Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 23:29:31
Einde Koemo ballast ??? door Nullem
Vandaag om 23:27:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
Vandaag om 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:00:45
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door bask185
Vandaag om 23:00:41
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 22:38:39
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
Vandaag om 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
Vandaag om 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
Vandaag om 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
Vandaag om 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
Vandaag om 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
  

Auteur Topic: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).  (gelezen 564703 keer)

willyTEE

  • Offline Offline
  • Berichten: 294
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1950 Gepost op: 23 november 2020, 14:09:06 »

  ik heb het volgende probleem gehad op MP . TEE RAm gekocht digitaal met speciale verwijzing naar de OVP van Roco . De referentie van Roco betrof een NS RAm digitaal met sound. Bij ontvangst bleek dat het een digitale set was echter zonder sound. Verkoper gecontacteerd : een hele uitleg gekregen ( was nu op verlof - de set was van zijn vriend enz ) : verkoper vond dat ik dat had moeten weten. We hebben wat berichten gewisseld en uiteindelijk een bedrag gehad in overeenstemming met het ontbreken van sound.

  Sindsdien doe ik het volgende( enkel bij MP ) :
  - ik copy-pasta elke aanbieding waarop ik een bod heb uitgebracht : er is dan geen discussie mogelijk van wat er nu juist in de aanbieding stond ( bij reservatie is tekst niet meer te lezen )
                                                                     
  - bij digitale locs vraag ik altijd met of zonder sound ( heeft mij al één keer van een miskoop gered ) en  welke decoder + soundlok + handleiding
                                                                     
  - bij bedragen hoger dan 100 E vraag ik expliciet aan de verkoper wat hij gaat doen als het geleverde product niet overeenkomt en voor afsluiten van de koop een bericht waarin de koper bevestigt dat hij het product terugneemt .   

    Dit lijkt allemaal omslachtig maar vooral voor de duurdere aanbiedingen wordt het kaf wel van het koren gescheiden ( ben nog geen kaf tegengekomen )

groetjes   Willy                                                                     
 

willyTEE

  • Offline Offline
  • Berichten: 294
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1951 Gepost op: 23 november 2020, 14:25:58 »
  Op mijn zoektocht naar een Piko Rheingold " Serie De Wilde 13 " ben ik een aantal websites tegengekomen die superlage prijzen hadden voor zowel de Sets als de aparte Locs  ( nieuw aan 50 % ). Deze websites bieden een breed gamma producten aan en bestaan zowel in een Nederlandse site als een Duitse . Ik heb op deze sites een aantal locs opgezocht en telkens dezelfde lage prijzen.
   Bij al deze websites staat er geen telefoonnr en enkel te contacteren via mail en bij 2 van de 3 was de mail telkens " customerservice.cxq006@gmail.com . ik heb het over volgende websites :
        - www.sinajad.com
        - www.istabouwt.com
        - ychanmia.xyz.com
        - fgamet
   Heeft iemand daar kennis van of ervaring mee : ik ben benieuwd

groeten  Willy
« Laatst bewerkt op: 23 november 2020, 20:31:29 door Bert van Gelder »

MarkSpoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 249
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1952 Gepost op: 23 november 2020, 14:27:21 »
Gezien de website namen denk ik dat je zelf ook wel een conclusie kunt trekken  :angel:

Ik zou me er in ieder geval niet aan wagen!

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1953 Gepost op: 23 november 2020, 14:28:35 »
Serieus?

Dit is hier al zo vaak voorbij gekomen. "Klinkt het te mooi om waar te zijn, dan is het oplichterij".

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25274
    • Pagina van klaas
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1954 Gepost op: 23 november 2020, 14:29:23 »
Als ze geen controleerbaar fysiek adres noemen, niet op ingaan.
Zelfs bij terugzenden vertellen ze niet waarheen je moet terugzenden.

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1955 Gepost op: 23 november 2020, 14:36:28 »
Niet op ingaan. Lees de tekst van instabouwt maar eens goed. Dan weet je inderdaad al genoeg.

Je weet wat modellen ongeveer moeten kosten, zit een aanbieder er flink onder dan stinkt het zaakje.

Richard.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6445
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1956 Gepost op: 23 november 2020, 14:39:59 »
Als je anno 2020 die namen ziet in combinatie met de prijzen en het gebrek aan transparantie en je rent niet gelijk héél hard weg dan heb je je scam naar mijn mening eerlijk verdiend....
Boomshanka!

willyTEE

  • Offline Offline
  • Berichten: 294
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1957 Gepost op: 23 november 2020, 15:46:48 »
 
  Ik heb het op het forum gebracht omdat ik vind dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn zeker in deze tijd waarin we alleen nog maar online kunnen kopen. Ik moet toegeven dat hun systeem wel goed uitgekiend is . Ik had net een prachtige set Simplon Express van Hobbytrain gekocht aan een correcte prijs. Bij het eerste contact op deze sites wat krijg ik voor mijn neus : 3 aanbiedingen voor Hobbytrain simplon-orient express aan 77 E ( niet te vergeten gratis verzending boven 33 E-36 E ).

