Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
Vandaag om 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
Vandaag om 22:22:31
Haandrecht materieel door gdh
Vandaag om 22:03:53
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
Vandaag om 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:38:59
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 21:19:22
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 21:14:45
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
Vandaag om 20:31:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:56
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 19:30:31
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
  

Auteur Topic: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).  (gelezen 564688 keer)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6519
  • Spaar ze allemaal.
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2760 Gepost op: 22 februari 2023, 22:13:22 »
De tekst leest alsof het automatisch vertaald is naar Nederlands, maar gelukkig is de loc wel elektrisch.  :)

Lijkt me sterk, de aanbieder is Nederlands en volgens mij is meneer de Garnaal ook Nederlands. Deze autodidactische treintechnicus met 50 jaar ervaring is gewoon lui en kijkt niet eens de tekst na.
Richtingaanwijzer haha, bij mij steekt de machinist gewoon de hand uit. ;D

Stephan.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6806
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2761 Gepost op: 23 februari 2023, 07:10:47 »
Dan deed hij dat gisteravond bij Woerden toch mooi naar de verkeerde kant Stephan  ;D
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6519
  • Spaar ze allemaal.
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2762 Gepost op: 25 februari 2023, 13:12:46 »
Hahah, daar moest ik ook aan denken toen ik dat bericht zag.

Tot mijn verbazing zag ik in de mail dat ik wat gewonnen had op Catawiki  ???, soms bied ik eenmalig een bedrag voor wat ik er voor over heb, de 3 Roco kolenwagentjes was ik glad vergeten.
Toch leuk want dit type wagentje had ik nog niet dus dat is een mooie uitbreiding voor mijn kolentrein.

Stephan.

rangeerduivel

  • Als het maar (model)treinen zijn
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2763 Gepost op: 25 februari 2023, 15:02:19 »

En om verzendkosten nou in je opsomming mee te nemen, daar hebben verkopers op Ebay net zo goed een handje in, verzendkosten van 20 euro zijn geen uitzondering meer vanuit Duitsland, terwijl het echt makkelijk voor veel minder kan.

Die hoge verzendkosten, daar is een reden voor!
In feite is dat een rechtstreeks deel van de koopprijs...
Zoals men weet rekent Ebay (en ook PayPal) een percentage aan de verkoper, zij werken/bestaan trouwens niet gratis.
Echter, er wordt geen percentage aangerekend op de verzendkosten, dus, prijs iets lager en verzendkost iets hoger en het komt de verkoper voordeliger uit, zodat hij toch aan zijn gewenste totaalbedrag komt.

En dan ook nog, ik heb het topic zowat diagonaal doorlopen, en blijkt dat de meesten misnoegd zijn over funbiedingen op MP, niets opsturen enz...als je op Ebay een (hoogste) bod doet of "kopen" klikt, ben je verplicht te kopen, en geloof me, ze gaan ver, héél ver zelfs, dwangmaatregelen of zelfs een deurwaarder is hen niet vreemd als het om dure spullen gaat.
Ik lust daar ook geen pap van, dus is er maar 1 betrouwbare formule; Ebay via toets "nu kopen" en enkel betalen met PayPal. Indien er dan toch iets mis gaat heb je gegarandeerd je geld terug,en daarbovenop PayPal kost je als koper NIETS!

 ;)
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2023, 15:05:29 door rangeerduivel »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2764 Gepost op: 25 februari 2023, 15:09:25 »
Echter, er wordt geen percentage aangerekend op de verzendkosten, dus, prijs iets lager en verzendkost iets hoger en het komt de verkoper voordeliger uit, zodat hij toch aan zijn gewenste totaalbedrag komt.
Dat is een tijdje terug veranderd, het percentage wordt nu berekend over het hele bedrag (dus verkoopprijs en verzendkosten). Dat is nog geen excuus voor verzendkosten van 20, of zelfs 50, euro vanuit Duitsland. Als ik iets op Ebay verkoop zet ik de verzendkosten buiten Nederland op 12 euro,  DHL rekent 10 euro en dan gaat er nog 1,30 naar Ebay.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

rangeerduivel

  • Als het maar (model)treinen zijn
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2765 Gepost op: 25 februari 2023, 15:22:47 »
Dat is een tijdje terug veranderd, het percentage wordt nu berekend over het hele bedrag (dus verkoopprijs en verzendkosten).

Daar ga ik niet over discussieren, ik moet toegeven dat het al een tijdje geleden is dat ik iets kocht bij Ebay,
Je kan gelijk hebben, en waarschijnlijk hebben ze bij Ebay wel gemerkt dat ze door het door mij gemelde systeem inkomsten moesten derven, vandaar hun herregeling :-X

 ;)

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1085
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2766 Gepost op: 25 februari 2023, 15:56:14 »
Ook met deze uitleg vind ik het nog steeds een rare reden om de verzendkosten bij Catawiki als probleem te beschouwen (zeker in vergelijking de huidige Ebay-"politiek"), maar vooruit...  ::)
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2023, 20:02:34 door Quinzeedied »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15379
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2768 Gepost op: 28 februari 2023, 10:07:57 »
Ik zie momenteel ook Ebay verzendprijzen in D van..... 200 euro!! Niet dus ;)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4280
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2769 Gepost op: 28 februari 2023, 10:24:03 »
Ook met deze uitleg vind ik het nog steeds een rare reden om de verzendkosten bij Catawiki als probleem te beschouwen (zeker in vergelijking de huidige Ebay-"politiek"), maar vooruit...  ::)

Kun je aangeven wat je bedoelt? Door de uitleg over Ebay mogen de verzendkosten bij Catawiki niet bediscussieerd worden? Roll Eyes
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

bollen neus

  • Offline Offline
  • Berichten: 4078
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2770 Gepost op: 28 februari 2023, 10:47:10 »
Die hoge verzendkosten is al maanden aan de gang in Duitsland trouwens je moet maar eens kijken hoeveel verkopers in hun aanbiedingen plaatsen "geen verzending naar Belgie" Dat is ook al een tijdje zo. Gemakkelijk voor ons, hoeven we ook niets meer aan te schaffen (toch niet uit dat land al), kunnen we meer op reis gaan. ;D
Eric.
Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen en Nohabs,Eric.

