... Dan had ik gedacht dat je automatisch via marktplaats ging betalen.
Dat kan pas als je echt bent opgelicht.
Als verkoper betaal je niet. Als je op die link klikt, word je gevraagd in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord van je bank, niet op je bankrekening maar op dat phishing account, die worden dan bekend zodat ze op jou bank kunnen inloggen.
Ter info: eBay heeft Marktplaats en ook het Belgische 2dehands verkocht aan het Noorse bedrijf Adevinta.Bron: https://tweakers.net/nieuws/169950/ebay-divisie-met-marktplaats-is-overgenomen-door-adevinta-voor-7-komma-9-miljard.html
Twee bronnen zeggen tegen Reuters dat Adevinta een bieding heeft gewonnen om eBay's Classifieds Groups-divisie over te nemen. Marktplaats valt daar sinds 2004 onder. Ook het Belgische 2dehands valt onder die afdeling.
Als verkoper betaal je niet. Als je op die link klikt, word je gevraagd in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord van je bank, niet op je bankrekening maar op dat phishing account, die worden dan bekend zodat ze op jou bank kunnen inloggen. Fijn... Maar waarom moet iedereen dat weten?
Ik heb in 13 jaar Marktplaats nog nooit mijn telefoonnummer ergens bijgezet. Simpelweg omdat ik telefoneren stom vind, zeker met onbekenden