Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 17:08:58
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 17:01:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 16:44:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:43:58
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
Einde Koemo ballast ??? door Frank 123
Vandaag om 16:37:43
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 16:35:01
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 13:08:22
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
  

Auteur Topic: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).  (gelezen 564625 keer)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8669
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #450 Gepost op: 23 november 2016, 21:52:29 »
Hallo,

Het bijzondere van Catawiki vind ik de z'n minst dubieuze rol van de zogenaamde 'veilingmeester'.

Wat is volgens jou een dubieuze rol? Want je insinueer nu dingen. Ik zie je niets echt goed uitleggen wat dubieus is. Dit alles zonder je eigen naam te gebruiken op het forum. Dat is ook natuurlijk dubieus. Of vind je dat je als onderdeel van "recht op privacy"? Of ben ik nu ook dubieus bezig?

Ik heb geen ervaring met catawiki. Ik heb alleen ervaring met marktplaats en ebay. Ook daar gaat niet altijd alles goed. Als je maar tot een oplossing kan komen met de verkoper. Ebay is daarbij strenger voor de verkopers dan marktplaats. Nu moet weer een serie via Ebay komen en ik ben benieuwd of ik alles redelijk op tijd binnen krijgt.

Groeten Ronald.
« Laatst bewerkt op: 23 november 2016, 21:56:09 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4656
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #451 Gepost op: 24 november 2016, 00:08:56 »
Ronald, je gaat er wel heel hard tegen in ;)

Ja, ik zie ook liever een voornaam maar we zijn vandaag al een keer gemaand dat we het daar niet mogen hebben op het forum. Maar zoals ik het lees trekt hij gewoon het nut van veilingmeester in twijfel. Misschien is dubieus niet het meest correcte woord maar ook ik zie geen meerwaarde in de veilingmeesters en ben het wel eens met de schijnveiligheid die de naam geeft.

Je mag het niet eens zijn met het woord dubieus maar ik vind het niet netjes hoe hard je een persoon nu aanvalt. Zeker omdat er gewoon toelichting gegeven wordt. Laten we het hier gewoon leuk houden ;D


Timo

@mods, als er geveegd wordt mag dit bericht natuurlijk ook gewoon verdwijnen
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #452 Gepost op: 24 november 2016, 01:06:12 »
Het is inderdaad een beetje aan de harde kant. Ik ga er maar vanuit dat Ronald dit zo niet bedoeld heeft....

Om even terug te komen op de opmerkingen over voornaam vs. anoniem: ook wij vinden het wel prettig als iemand bij zijn voornaam aangesproken kan worden. Het staat iedereen vrij om naar een voornaam te vragen, maar het is geen verplichting om hieraan te voldoen.

Gr, Bert

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8669
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #453 Gepost op: 24 november 2016, 06:47:29 »
@Timo en Bert:

Het kan inderdaad hard over komen. Het valt mij op dat degenen die het meeste en hardste commentaar hebben ook degenen zijn die niet met hun posts met een naam ondertekenen. Of het commentaar nu gefundeerd is of niet.

Buiten het internet is het heel normaal om je gewoon even voor te stellen c.q. je naam te vermelden bij een (telefoon)gesprek zodat de andere weet met wie hij van doen heeft. Zodra iemand het op internet gaat zetten is het blijkbaar heel normaal om je te verschuilen achter "privacy" en andere "grondrechten" om het niet te doen. Het gekke is dat op Facebook wel heel normaal is om je hele hebben en houden op met je volledige naam neer te zetten. Dat vind iedereen heel normaal maar op een lullig treintjesforum is het heel normaal om onder een schuilnaam actief te zijn omdat je niet wil dat de rest van de wereld niet mag weten dat je met treintjes speelt.