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 345
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2771 Gepost op: 28 februari 2023, 11:40:24 »
Ik heb meerdere, vergelijkbare ervaringen met "geen verzending naar het buitenland".
Als je dan contact opneemt met de verkoper, blijkt dat vaak wel gewoon te kunnen; maar hebben ze het verkeerd ingevoerd.
En dan merk je dat Ebay een Amerikaans bedrijf is, waar alles wordt dichtgetimmerd en waarbij je achteraf weinig meer kunt aanpassen.
Ik denk dan ook dat dit aspect bij veel verkopers een kwestie van onwetendheid/onbekendheid is.

En daar waar je bij MP gewoon een bericht stuurt met een voorstel, is dat bij Ebay vrijwel onmogelijk.

Zo wilde ik laatste een loc in Dld kopen, verkoper ging akkoord met mijn bod (iets onder vraagprijs, maar dan incl. vk) maar kon daar niets meer mee.
Uiteindelijk hebben we het opgelost door gewoon de vraagprijs te betalen via PayPayl, het verschil zat cash in de doos.

En soms kun je met wat creativiteit en zoekwerk buiten Ebay om handelen, kan voor beide partijen voordeel hebben.
Een enkeling was daar zelfs heel open over: "Het verschil tussen vraag en bod is wat ik anders aan provisie kwijt ben".
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2023, 18:57:02 door Duikeend. Reden: bij reageren op de vorige post svp de reageer knop gebruiken en niet citaat »

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1085
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2772 Gepost op: 28 februari 2023, 11:50:23 »
Kun je aangeven wat je bedoelt? Door de uitleg over Ebay mogen de verzendkosten bij Catawiki niet bediscussieerd worden? Roll Eyes

Genoeg veilingitems op Catawiki hebben gewoon normale verzendkosten (zeker bij NL aanbieders), dan vind ik de verkapte kostenconstructie op Ebay een stuk schimmiger
Bij Catawiki zijn de extra kosten gewoon zichtbaar en toegelicht op je factuur
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2023, 11:52:56 door Quinzeedied »

bollen neus

  • Offline Offline
  • Berichten: 4078
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2773 Gepost op: 28 februari 2023, 13:06:05 »
Ik heb meerdere, vergelijkbare ervaringen met "geen verzending naar het buitenland".
Als je dan contact opneemt met de verkoper, blijkt dat vaak wel gewoon te kunnen; maar hebben ze het verkeerd ingevoerd.
En dan merk je dat Ebay een Amerikaans bedrijf is, waar alles wordt dichtgetimmerd en waarbij je achteraf weinig meer kunt aanpassen.
Ik denk dan ook dat dit aspect bij veel verkopers een kwestie van onwetendheid/onbekendheid is.

En daar waar je bij MP gewoon een bericht stuurt met een voorstel, is dat bij Ebay vrijwel onmogelijk.

Zo wilde ik laatste een loc in Dld kopen, verkoper ging akkoord met mijn bod (iets onder vraagprijs, maar dan incl. vk) maar kon daar niets meer mee.
Uiteindelijk hebben we het opgelost door gewoon de vraagprijs te betalen via PayPayl, het verschil zat cash in de doos.

En soms kun je met wat creativiteit en zoekwerk buiten Ebay om handelen, kan voor beide partijen voordeel hebben.
Een enkeling was daar zelfs heel open over: "Het verschil tussen vraag en bod is wat ik anders aan provisie kwijt ben".


Dan zullen wij hier steeds met de verkeerde verkopers deze vraag stellen, we doen dit altijd (indien je geen belangstelling hebt moet je het niet natuurlijk) Op de 20 malen , 2x bericht gekregen  "kunnen het helaas niet veranderen voor verzending buitenland, rest 15 gevallen was het "nein, " en van de 3 andere zijn we nog steeds aan het wachten op antwoord (is wel al 4 maand geleden ,te druk mail verkeer misschien?) We spreken hier wel enkel over O materiaal. Maar het is wat het is, liggen hier niet van wakker. :D
Eric.
Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen en Nohabs,Eric.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4280
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2774 Gepost op: 28 februari 2023, 13:14:11 »
Genoeg veilingitems op Catawiki hebben gewoon normale verzendkosten (zeker bij NL aanbieders), dan vind ik de verkapte kostenconstructie op Ebay een stuk schimmiger
Bij Catawiki zijn de extra kosten gewoon zichtbaar en toegelicht op je factuur

Wat zijn de extra kosten dan? Hoe kun je de 25 euro voor dit kavel verklaren? https://www.catawiki.com/nl/l/67353269-motor-city-classics-1-18-horse-trailer

Hier kun je vooraf weten dat de verzendkosten exorbitant hoog zijn, jij hebt het over de factuur waar iets over de "extra kosten" zou moeten staan. Die factuur ga ik nooit krijgen want ik ga met zulke verzendkosten natuurlijk niet bieden.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT