Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:03:54
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20

Auteur Topic: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).  (gelezen 699967 keer)

Benelux795

• Online Online
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #3420 Gepost op: 04 November 2024, 17:18:46 »
De koper kan dit uitzetten. Verkoper niet.

Klopt, maar da's mijn punt; als de koper zo graag kopersbescherming wil, prima toch. En ja, het is een 'verzekering', dus daar zal je voor moeten betalen. Ik begrijp de noodzaak (nog) niet, maar da's niet mijn zaak.
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Quinzeedied

• Offline Offline
« Reactie #3421 Gepost op: 04 November 2024, 17:41:35 »
De koper kan dit uitzetten. Verkoper niet.

Als verkoper zet je je advertenties op "alleen ophalen", en het staat niet standaard aan.
Als je wat verkoopt vraagt marktplaats wel 2x of je echt geen kopersbescherming wilt aanbieden, maar dat kan je daar nog op nee laten staan.

Sinds ik dat doe nog nooit een koper gehad die per se kopersbescherming wilde, dus ik vraag me werkelijk af hoeveel kopers op deze onnodige "service" zitten te wachten.
« Laatst bewerkt op: 04 November 2024, 17:43:37 door Quinzeedied »

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #3422 Gepost op: 04 November 2024, 18:12:23 »
Ik heb er wel een keer eentje gehad die het per se wilde. Koop ging niet door bij diegene, maar ik verkocht het aan een ander voor hetzelfde bedrag (en die kwam het halen, dus hoefde ik er niet mee naar een Postnl-punt).
Grt, Wim

bask185

• Offline Offline
« Reactie #3423 Gepost op: 04 November 2024, 22:24:23 »
Dit gaat niet helemaal over treinen aankopen op MP... maarja why not.

Ik stond een tijdje geleden op het punt om met dochterlief naar buiten te gaan om te speeltuineren. Regenpakje aan en gaan. Toen stond er opeens een mannetje van KiKa aan de deur... heel zielig in de regen allemaal.. Voor KiKa heb ik nog wel respect voor wat ze doen (postcode loterij volk daarentegen will be shot on sight  ;D), dus dan hoor je hem op zijn minst uit, denkende.. yep this gonna cost me munney  ::). Nou goed, hij had het over een onderzoek voor betere chemokuren die kids thuis konden volgen en ik dacht, ugh dit is een daadwerkelijk goed doel. En dan komt je kind nog even bij je staan, schattig doen... dan kom je niet meer onderuit. Ik baalde want het enige contante wat ik had op zak, was een €20 flap. Het ging ook om een of andere loterij en je kon dan iets van een knuffel winnen die je niet wilt..

Enfin, het viel me al op dat de beste kerel geen collecte bus had. Dus ik dacht, dat wordt of pinnen of ik krijg een formulier in m'n handen gedouwd voor een donatie ofzo. Een tikkie had ik ook nog wel willen doen.

Die kerel pakt zijn tablet apparaatje en hij vroeg naar mijn naam en.... mijn IBAN. Hoewel ik die kerel opzich wel vertrouwde, gingen er een heleboel red flags en alarms af. Want het is niet alleen je IBAN wat je geeft, maar je geeft ook een machtiging om er geld van af te trekken. Dus ik zei direct, ja dat gaat niet gebeuren. Hij ging nog in discussie ook en liet zijn pasje zien enzo. Maar ff serieus, je gaat toch niet met je IBAN + machtiging even aan een wild vreemde geven? KiKa of niet? Het zou ook eenmalig zijn, maar dan alsnog. Wat als hij nou verkeerd geinformeerd is? Dus ja, nee sorry. Hot potatoe.

Ik hoorde later dat je van een vriend dat je zelf ook geld kan overmaken naar KiKa... Als hij dat er nu bij had verteld... dan had die kerel nog daadwerkelijk geld kunnen krijgen. Dat collecte volk mocht blijkbaar ook niet meer met contanten overweg op straat. Waarom hebben die arme mensen geen portable pinapparaat meer? Ik dacht dat die in waren. En volgens mij is dat rendabeler dan deze opvallende praktijken  ::)

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #3424 Gepost op: 05 November 2024, 08:08:00 »
Over collectes kunnen we ook vast een draadje openen  ;D. Maar ik zal het kort houden. IBAN etc vind ik ook "eng", voor je het weet zit je toch weer ergens aan vast.

Inmiddels heb ik/hebben wij een nieuwe tactiek. We hebben diverse goede doelen die we al steunen. Uiteraard zijn er nog 100en die ook goed zijn, maar allemaal gaat niet lukken. Dus ik antwoord keurig dat we onze eigen goede doelen al hebben uitgekozen en dat we die steunen, en dat ik het daar bij wil laten.

Iemand die een collectie komt doen (met bus en kaart) wil ik nog wel eens kleingeld voor de moeite geven, maar de betaalde krachten (waarvan een gedeelte van de opbrengst naar de collectant gaat), dat vind ik ook zonde.

Groeten,
Rogier

Piet Groot

• Offline Offline
« Reactie #3425 Gepost op: 08 November 2024, 12:27:13 »
Bij Catawiki hebben ze blijkbaar een ander als deskundige aangetrokken.
Bij minstens drie aangeboden gewone LGB en Bachmann wagens en rijtuigen hebben ze als benaming MOTORWAGEN gebruikt.
Motorwagens vallen echt in een andere prijsklasse...

https://www.catawiki.com/nl/l/90011239-lgb-g-3083-modeltrein-motorwagen-3083-personen-rijtuig-pennsylvania-railroad

https://www.catawiki.com/nl/l/90012151-bachmann-g-98-301-modeltrein-motorwagen-1-flat-car-with-closed-trailer-union-pacific-railroad

https://www.catawiki.com/nl/l/90012903-lgb-g-4029-modeltrein-motorwagen-1-mob-gk518-biossons-riviera-s-a-mob

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #3426 Gepost op: 08 November 2024, 16:10:54 »
https://www.catawiki.com/nl/l/73073111-piko-h0-57922-elektrische-locomotief-1-taurus-loc-1625-uniek-ns

"De NS heeft 1 Taurus loc omgespoten in NS huisstijl om te gaan testen met deze loc."

