gedeelten dus. In 1:1 is alles 2 keer zolang maar dit is wat ik kwijt kan en wil laten zien. Rechts zit een dakspant(au :'() in de weg  waar ik eventueel nog 2 mtr kan uitbreiden maar dan is dat spant een obstakel.
Links had ik een "open" schaduwspoor bedacht maar ik kan 'm eventueel ook rechtsom laten teruglopen al dan niet in het zicht. Dubbeldeks met schaduwstation zou ook nog een optie zijn maar wordt wel duur dan.
Verders nog heb ik een driewegwissel en engelse kruising bedacht in het emplacement puur voor de ruimtebesparing als iemand hier nog alternatieven voor heeft?
Ben benieuwd naar reacties, het wordt een langdurig project dus heb ik de tijd voor aanpassingen :)
Met vriendelijke groet NS2400, Koen





Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #5 Gepost op: 18 December 2009, 00:06:31 »
Leg er eens Google Maps naast en vergelijk ;)
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
stukgoedspoortje
« Reactie #6 Gepost op: 13 January 2010, 12:46:32 »
Hallo,

De bouw ligt nog in de ijskast, maar toch weer aangespoord door wat hier allemaal gebeurd;
zal ik een stukgoedspoor weglaten of juist niet? Dit spaart wel een engelsman en een driewegwissel, het is alleen dan niet volgens de werkelijkheid.
En is het bovenste uithaalspoortje lang genoeg voor een wagon en loc(sik).
Ook zit ik er aan te denken om het uit te breiden naar 5,5 meter maar dan krijg ik te maken met het dakspant rechts, niet echt prettig.

Gr Koen
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

NS2200

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
  • NS 2200
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #7 Gepost op: 13 January 2010, 16:30:55 »
Hallo Koen,

Alleen jij kan uiteindelijk bepalen of je er een stukgoedspoor bij legt of niet. Als het betekent dat je lok meer te doen heeft, zou ik persoonlijk het antwoord wel weten, en dan zou ik de werkelijkheid ietsje "uitbreiden".

Als het een geldprobleem is, kun je het zo plannen dat de uitbreiding er later bij komt. IS het een ruimte probleem, dan zou minder meer kunnen zijn en moet je schipperen met de rails die je hebt, hetgeen meer rangeerbewegingen met zich meebrengt.

Iets nabouwen vanuit de werkelijkheid is één ding, maar er moet genoeg te doen blijven om lol van je baan te hebben als het eenmaal af is.

Een voorbeeld: ik heb er nu geen ruimte voor maar zou ooit nog wel eens Naarden-Bussum willen bouwen. Met het materieel dat ik heb kan ik heel strikt genomen in diverse tijdperken rijden, zou ik dat willen. Daar maak ik me overigens niet al te druk om, er zijn altijd wel mensen die wat te zeuren hebben en er alleen voor leven om op andermans dingen kritiek te hebben (dat kan helemaal niet - die trein reed daar nooit etc).

Voor tijdperk V betekent het concreet dat bepaalde sporen niet meer kunnen worden gebruikt. Heel vroeger (60-70er jaren) lagen er nog veel meer sporen voor diverse fabrieken; die zijn niet meer aanwezig in IV en V maar als het de feestvreugde verhoogt, laat ik die misschien wel liggen want in mijn alternatieve economie is het vervoer per spoor daarheen nog noodzakelijk. Ik noem maar een dwarsstraat.

Tussentijds ben ik bezig met Bussum-Zuid ivm de ruimte  :)

Ik vind het plan er prima uit zien, en wens je succes met je beslissingen.

Groet,

Iwan

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #8 Gepost op: 13 January 2010, 17:16:05 »
Iwan,

Bedankt voor je reactie. Dit plan gaat ook als basis functioneren en in de verre toekomst uitbreiden. Met dit plan kan ik al een hoop lol hebben qua rangeerwerk denk ik. Rest is optioneel en budget afhankelijk.

Gr Koen
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1654
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #9 Gepost op: 13 January 2010, 17:40:33 »
Het plan ziet er mooiuit, maar is wel heel strak/ 'stijf' opgezet.

Misschien een idee om het schuin neer te leggen, dus niet evenwijdig met de rand.

Veel succes en plezier ermee verder.

Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #10 Gepost op: 13 January 2010, 22:16:17 »
Hoi Erich,

Klopt, was ook niet definiteif ivm de aanleg en positie van de schaduwstations later.

Gr Koen
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #11 Gepost op: 17 January 2010, 10:28:37 »
Ik zie maar één omloopspoor, dat lijkt me wat te weinig. Ik zou het volgende doen:

- het spoor van de forenzenpendel door laten lopen en aan laten sluiten op het diesel-spoor naar Elst. Dat is ook conform de werkelijkheid van een jaar of 15 geleden.
- ik zou het stukgoedlosspoor en het goederenopstelspoor met twee wissels met elkaar verbinden. Dan creëer je daar een extra omloopmogelijkheid.

Overigens, als je de huidige sporensituatie in Tiel bekijkt en die vergelijkt met 5 jaar geleden is het echt huilen met de pet op...

SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
remco
« Reactie #12 Gepost op: 17 January 2010, 17:03:59 »
Klopt helemaal, dat het forenzenspoor uit Geldermalsen vastzit aan de lijn naar Elst maar dat stukje aansluiting was al niet meer in gebruik. Wil m als loos spoortje terug laten komen met onkruid enzo.
Wat het rangeerterrein betreft ben ik nog niet helemaal uit of ik nou 1 stgoedspoor doe of 2 extra aansluiten is wel een optie ja.
En hoe het er nu uitziet? Kompleet alles weg, loods is te zien in openluchtmuseum. Wetro is weg(industrieaansluiting)niks meer van over.

Dankjewel voor de tips, Koen
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

MichelNL

  • Offline Offline
  • Berichten: 308
Re:Station Tiel, Flipjesstyle - (Baanplan H0)
« Reactie #13 Gepost op: 17 January 2010, 18:59:47 »
Ik ga dit topic volgen. :)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
MichelNL
« Reactie #14 Gepost op: 17 January 2010, 22:00:33 »
De uitvoering gaat nog wel ff duren.

Gr Koen
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles