Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
  

Auteur Topic: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).  (gelezen 560952 keer)

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 337
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2775 Gepost op: 28 februari 2023, 14:08:27 »

Dan zullen wij hier steeds met de verkeerde verkopers deze vraag stellen, we doen dit altijd (indien je geen belangstelling hebt moet je het niet natuurlijk) Op de 20 malen , 2x bericht gekregen  "kunnen het helaas niet veranderen voor verzending buitenland, rest 15 gevallen was het "nein, " en van de 3 andere zijn we nog steeds aan het wachten op antwoord (is wel al 4 maand geleden ,te druk mail verkeer misschien?) We spreken hier wel enkel over O materiaal. Maar het is wat het is, liggen hier niet van wakker. :D
Eric.
Mijn indruk is dat het inderdaad niet meer veranderd kan worden.
Voor de rest dus wel een oplossing gevonden en verder altijd wel reactie gehad.
Ik spreek over H0m, ook niet echt een massa markt

Robkop

  • in 1964 met modelspoor begonnen
  • Online Online
  • Berichten: 930
  • M* & bezig te digitaliseren
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2776 Gepost op: 28 februari 2023, 14:56:04 »
Gisteren op ebay.de, bij afrekenen van 3 items, tot 2 x toe gepoogd verzendkosten te beperken tot 1 x € 17. Verzendkosten van 2 aankopen waren wel al gecombineerd, zoals de verkoper zelf aanbiedt, echter een derde aankoop bleef hardnekkig die aparte verzendkosten tonen in het winkelmandje van ebay.
Via deze pagina een bericht sturen naar de verkoper resulteerde een paar keer in een gegenereerd bericht dat deze verkoper geen korting op de verzending aan zou bieden.
Uiteindelijk vanuit een ander scherm op de site van ebay een vraag aan deze verkoper gesteld om de kosten te beperken tot 1 x verzendkosten en vanochtend een antwoord gehad in de vorm van een aangepaste rekening.
Ik krijg daardoor ook de indruk dat ebay best stug is in het aanpassen van wensen van z'n klanten.
De groeten van Rob

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1079
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2777 Gepost op: 28 februari 2023, 15:00:55 »
Hier kun je vooraf weten dat de verzendkosten exorbitant hoog zijn, jij hebt het over de factuur waar iets over de "extra kosten" zou moeten staan. Die factuur ga ik nooit krijgen want ik ga met zulke verzendkosten natuurlijk niet bieden.

Bij zulke belachelijke verzendkosten ga ik ook zeker niet bieden hoor, maar je leest even over mijn punt heen dat er ook genoeg kavels zijn met "normale" verzendkosten.
Zowel Catawiki als Ebay hebben om wat voor reden dan ook soms belachelijke verzendkosten, maar blijkbaar is dat voor jou alleen bij Catawiki een probleem...

De extra kosten zijn de 9% veilingkosten, maar daar is Catawiki gewoon open over en kun je met je biedingen gewoon rekening mee houden.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2778 Gepost op: 28 februari 2023, 15:28:08 »
"maar je leest even over mijn punt heen dat er ook genoeg kavels zijn met "normale" verzendkosten"
Nee hoor, dat had ik wel degelijk gelezen.

Jij stelde 25-2 om 1558u: "met deze uitleg vind ik het nog steeds een rare reden om de verzendkosten bij Catawiki als probleem te beschouwen"
Ik stel de in mijn ogen meer dan plausibele vraag, vandaag om 1024u: "Kun je aangeven wat je bedoelt? mogen de verzendkosten bij Catawiki niet bediscussieerd worden?"

En uiteindelijk heb je het dan over kosten die niet tot de verzendkosten behoren....