  Willy

ReneN

  • Gast
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1958 Gepost op: 23 november 2020, 15:56:13 »
Webshops worden tegenwoordig in hun geheel gekopieerd, ongeacht het soort artikel dat ze aanbieden. Vaak zit hier iemand uit bijvoorbeeld Rusland, Pakistan of Nigeria achter want ook daar zijn ze een stuk handiger geworden. Een nieuwe variant op de "Microsoft helpdesk" die geen geld meer opbrengt sinds hun computer alle telefoonnummers ter wereld automatisch met een vals spoofing nummer heeft gebeld en niemand hier meer in trapt ;D
« Laatst bewerkt op: 23 november 2020, 16:01:38 door ReneN »

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6445
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1959 Gepost op: 23 november 2020, 16:04:28 »
Oh jee, welkom op het internet. Willy: je hebt waarschijnlijk via google naar die Simplon express gezocht, je hebt de pagina van de Simplon express aangeklikt en waarschijnlijk heb je ook een mail met een digitale rekening gekregen met daarin het woord Simplon express en het merk en artikelnummer.

Op jouw computer staat daarom een hele koektrommel met informatie over dat artikel. De fakeshop laat automatisch zien waar jij blijkbaar behoefte aan hebt. Dat is niet slim, het gaat volautomatisch. De boeven weten zelf niet eens wat ze 'verkopen'

Mvg, Paul
« Laatst bewerkt op: 23 november 2020, 16:06:21 door Pauldg »
Boomshanka!

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 828
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1960 Gepost op: 23 november 2020, 16:04:38 »
Meen dat de Piko Rheingold bij de Wilde 13 zelf ook in de aanbieding waren...
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4238
    • Modeltrein projecten
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1961 Gepost op: 23 november 2020, 19:04:00 »
Fascinerend hoe het menselijk brein werkt.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

willyTEE

  • Offline Offline
  • Berichten: 294
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1962 Gepost op: 23 november 2020, 19:18:07 »

  De Piko Rheingold varianten zijn binnen de " De Wilde 13 " organisatie inderdaad ook scherp geprijsd. Ik heb de blauwe nog niet gekocht omdat de sound blijkbaar afkomstig is van een ICE model . Misschien beter om een analoge te kopen en daar dan de juiste soundlok in te bouwen . ik geloof dat je deze op de malafide websites aan 34 E kon kopen ( net 1 E boven de minimumprijs voor gratis verzending )

  Willy

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8669
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1963 Gepost op: 23 november 2020, 19:24:40 »
Als een model speciaal voor de Wilde 13 is dan kan je er vanuit gaan dat deze alleen maar bij de "wilde 13" te krijgen is. Als een andere webshop goede sier mee maakt dan moet het wel oplichting zijn. Dat zelfde geldt voor modellen die speciaal voor andere winkels en leveranciers zijn gefabriceerd.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3342
    • Mijn van-alles website
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #1964 Gepost op: 23 november 2020, 19:55:17 »
Als je anno 2020 die namen ziet in combinatie met de prijzen en het gebrek aan transparantie en je rent niet gelijk héél hard weg dan heb je je scam naar mijn mening eerlijk verdiend....
Idem...
Ik heb het op het forum gebracht omdat ik vind dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn zeker in deze tijd waarin we alleen nog maar online kunnen kopen.
Oh? Vertel me eens, sinds wanneer is dat dan? Ik wordt inmiddels zo verschrikkelijk moe van alle mensen die een dringend advies uitleggen als een buiten-verblijf-verbod.
Ik moet toegeven dat hun systeem wel goed uitgekiend is. Ik had net een prachtige set Simplon Express van Hobbytrain gekocht aan een correcte prijs. Bij het eerste contact op deze sites wat krijg ik voor mijn neus : 3 aanbiedingen voor Hobbytrain simplon-orient express aan 77 E ( niet te vergeten gratis verzending boven 33 E-36 E ).
Dat is niet uitgekiend, dat wordt gewoon van de bezoekende computer gedistilleerd.
Het is dé reden dat ik een hostfile gebruik: veel reclame-aanbieders en volgbedrijfjes worden op die manier naar een fictief (niet-bestaand) IP-adres geleidt als het ware. Ik zie daardoor amper reclame én hoef amper nog over m'n schouder te kijken.

Google NIET gebruiken is overigens ook wel aan te raden, want de types achter dit soort websites betaalt bakken met geld om (soms maar een dag) bovenaan de resultaten in Google te staan. Google weet precies (veel beter dan jij) wat jij wil zien als resultaat op jouw zoek-actie. En dat betekent soms ook dat daar dingen tussenstaan die niet koosjer zijn.
Oh jee, welkom op het internet. Willy: je hebt waarschijnlijk via google naar die Simplon express gezocht, je hebt de pagina van de Simplon express aangeklikt en waarschijnlijk heb je ook een mail met een digitale rekening gekregen met daarin het woord Simplon express en het merk en artikelnummer.

Op jouw computer staat daarom een hele koektrommel met informatie over dat artikel. De fakeshop laat automatisch zien waar jij blijkbaar behoefte aan hebt. Dat is niet slim, het gaat volautomatisch. De boeven weten zelf niet eens wat ze 'verkopen'
Dit dus...