wat doet ie daar dan met zn hoofd?
Hij geeft verkopers graag advies over hoe zij hun kavels zo creatief mogelijk kunnen presenteren, zonder de details uit het oog te verliezen. Kees onderzoekt deze details graag en duikt in boeken en (online) archieven om precies te bepalen met welk type object hij te maken heeft. Als zijn recherchewerk loont, voelt Kees zich de gelukkigste expert van Catawiki.
M.a.w. de expert vult geen advertentie in.
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).« Reactie #1641 Gepost op: 18 juli 2020, 10:29:59 »ReageerReageerCitaatCitaatCitaat van: HaHoHo op 17 juli 2020, 21:19:01Sorry, maar ik weet niet wat ik van dit kavel op catawiki moet denken. Volgens mij dekt de titel 'niet helemaal' de lading; ik krijg er een erg naar gevoel van in ieder geval... Hoe kan deze door een screening heen zijn gekomen, vraag ik me af. Of wordt er helemaal geen screening gedaan op catawiki?Graag reageer ik (verkoper van dit kavel) hierop voor mogelijke opheldering.Onlangs is dit materiaal bij een grotere verzameling ingeruild. Het betreffen messing modellen of modellen die voor een deel uit messing bestaan, zeker geen karton. Zoals al elders opgemerkt hier, in de beschrijving staat slecht gebouwd en geverfd, ergens kan ik me wel voorstellen dat het er door die dikke laag verf karton achtig uit ziet. En de staat is ''voor knutselaars''. (Persoon had er wel veel plezier aan beleefd, dat is het belangrijkste ). Persoon gaf daarbij ook aan dat de bouwkits destijds erg prijzig waren, dit gaf voor ons aan dat het in ieder geval uit bouwkits afkomstig is.Dit kavel is zeker wel gescreend, de veilingmeester heeft zelf de merken in de titel er aan toegevoegd. Dit was in eerste instantie niet het geval. In de omschrijving hadden we ook bewust geen merken genoemd. De merken lijken mij echter wel te kloppen, er zijn in ieder geval onderdelen van die merken gebruikt.Persoonlijk zal ik vooral naar de foto's kijken en daar conclusies uit trekken. Nou had de fotoreportage nog wel iets uitgebreider gekund, dus ik zal komende week zelf nog even wat foto's maken en deze insturen naar de veilingmeester met het verzoek ze toe te voegen.Tip in het algemeen als de communicatie bij een vraag via Catawiki wat moeizaam verloopt (waar we als verkopers helaas geen invloed op hebben) : De meeste bedrijfsmatige verkopers op Catawiki hebben ook een eigen website/webshop, als er vragen zijn kan ook via daar contact worden opgenomen.Met vriendelijke groet,Maarten
Hoe?De scammers hebben een site opgezet die precies op de bank van jou lijkt (en daar zijn ze erg goed in).Nu spelen ze de man in het midden. Ze vragen voor de verdere check, of je 1 of 2 cent wil overmaken zodat ze je bankgegevens zonder vaud kunnen gebruiken om je het geld te sturen.Op hun nep website vul je keurig netjes alles in, maakt 0.01 Euro over.De boefjes doen exact hetzelfde op de echte website. Maar dan niet met 0.01 Euro, maar heel je te goed.De opdracht code die op de echte website wordt gevraagd (ie TAN), kopiëren ze naar de door hun gerunde website, maar dan weer met 0.01 Euro.Je voert je tan code in op de nep website, die wordt door de schurken in de echte website gebruikt en presto, je bent van al je geld af.Dat is de reden waarom bv ING nu met de app en ander gedrocht werkt. De gekleurde puntjes code geeft aan wat wil doen. En als je dan oplet, zie je dat je niet 0.01 Euro overmaakt, maar een bedrag velen malen groter. Jan-Peter.
Het draadje van Huib (Phising en Marktplaats) samengevoegd met het bestaande draadje over veilingsites en webshops.Gr, BertTeam moderatoren