Samengevat kun je helaas dus niet de 25 euro verzendkosten van dat ene kavel verklaren, maar ben je het gelukkig dus wel met me eens dat aanbieders op Catawiki (dus niet Catawiki zelf) soms belachelijke verzendkosten vragen, maar jij vind dat dus gezien de uitleg over Ebay nog steeds een rare reden om dat als probleem te beschouwen.
Vind je het erg dat ik het even niet meer volg?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1079
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2779 Gepost op: 28 februari 2023, 15:49:31 »
Nee hoor  :)

Ik vind de hoge verzendkosten op Catawiki zeker raar en een reden om die specifieke kavels te mijden (maar niet het hele platform), net zoals dat ik dat vind van de kavels met ook torenhoge verzendkosten op Ebay (ook met de uitleg erbij, mogelijk is de reden voor de aanbieders op Catawiki ook gewoon kostendekking), wat ook een reden is om die specifieke kavels op Ebay te mijden (maar nog steeds niet het hele platform)

Wat ik raar vind en probeer uit te leggen, is dat iemand specifiek de verzendkosten op Catawiki noemt als reden om het hele platform te mijden, maar vervolgens wel Ebay als goed voorbeeld noemt terwijl daar dezelfde trend met soms torenhoge verzendkosten te zien is. Dat vind ik meten met twee maten... (Ongeacht alle andere zichtbare dan wel verborgen extra kosten van de beide platforms)
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2023, 15:56:59 door Quinzeedied »

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2780 Gepost op: 28 februari 2023, 15:57:48 »
Ja, dat is inderdaad raar. helder  (y)

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2095
  • Zelfportret
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2781 Gepost op: 01 maart 2023, 07:56:10 »
Een reden van hogere verzendkosten zou kunnen zijn dat men een extra bijdrage mee berekend voor verpakkingsmateriaal bij bijvoorbeeld breekbare goederen. Plus een hoger verzekeringsbedrag misschien?
Gerrit F

Van de draad af....

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 337
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2782 Gepost op: 01 maart 2023, 09:24:02 »
Ik krijg daardoor ook de indruk dat ebay best stug is in het aanpassen van wensen van z'n klanten.
Klopt, dat is ook mijn ervaring.
Vandaar dat we het een tijdje terug maar pragmatisch hebben opgelost: Gewoon de vraagprijs betaald en het verschil met de afgesproken prijs (wat lager en incl. vk) zat cash in de doos.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2783 Gepost op: 01 maart 2023, 09:34:51 »
Een reden van hogere verzendkosten zou kunnen zijn dat men een extra bijdrage mee berekend voor verpakkingsmateriaal bij bijvoorbeeld breekbare goederen. Plus een hoger verzekeringsbedrag misschien?

Als dit de hoofdreden zijn zou het redelijk zijn als het in de kavel-omschrijving er bij wordt vermeld. Staat het er niet bij dan geeft Catawiki je als koper deze optie: https://www.catawiki.com/nl/help/buyer-shipping-costs/the-shipping-costs-seem-excessively-high-what-do-i-do

In de algemene voorwaarden voor verkopers op Catawiki staat letterlijk:
"Het teveel aan verzendkosten moeten worden terugbetaald aan de Koper. Als de verzendkosten lager zijn dan het bedrag dat wordt aangegeven in de Online Veiling, moet u het teveel aan verzendkosten terugbetalen aan de Koper."

Dus dat lijkt me helder. Er zijn vele verkopers op Catawiki, ook hier uit Nederland, die buitensporig hoge verzendkosten vragen zonder in kavelomschrijving aan te geven waarom, waarbij de enige reden die ik kan bedenken is iets van de 9% veilingkosten te compenseren. je hoeft dit als koper dus niet te accepteren.

Hoe dat bij Ebay werkt heb ik niet uitgezocht.
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2023, 09:36:57 door Arjan6511 »
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1079
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2784 Gepost op: 01 maart 2023, 13:38:46 »
Vandaar dat we het een tijdje terug maar pragmatisch hebben opgelost: Gewoon de vraagprijs betaald en het verschil met de afgesproken prijs (wat lager en incl. vk) zat cash in de doos.

Precies vooraf overleggen en goede afspraken maken. Zelf heb ik mijn PayPal voor betalingen gekoppeld aan Ebay, dan kan de verkoper het te veel betaalde bedrag ook rechtstreeks terugboeken.

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3717
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2785 Gepost op: 02 maart 2023, 18:30:13 »
Eindelijk is het dan zover, ik ben voor het eerst beetgenomen door een verkoopwebsite. Het begon 8 dagen geleden.