Heb ik iets gemist?  ;D Kun je niet testen zonder de lok eerst in NS-huisstijl te spuiten?  :o

"Het model is een overgespoten BR 185 van de ÖBB 1116 271 loc."

Een 185 is heel iets anders dan een 1116.

"kan als geen ander een model zeer mooi spuiten en dit model is dan ook weer een mooi gelukt exemplaar."

Heb de foto's eens bekeken en dan had de spuiter waarschijnlijk zijn dag niet. Rafelig, niet dekkend en bij de handgrepen laat de verf al los.
« Laatst bewerkt op: 08 November 2024, 16:16:14 door Arjan6511 »
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #3427 Gepost op: 08 November 2024, 16:28:30 »
Ja en hierbij komt bij mij dus irritatie opborrelen. Dan heb je dus een veilingsite met 'experts', die zouden dit soort klinkklare onzin gewoon moeten uitfilteren. De meerwaarde ervan is toch juist om misleiding te kunnen voorkomen? Wat heeft het nog voor zin om 'experts' te hebben?

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #3428 Gepost op: 08 November 2024, 16:36:15 »
Tja, in het beste geval heeft de verkoper zich wat op de mouw laten spelden toen deze de lok in bezit kreeg en is er van overtuigd dat er echt zo een exemplaar heeft rondgereden. Dat "experts" dat niet weten heb ik al lang ingecalculeerd  ;)

Trekt wel bieders, zelfs uit Italië...
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #3429 Gepost op: 08 November 2024, 19:45:00 »
Ik betwijfel inmiddels of die bieders er wel allemaal echt zijn. Misschien is pseudo accounts onderhouden stiekem wel een functie bij Catawiki?
Er waren immers ten tijde van corona ook veel fake accounts op social media die duidelijk bepaalde opinies aan het pushen waren...
(Het komt vast nog wel eens uit wie dat betaald heeft.)

Bor

ArjanB

• Offline Offline
« Reactie #3430 Gepost op: 08 November 2024, 23:10:00 »
https://www.catawiki.com/nl/l/73073111-piko-h0-57922-elektrische-locomotief-1-taurus-loc-1625-uniek-ns

"De NS heeft 1 Taurus loc omgespoten in NS huisstijl om te gaan testen met deze loc."

Een totale fantasieloze kleurstelling,

BrightonBelle

• Offline Offline
  • Southern....de oude dan
« Reactie #3431 Gepost op: 13 November 2024, 21:17:30 »
Inmiddels is de procedure open voor een nieuwe Catawike expert (y)
Zie het begin van deze advertentie:
https://www.marktplaats.nl/v/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/a1507595368-marklin-00-rs-841-w-k-treinset-startpakket-jaren-40
Zou die rare vent eindelijk de zak gekregen hebben???

Dus......liefhebbers?!

Grtz Gerard

Quinzeedied

• Offline Offline
« Reactie #3432 Gepost op: 02 December 2024, 11:00:50 »
Marktplaats heeft de instellingen bij het aanmaken van een nieuwe advertentie aangepast

Pakte het menu voorheen nog de instellingen die je het meeste gebruikt (in mijn geval bieden en alleen ophalen, blijkbaar gekoppeld aan je profiel want ik heb altijd een schone browser), staat nu standaard alles ingesteld op "Direct kopen" en "verzenden". Het is (vooralsnog?) nog wel aan te passen.

Dat betekent dat je bij te snel doorklikken meteen vastzit aan kopersbescherming, dus opletten als je een advertentie aanmaakt  :police:

Ferdinand Bogman

• Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Klaar voor vertrek
« Reactie #3433 Gepost op: 04 December 2024, 16:51:17 »
(…) dan krijg ik de NAW-gegevens en kan ik verder met LAVG.

De oplichter heeft ook op het dringende verzoek van de bank niet gereageerd. Vandaag ontving ik een brief met de persoonsgegevens van de rekeninghouder. Het blijkt een adres in Frankrijk :(. LAVG bevestigt dat het dan lastig wordt, maar ze gaan toch een poging wagen.

Misschien zelf maar weer eens op vakantie naar Frankrijk ;).
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Maaslijn

• Offline Offline
« Reactie #3434 Gepost op: 04 December 2024, 22:42:39 »
Marktplaats heeft de instellingen bij het aanmaken van een nieuwe advertentie aangepast

Pakte het menu voorheen nog de instellingen die je het meeste gebruikt (in mijn geval bieden en alleen ophalen, blijkbaar gekoppeld aan je profiel want ik heb altijd een schone browser), staat nu standaard alles ingesteld op "Direct kopen" en "verzenden". Het is (vooralsnog?) nog wel aan te passen.

Dat betekent dat je bij te snel doorklikken meteen vastzit aan kopersbescherming, dus opletten als je een advertentie aanmaakt  :police:

Weet niet hoe jij het doet, maar ik kan kopersbescherming niet uitzetten. Heb van het weekend een aantal advertenties geplaatst en krijg automatisch de melding

Je handelt met Kopersbescherming
Kopersbescherming is automatisch van toepassing. De kosten zijn altijd voor de koper.

Vind geen enkele manier om het uit te zetten en als ik de voorwaarden mag geloven is die optie er ook niet, alleen door de koper...

Maaslijn