Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
Vandaag om 22:45:34
TT-DEC programmeren en aan andere centrale. door C_Jabaaij
Vandaag om 22:45:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 22:41:27
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 22:38:14
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Ronald Halma
Vandaag om 22:31:25
Raadplaatje door Hlv53
Vandaag om 22:22:47
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 22:15:51
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 22:03:42
Rails roestig verven door Ronald69
Vandaag om 21:48:54
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:37:22
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:32:08
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:31:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 20:10:37
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 20:02:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
Vandaag om 19:30:22
Fleischmann 6052 draaischijf aansturen met een L293D Motor-Shield? door bask185
Vandaag om 16:48:30
Plan E - 2023 oplage door 1200blauw
Vandaag om 16:45:41
Minibaan Visserskaai H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:35:09
Br 38 Piko Superen. door Wim Vink
Vandaag om 16:34:47
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 16:27:50
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 16:14:29
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:02:56
Magneet koppelingen voor Bemo door MOVisser
Vandaag om 15:19:56
TEE / Rheingold door Benelux795
Vandaag om 15:04:25
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Edsko Hekman
Vandaag om 14:50:23
Hulp bij update Mobile Station 2 door Ronald Halma
Vandaag om 14:02:31
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 12:23:42
Kent iemand een geschikte striptang door AB 7216
Vandaag om 11:38:27
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
Vandaag om 11:09:34
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 09:35:19

Auteur Topic: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).  (gelezen 676725 keer)

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
Re: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #480 Gepost op: 06 March 2017, 20:57:23 »
Hoi,

Storneren hoort ook tot de mogelijkheid.

Gr Koen.

En dat is dus niet waar. Geldt alleen voor incasso's.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #481 Gepost op: 06 March 2017, 21:01:09 »
Nee, want dat zou het helemaal makkelijk maken voor oplichters. Gratis shoppen. Geld overmaken, wachten tot je het pakket hebt en dan storneren. Is de verkoper spullen en geld kwijt.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

brutus1

• Offline Offline
« Reactie #482 Gepost op: 06 March 2017, 21:05:54 »
Ik koop niet via Marktplaats. Mijn ervaring is dat deals nooit zeker zijn totdat je het gekochte in handen hebt. De deal kan overeen gekomen zijn maar komt er hierna een koper met een beter bot ben je alsnog je deal kwijt.
Kopen via Ebay is veiliger. Deal is deal en tot een bepaald geldbedrag verzekerd. Betalen via Pay Pal / creditkaart verzekerd je ook tegen mislukte aankopen of oplichting.
Gelukkig heb ik zelf (nog) geen slechte ervaring via Ebay.

gr Brutus

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #483 Gepost op: 06 March 2017, 21:13:19 »
Ja daarvoor is het nu een beetje laat. Maar goed, ik heb alleen maar positieve marktplaatsverhalen en soms nog leuke onverwachte ontmoetingen ook. Dus...
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #484 Gepost op: 06 March 2017, 21:17:42 »
... maar daar gaat het nu even niet om.  :-X
Ik heb al een trein

VAM65

• Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
« Reactie #485 Gepost op: 06 March 2017, 21:41:26 »
Hoi,

Storneren hoort ook tot de mogelijkheid.

Gr Koen.

Nope, dat kan alleen maar als er geld van jouw rekening wordt afgeschreven via een incasso. Geld dat jij zelf overboekt naar iemand anders zijn rekening kun je niet storneren.

Ik zou overigens aangifte bij de politie doen.

Marco

Nullem

• Offline Offline
  • Rhätische Bahn (tot 2003) in spoor 0m
« Reactie #486 Gepost op: 06 March 2017, 21:52:13 »
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo'n verzekering heeft voor mij in het verleden bij een soortgelijke situatie (een levering vanuit Duitsland) gedreigd een civiele procedure te starten: een week daarna kreeg ik alsnog een deel van mijn aankopen geleverd en de rest van de betaling teruggestort. Veel 'niet-leveraars' weten dat het heel lang (tot oneindig) kan duren voordat er een strafrechtelijke procedure gestart wordt maar een civiele procedure zet je zelf in gang.

Groet!  Frans
Groet!  Frans

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #487 Gepost op: 06 March 2017, 21:59:48 »
het is een week geleden en ik krijg geen enkele reactie meer  sinds die dag.Het gaat om € 58.

mvg aad

Ik zou nog wat geduld hebben, niet iedereen zit elke dag online.

Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

SteeF_NS92

• Stefan Akerboom
  • Offline Offline
  • N-spoorder van Nederlands materieel
« Reactie #488 Gepost op: 06 March 2017, 22:19:59 »
Balen zeg. Rechtsbijstand zoals hierboven genoemd kan inderdaad helpen. Mijn ouders zijn wel eens opgelicht met een dienst en toen werd het bedrag waarvoor zij opgelicht waren om het zo maar te zeggen door hun uitgekeerd. En als je is gek wilt doen kun je natuurlijk ook nog het programma Opgelicht van Avrotros contacteren. Die besteden nog wel is aandacht aan dit soort zaken. Hoop in ieder geval van harte dat het goed komt voor u.

Gr
Stefan

roadster36

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #489 Gepost op: 07 March 2017, 00:07:28 »
Misschien handig, als je zeker bent van oplichting, hier het account waar het om gaat te vermelden. Zou het ook altijd melden bij MP zelf

Maar dat gaan we niet toestaan.