Je mag het niet eens zijn met het woord dubieus maar ik vind het niet netjes hoe hard je een persoon nu aanvalt. Zeker omdat er gewoon toelichting gegeven wordt. Laten we het hier gewoon leuk houden ;D

Inderdaad ik val over het woord dubieus. Het woord dubieus geeft aan dat je vind dat de zaak willens en wetens belazerd wordt. Goed er kan wel eens wat mis gaan. Maar dat zal niet de bedoeling van een bedrijf / persoon zijn. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Om meteen dan het handelen dubieus te noemen. Als de boel belazerd wordt dan kan je gewoon aangifte doen van oplichting en/of verduistering.

Misschien is dubieus niet het meest correcte woord maar ook ik zie geen meerwaarde in de veilingmeesters en ben het wel eens met de schijnveiligheid die de naam geeft.

Welke schijnveiligheid? Welke veiligheid moet de veilingmeester dan bieden? Wat verwacht je van een veilingmeester? Ben je ooit bij een normale veiling geweest? Je verwacht mogelijk een andere rol van de "veilingmeester" dan dat het in werkelijkheid is. Dat is iets heel anders dan "dubieus". Ik zie dat de veilingen onder toezicht staan van een notariskantoor. Dat zou de partij moeten zijn waar je tot mag wenden als je er niet uitkomt. Maar dan zit je op heen heel ander niveau te praten dan even klagen bij het bedrijf.

Een goede en simpelste oplossing is natuurlijk om dan geen zaken meer op een website te doen waar je slechte ervaringen mee hebt.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #454 Gepost op: 24 november 2016, 08:12:48 »
Kennelijk weet jij wat de rol van de veilingmeester bij Catawiki moet zijn Ronald? Licht ons even voor, want mijn beeld is ook die van een soort scheidsrechter die eerlijk spel moet bevorderen. Maar die ene keer dat ik de veilingmeester wees op een aantoonbaar misleidend aanbod, dook hij weg.

Bij die notaris kan je echt niet terecht. Die heeft geen rol naar individuele klanten. Daarmee wordt slechts aan een wettelijke verplichting voldaan. Misschien is zwaaien met de notaris in verband met de stichtingsacte ook een ideetje voor BNLS. Staat reuze betrouwbaar. ;D

Ik denk ook dat er met die veilingmeester meer zekerheid wordt gesuggeerd dan kan worden waargemaakt. Of ik dat zo erg vind, is wat anders. Overigens heb ik een paar keer iets via Catawiki gekocht en dat ging prima. Gelukkig kan ik het aanbod zelf goed beoordelen. Binnenkort zal ik er eens iets aanbieden.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2016, 09:14:05 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4656
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #455 Gepost op: 24 november 2016, 09:50:18 »
Hoi Ronald,

Dat mag dan wel zo zijn, maar zoals Bert ook al aan geeft, een keer slikken en vriendelijk om een naam vragen1. Laten we het vooral wel leuk houden op het forum! (y) We zijn allemaal (min of meer ;D) gelijkgezinden die elkaar proberen te behouden van oplichten en/of miskopen2. Met discussie is niets mis maar een persoonlijke aanval is bij voorbaat niet gezellig :-[ Dus pak nog een kop koffie en denk eraan, "Een beter forum begint bij jezelf"3 ;D :angel:

Welke schijnveiligheid? Welke veiligheid moet de veilingmeester dan bieden? Wat verwacht je van een veilingmeester? Ben je ooit bij een normale veiling geweest?
De schijnveiligheid dat de veilingmeester ieder object werkelijk in handen heeft gehad en dus echt naar waarde heeft kunnen inschatten. Dus niet van een stel foto's die een gebruiker opstuurt. En nee, ik ben nog nooit op een normale veilig geweest. Dus misschien verwacht ik dan te veel van een veilingmeester, dat kan. Maar ik denk dat het gros hier nog nooit bij een veiling geweest is. En die kunnen dan ook een verkeerd beeld (en dus schijnveiligheid) hebben van een veilingmeester. Want laten we eerlijk zijn, de zin "Alle veilingen staan onder toezicht van professionele veilingmeesters." zegt natuurlijk eigenlijk geen drol. ;D

