Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 19:14:07
roco maus 2 door Ronald69
Vandaag om 19:05:02
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:47:06
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 18:35:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 18:29:37
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door RobbertJan
Vandaag om 18:11:44
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:09:06
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:06:07
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Silvolde
Vandaag om 18:04:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:43:08
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door MOVisser
Vandaag om 17:01:40
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:52:55
roco br24 door H0_trainiac
Vandaag om 16:14:18
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 15:47:09
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door TonM
Vandaag om 15:22:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 14:52:31
Digitale kraan Roco 46801 door Herb73
Vandaag om 11:30:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 11:04:37
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:56:45
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 10:25:45
Au bord de la Cèze door Wim Vink
Vandaag om 10:10:40
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 08:50:08
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 07:40:28
Modelspoorbaan van Einte door Lobomotion69
Vandaag om 02:31:41
Haandrecht materieel door orientexpress
08 September 2025, 22:15:31
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
08 September 2025, 22:00:26
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
08 September 2025, 21:17:54
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
08 September 2025, 20:05:15
Welke winkel voert deze merken? door Hennie
08 September 2025, 19:55:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
08 September 2025, 18:14:16
  

Auteur Topic: Railion en de toekomst  (gelezen 8952 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #15 Gepost op: 04 December 2006, 20:43:45 »
wat een onzin hier allemaal  :-|

Volgens mij niks bijzonders aan dat een moederbedrijf zijn naam op hun materieel zet.
Gebeurt al jaren bij andere bedrijven.

Citaat van: RLoos
(Dan houd mijn interesse in de NS 6400 modellen wel op, verslaafd aan
vishaken en Nederlandse modellen. De DB versie komt bij mij de H0 baan niet op)
Dan moet ik je teleur stellen maar Raillion reed ookal een paar jaar zonder vishaken op het materieel.
Dat is voorbehouden aan NS, en Raillion is nou eenmaal geen NS meerdus die dingen zijn allang van het materieel af vertrokken.
« Laatst bewerkt op: 04 December 2006, 20:45:48 door Thom »

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #16 Gepost op: 04 December 2006, 20:50:25 »
Op de oude stickers stond wel www.railion.nl
Dat is geheel weg en is nu vervangen door DB logistics
Voorheen zat er dus wel een nederlands "tintje" aan en nu niet meer.
Dit was al eerder gepresenteerd en ik dacht in RM maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. op een knalrode 6400. Dit was dus reeds aangekondigd.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #17 Gepost op: 04 December 2006, 22:03:30 »
Dat is voorbehouden aan NS, en Raillion is nou eenmaal geen NS meerdus die dingen zijn allang van het materieel af vertrokken.

Nou, niet helemaal. D'r zijn nog een paar 6400'en met een vishaak! Pas nog gespot...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8531
  • Spoor N
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #18 Gepost op: 04 December 2006, 22:18:30 »
Er zijn geen 6400'en met vishaak meer, alleen 3 stuks (6487, 6480 en nog eentje) zonder rode sticker op de zijkant.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #19 Gepost op: 04 December 2006, 22:33:25 »
Oh, was dat het. Solly... :-[
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #20 Gepost op: 05 December 2006, 10:31:28 »
(6487, 6480 en nog eentje) zonder rode sticker op de zijkant.
Voor de liefheber: 6507 ;)

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #21 Gepost op: 06 December 2006, 01:10:34 »
Volgens mij niks bijzonders aan dat een moederbedrijf zijn naam op hun materieel zet.
Gebeurt al jaren bij andere bedrijven.

De hoge Duitsers willen de spoorwegen een beursnotering geven. Vandaar misschien de plotselinge wens van naamsbekendheid.

Groeten, Alexander

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #22 Gepost op: 06 December 2006, 11:48:07 »
het merk DB is veel krachtiger en heeft langere geschiedenis en daarcoor grotere naamsbekendheid. Het lijkt me daarom slim om daarvan gebruik te blijven maken in plaats van het vervangen door een betekenis-loze term die nog oneindig 'gemarket' moet worden. Daarnaast is het voor de werknemers ook beter, de DB spreekt meer tot de verbeelding en zal meer deuren openen, trots op je werk!

Jasper

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • www.jasperstreinweb.nl
    • Jasperstreinweb
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #23 Gepost op: 06 December 2006, 18:17:43 »
Worden de 1600'en ook voorzien van het nieuwe logo?

Wat betreft de 1600'en is het eerst de vraag of ze nog blijven rijden. Een aantal locs (stuk of 6 dacht ik) zijn al aan de kant gezet. Ze kosten alleen maar geld met intreden van de Betuweroute.

Jasper
Grensstation, NS/DB, tijdperk IV/V, Wisselstroom besturing Mobile Station

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #24 Gepost op: 04 March 2007, 21:29:55 »
Met een Graffiti bus terug spuiten ... ? Zeg, alle foto's zijn weg, zijn ze nog ergens te vinden ? Kijk ook hier eens.

Groetjes,

Robbert

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #25 Gepost op: 05 March 2007, 00:23:09 »
Wat betreft de 1600'en is het eerst de vraag of ze nog blijven rijden. Een aantal locs (stuk of 6 dacht ik) zijn al aan de kant gezet. Ze kosten alleen maar geld met intreden van de Betuweroute.
Jasper

Ik dacht dat er een aantal, misschien uiteindelijk allemaal  naar NSr gingen.

Groeten, Alexander

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2876
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #26 Gepost op: 05 March 2007, 11:21:07 »
Ik heb ook ergens(weet niet meer waar) gelezen dat er gesproken word over de verkoop van 1600en aan NSR omdat NSR meer locs nodig heeft.
Met 1600en bij Railion is het afgelopen als die nieuwe Br189ers er zijn.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"