Ik was op zoek naar losse nozzles voor mijn 3dpennen en vond er een aantal, maar alle uitverkocht, niet leverbaar. Toen kwam ik op een site die ze wel leverbaar had staan en eigenlijk achteloos heb ik direct 2 stuks besteld en een pak filament erbij. Ik kende de site niet, maar Webwinkel flevo-shop, mijn-artikel, HLHV, het zal allemaal wel.

Vooruit betalen per overschrijving. Dat zie ik vaker, lampje in mijn hoofd knippert even groen/geel. Na betaling duurt het maximaal 5 dagen tot verzending staat er, het lijkt me oké.

Wel een puntje: in een pop-up op de website staat dat ze tijdelijk niet telefonisch bereikbaar zijn, maar dat mails binnen een week behandeld worden. Och ja, ik haal schouders een keer op en zoek er niks achter.

Dan een bericht onder het bericht van behandeling, de mail die ik krijg een dag nadat ik de overschrijving gedaan heb: u krijgt € 10 van het aankoopbedrag terug op uw bankrekening als u een positieve review wilt schrijven. Was getekend, klantenservice HLHV. Beetje vreemd, nooit eerder gezien, maar als ze doen zoals het er staat, krijg ik die 10 terug. Dus een mooie review met ***** geschreven, in afwachting van de verzending van de bestelling, want dat was na twee dagen nog niet gedaan. Na 3, 4, 5, 7 dagen nog steeds niet.

En dan volg ik weer de link naar de trustpilot, die geeft één * en een aantal zeer negatieve reviews: oplichters! Al meerder malen gemeld bij de politie.

Hoe kon ik zo stom zijn. Gisteren, na ruim een week dus, 3 dagen over tijd, heb ik ze een mail gestuurd met het verzoek het bedrag onmiddelijk terug te storten, omdat de artikelen kennelijk niet leverbaar zijn. Heb ik het vandaag niet terug, dat ik dan aangifte zal doen. Vandaag nog een betaalverzoek vanuit de bank gestuurd, maar geen reactie, geen geld ontvangen.

Morgen ga ik aangifte doen, al zal dat niet gaan helpen. Even teveel hebberigheid en te weinig wantrouwen aan deze kant gehad. Mijn-artikel.nl heeft me aardig gefopt. Het lijkt erop dat ik naar mijn poen kan fluiten. Ik vraag me af hoeveel er na mij intrappen. Ongelooflijk wat een klootzakken lopen er vrij rond om dit ongestoord te kunnen blijven doen, verdraaid nog toe!  >:( >:( >:(

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2095
  • Zelfportret
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2786 Gepost op: 02 maart 2023, 20:47:42 »
Adres is niet zo moeilijk te vinden. Je zou er altijd je hond daar eens uit kunnen laten als hij een paar dagen niet heeft gegeten.
Gerrit F

Van de draad af....

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2787 Gepost op: 02 maart 2023, 20:53:14 »
Ik vraag me af hoeveel er na mij intrappen.

Zij die dezelfde hebberigheid vertonen ;) Ook ik heb zoiets gehad, je trapt er zo in zonder erg te hebben.... Van leren en doorgaan, evt verlies nemen. Ik heb het destijds bij de bank neergelegd, moest een speciaal formulier invullen en na enkele maanden kreeg ik toch mijn geld terug (was een chinees met een nep-website).

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2788 Gepost op: 02 maart 2023, 23:31:07 »
Adres is niet zo moeilijk te vinden. Je zou er altijd je hond daar eens uit kunnen laten als hij een paar dagen niet heeft gegeten.
Dat adres is nep. Als je het KVK nummer opzoekt met het bedrijf dat er bij hoort, is het een kringloopwinkel Boekel (KvK klopt wel met adres). Eén van andere websites die de persoon beheert gebruikt dezelfde opmaak en plaatjes, maar is gevestigd in Lelystad. Het lijkt me zo klaar als een klontje dat deze persoon daadwerkelijk in Oplichterijen woont.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2789 Gepost op: 03 maart 2023, 06:54:13 »
Aan de Flessentrekkerij, of de Zwendellaan?
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.