Dat is iets heel anders dan "dubieus".
Kijk, dat kan dat jij dubieus niet het juiste woord vind. Dan moet je dat zeggen en geen persoonlijke aanval openen ;) Maar buiten het woord dubieus heeft hij gewoon uitleg gegeven. Misschien het woord dubieus even inslikken en bericht inhoudelijk lezen? :angel:

Een goede en simpelste oplossing is natuurlijk om dan geen zaken meer op een website te doen waar je slechte ervaringen mee hebt.
Dat is natuurlijk wat krap door de bocht. Nee, ik sta niet te springen om zaken te doen met CataWiki4. Maar daar doe je echt zaken met CataWiki. Je hebt niets van doen met de werkelijke verkoper. Zelfde geld voor echte webwinkels. En inderdaad, als ik daar slechte ervaring heb (en dan hoef je nog niet eens wat gekocht te hebben) kom ik daar inderdaad niet meer terug. :-\

Maar Marktplaats, eBay, de krant en zelfs tegenwoordig Facebook is natuurlijk een ander verhaal. Daar doe je geen zaken met de website maar met de verkoper (waarbij ik moet toegeven dat eBay een beetje een mix is). De site vormt een platform met meer of minder bescherming voor de koper. Maar om nu heel Marktplaats te ontlopen wegens een slechte ervaring is wel heel hard ;D Ja, het blijft altijd opletten daar. En vertrouw je het niet en/of gaat het om veel geld, dan haal je het op. Kan je er geen buil aan vallen. Maar dat is niet anders dan vroeger de zoekertjes in de krant. ;D


Timo

1) En aan iedereen die bang is om zijn voornaam te noemen, het fabeltje dat het onveilig zou zijn kan ik wel ontkrachten. Je gebruikersnaam is meer uniek dan je voornaam. ;) Wil je veilig online zijn, pas dan je wachtwoord aan ;D Aangezien het gros van de Nederlands nog steeds veeeeeeeeel te makkelijke en niet unieke wachtwoorden gebruikt. En laat vandaag nu net uitgeroepen zijn tot Nationale verander je wachtwoorden dag. (Jammer dat het maar eenmalig was.... ::)) Tip: LastPass is gratis tegenwoordig
2) Ik zeg met nadruk en/of, hiermee wil ik geenszins CataWiki betichten van oplichting. Het is een bedrijfsstrategie waar je het mee eens kan zijn of niet, maar ze leveren wel.
3) Met andere woorden, ik probeer dit zo luchtig mogelijk te houden! Neem je niets kwalijk! (y) Maar laten we gewoon vriendelijk blijven tegen elkaar. Samen maken we het forum, deze community. 8)
4) Maar dat ben ik! 8) Iedereen moet dat gewoon zelf beslissen!
« Laatst bewerkt op: 24 november 2016, 15:24:22 door Reinout van Rees. Reden: Tag gefixt »
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4846
  • Modelspoor is emotie...
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #456 Gepost op: 24 november 2016, 10:31:55 »
Hallo,

Wat is volgens jou een dubieuze rol? Want je insinueer nu dingen. Ik zie je niets echt goed uitleggen wat dubieus is. Dit alles zonder je eigen naam te gebruiken op het forum. Dat is ook natuurlijk dubieus. Of vind je dat je als onderdeel van "recht op privacy"? Of ben ik nu ook dubieus bezig?

Ik heb geen ervaring met catawiki. Ik heb alleen ervaring met marktplaats en ebay. Ook daar gaat niet altijd alles goed. Als je maar tot een oplossing kan komen met de verkoper. Ebay is daarbij strenger voor de verkopers dan marktplaats. Nu moet weer een serie via Ebay komen en ik ben benieuwd of ik alles redelijk op tijd binnen krijgt.

Groeten Ronald.