Gr, Bert

Waarom eigenlijk niet , markplaats oplichters staan ook met naam en toenaam op het internet.
Dus wat is hier verkeerd aan ?
« Laatst bewerkt op: 07 March 2017, 00:09:01 door roadster36 »

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #490 Gepost op: 07 March 2017, 07:40:03 »
Marktplaats is een betrokken partij. Zij bieden het platform en zijn dus ook verantwoordelijk voor en hebben belang bij een goede afwikkeling. Naming en shaming heeft een opduwende werking en de sores die er bij hoort (je zal iemand maar onterecht shamen) neemt men voor lief.

BNLS is geen betrokken partij. Er zijn hier veel betrokken mensen, maar dan in een andere zin van het woord. Ik zou het ook niet toestaan. Niets mee te winnen, maar het levert gegarandeerd gedoe op.

Sterkte met de afwikkeling, Paul
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Pjotr500

• Offline Offline
« Reactie #491 Gepost op: 07 March 2017, 08:04:29 »
Naming en shaming via internet lijkt mij sowieso een stap te ver gaan, zeker als het achteraf een misverstand blijkt te zijn.

Zelf heb ik in het verleden wel eens wat contactslepertjes voor een paar Euro verkocht via Marktplaats en deze door mijn zoontje op de post laten doen.  Achteraf bleek de brief dus niet aangekomen en de beste koper begon meteen te dreigen met aangifte en andere meldingen.

Dat is niet grappig. Gelukkig had ik de beste man zijn adres, dus ik had het ook nog ter plekke kunnen uitpraten, want ik was eigenlijk er niet van gediend om meteen maar dreigementen in ontvangst te nemen.
Om er vanaf te zijn heb ik 'm zijn geld gewoon teruggegeven.

Om maar aan te geven dat er dus ook nog wel eens een andere kant aan een verhaal kan zitten. Verder doe ik overigens doorgaans prima zaken op Marktplaats.

Groeten,
Pieter

elt-178.516

• Offline Offline
« Reactie #492 Gepost op: 07 March 2017, 10:36:33 »
Waarom eigenlijk niet , markplaats oplichters staan ook met naam en toenaam op het internet.
Dus wat is hier verkeerd aan ?

1) Als naming en shaming op Beneluxspoor wordt toegestaan, is het wachten tot iemand Beneluxspoor gaat gebruiken om handelaren of winkeliers af te persen. Zeg niet dat dit niet gebeurt. In de horeca komt het vaak voor dat wordt gedreigd met slechte recensies, tenzij ze korting krijgen op eten of drinken.

2) Als naming en shaming op Beneluxspoor wordt toegestaan, is het wachten tot iemand Beneluxspoor aanklaagt en een schadevergoeding eist. Het zou niet voor het eerst zijn dat websites (moeten) stoppen nadat ze worden aangeklaagd voor laster.

3) Op het dorp waar ik geboren ben kwamen 10 jaar geleden nieuwe mensen wonen. Een paar weken later klaagden ze de kleuterschool en een ondernemersgezin aan voor misbruik van hun 5 jarige dochter door een 5 jarig klasgenootje. Ze eisten een forse schadevergoeding van de school en de ouders van het klasgenootje (een ondernemer), of ze zouden naar de krant stappen.
Toen de school en de ondernemer lieten weten dat ze geen schadevergoeding willen betalen, maar voorstelden om de politie onderzoek te laten doen, werd meteen de pers erbij gehaald. En toen was het hek van de dam. Binnen 24 uur nadat het op Hart van Nederland verscheen waren er 19!!! kinderen van 5 jaar die misschien wel misbruikt waren door 3 (rijke) kinderen van 5 jaar. En allemaal wilden ze een schadevergoeding.
Later gaven de ouders van het 5 jarige meisje toe dat er geen misbruik had plaatsgevonden. En dat ze het verhaal hadden verzonnen omdat ze dachten dat de school en de ondernemer wel zouden betalen om maar geen slechte naam te krijgen. Ze hoopten snel geld te kunnen verdienen. Dit hadden ze een jaar eerder ook al geprobeerd in hun vorige woonplaats.

Gevolg:
- Meerdere gezinnen zijn moeten verhuizen omdat ze geen leven meer hadden op het dorp nadat ze anderen vals beschuldigd hebben. Sommigen hebben hierdoor zelfs hun baan verloren.

- De aangeklaagde gezinnen en kinderen zijn nu, 10 jaar nadat duidelijk werd dat ze onterecht beschuldigd waren, nog steeds op internet te vinden als misbruikers. Over pakweg 5 jaar komen ze van school af, en gaan ze werk zoeken. Maar na het lezen van de keurige sollicitatiebrief kijkt de werkgever nog even op internet. En denkt dan: woonplaats klopt, achternaam klopt, voorletter klopt, leeftijd klopt, hmmm beschuldigd van misbruik van een klasgenootje. Die nodigen we niet uit op sollicitatiegesprek.

Zodra Beneluxspoor verandert in een site waarop zonder gerechtelijke uitspraak iedereen mag worden beschuldigd, zie je mij hier niet meer terug.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

zuylen

• Offline Offline
« Reactie #493 Gepost op: 07 March 2017, 11:04:40 »
Ik weet de situatie niet maar ik zou gewoon aangifte doen bij de politie als je spullen niet hebt verkregen na betaling. :police: Vaak leidt dat tot niets. Maar dat is beter dan helemaal niets doen. Je moet dit uiteraard wel kunnen bewijzen.
« Laatst bewerkt op: 07 March 2017, 11:06:31 door zuylen »
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

ad.M

• Offline Offline
« Reactie #494 Gepost op: 07 March 2017, 11:05:55 »
PB voor je