Dag Ronald,

Goed lezen is een hele kunst, evenals correct citeren. Met beide ga je hier m.i. toch een tikje de mist in. Zoals ik al omschreef vind ik de rol van de veilingmeester dubieus omdat ie alle aangeboden spullen virtueel, dus niet 'in het echte' voor zich krijgt en zo naar mijn mening geen goed oordeel geven over het aangeboden goed. Ik vind dat niet goed. Op deze manier wordt, zoals ik ook al schreef, een soort van schijnveiligheid/kennis van zaken opgevoerd die de persoon in kwestie misschien best kan hebben maar niet waarmaakt want: hij heeft de spullen niet in handen gehad en kan er alleen vanaf een fotootje geen goed oordeel over geven. En ja, ik heb in het verleden ook twee ervaringen hiermee gehad waarmee ik uiteindelijk toch producten in handen kreeg waar dan toch het een en ander aan ontbreekt aan onderdelen. Een veilingmeester had dit eruit gevist en niet aangeboden, nu gebeurt dat wel. De verkoper gaf diverse zoethoudende mailtjes, beroept zich op de omschrijving 'foto's maken deel uit van de bechrijving' en geeft vervolgende niet meer thuis. Het overgrote deel van de aangeboden goederen via Catawiki zal evenwel in goede staat zijn met tevreden kopers. Prima, maar het gaat mij er om dat de kans op miskopen geminimaliseerd moet worden. Als je daarbij een veilingmeester ten tonele voert dient hij/zij dat soort zaken te regelen en dus te voorkomen dat bagger geveild gaat worden.

Groet,
Rob
« Laatst bewerkt op: 24 november 2016, 13:43:18 door Wijktrein. Reden: tekst. correctie »
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3831
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #457 Gepost op: 24 november 2016, 14:36:43 »
Dus niet dubieus, maar wel een beetje raar dan. De toegevoegde waarde voor mij als koper is nihil tov marktplaats? Wat is dan het voordeel dat ik krijg in ruil voor mijn 9 % veilingkosten? Ik dacht eigenlijk dat ik de garantie krijg dat ik als hoogstbiedende altijd een product krijg dat voldoet aan de beschrijving?

Ik wist wel dat ze niet alles verzamelen, maar ze geven toch wel een dergelijke garantie af?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4238
    • Modeltrein projecten
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #458 Gepost op: 24 november 2016, 14:47:45 »
Ne het lezen van https://www.catawiki.nl/help/eerlijkzakendoen is het mij nog steeds een raadsel wat nu het voordeel van deze veilingsite is tov. handelen op marktplaats of ebay. Denk dat het inspeelt op de gevoelens van bange mensen.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1398
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #459 Gepost op: 24 november 2016, 15:14:33 »
Enkele mogelijke voordelen van Catawiki ten opzichte van Marktplaats:

Bij catawiki betaalt de koper aan de veilingsite, die later pas de verkoper uitbetaalt. Oplichting van kopers door verkopers wordt zo bemoeilijkt.

Bij catawiki kun je een autobod instellen: je bepaalt wat je maximaal wilt bieden, en het systeem zal bij elk tegenbod namens jou je bieding met het kleinst mogelijke bedrag verhogen, tot maximaal het bedrag van je autobod. Er wordt dan voor je geboden terwijl je zelf met heel andere dingen bezig kunt zijn. Je kunt binnen de grenzen van het autobod dus niet iets mislopen doordat je overboden wordt terwijl je bijvoorbeeld aan het werk bent.

Bij hele dure objecten is het ook zo dat een veilingmeester het aanbod daadwerkelijk beoordeelt, door bijvoorbeeld een oldtimer eerst zelf te gaan bekijken of door een expert te laten taxeren. De meeste modeltreinen zijn daar echter veel te goedkoop voor.

Of dit daadwerkelijk voordelen zijn, dient een ieder voor zichzelf vast te stellen.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #460 Gepost op: 24 november 2016, 18:29:27 »
Enkele mogelijke voordelen van Catawiki ten opzichte van Marktplaats:
[...]
Bij catawiki kun je een autobod instellen: je bepaalt wat je maximaal wilt bieden, en het systeem zal bij elk tegenbod namens jou je bieding met het kleinst mogelijke bedrag verhogen, tot maximaal het bedrag van je autobod. Er wordt dan voor je geboden terwijl je zelf met heel andere dingen bezig kunt zijn. Je kunt binnen de grenzen van het autobod dus niet iets mislopen doordat je overboden wordt terwijl je bijvoorbeeld aan het werk bent.
[...]
Dat is hetzelfde bij ebay. Je andere punten zijn inderdaad de grote voordelen van Catawiki, maar je betaalt er wel (dik) voor.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15376
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #461 Gepost op: 24 november 2016, 19:16:11 »
Buiten het internet is het heel normaal om je gewoon even voor te stellen c.q. je naam te vermelden bij een (telefoon)gesprek zodat de andere weet met wie hij van doen heeft. Zodra iemand het op internet gaat zetten is het blijkbaar heel normaal om je te verschuilen achter "privacy" en andere "grondrechten" om het niet te doen. Het gekke is dat op Facebook wel heel normaal is om je hele hebben en houden op met je volledige naam neer te zetten. Dat vind iedereen heel normaal maar op een lullig treintjesforum is het heel normaal om onder een schuilnaam actief te zijn omdat je niet wil dat de rest van de wereld niet mag weten dat je met treintjes speelt.

Dat ben ik helemaal met Ronald eens. Een voornaam is op zijn minst het meest fatsoenlijke om te vermelden. Zou een verplichting moeten zijn bij registratie. Maar da's een andere discussie ;)

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1085
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #462 Gepost op: 24 november 2016, 19:49:43 »
Een groot nadeel aan Catawiki vind ik de (voor kleine bedragen) te grote overbod-stappen, vanaf 20 euro moet je geloof ik al 5 euro extra bieden voor een hoger bod, alleen bij een slim overbod kun je met minder overbieden. Dit is natuurlijk wel weer in het voordeel van de verkopende partij, die eerder een redelijke prijs krijgt.

Ander nadeel vind ik dat de eindtijd bij Catawiki variabel is. Bij Ebay is het juist de sport om zo kort mogelijk voor de eindtijd het goede bod te plaatsen, want de veiling is echt over als de tijd verstreken is. Bij Catawiki komt er minstens een minuut "blessuretijd" bij.

Beide (in mijn optiek) nadelen heb je bij "fysieke" veilingen natuurlijk, want daar zijn de stappen ook groter en stopt de veilingmeester ook pas als echt niemand meer een bod wil plaatsen. En ik vermoed dat Catawiki daar zijn veilingmodel op heeft gebaseerd?

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4280
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #463 Gepost op: 24 november 2016, 20:10:27 »
Dat van die grote biedstappen is inderdaad een nadeel bij Catawiki en heb ik meermaals in feedback aangegeven. Wil ik iets echt hebben geef ik een autobod in, zo lang iedereen daar fijn onder blijft betaal ik dus vaak minder dan mijn ingegeven autobod.

Dat er bij catawiki een minuut bij komt als in de laatste 10 seconden (of zoiets) nog geboden wordt vind ik prima. Zo omzeil je de biedingen die via software in de laatste seconden afgegeven worden, iets waardoor op Ebay voor mij de lol er af was jaren terug.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

kawaaad

  • Offline Offline
  • Berichten: 480
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #464 Gepost op: 06 maart 2017, 20:02:36 »
hallo, ik koop al jaren trein materiaal via MP.  Denk dat ik nu aan de beurt ben. Deal gesloten ,betaald (wel alles zo veel mogelijk gecontroleerd via veilig handelen en geen aanmerking.) de dag dat deze persoon het spul zou wegbrengen naar het postkantoor is zijn auto leeg gejat met ook mijn pakket. Hij zou het bedrag dezelfde avond terug storten. Niks gezien dus!!. Nu kun je aangifte doen, is dit zinvol of zonde van mijn tijd??  Iemand ervaring of tips. Het gaat gelukkig niet om een erg groot bedrag ,maar toch.

mvg aad