Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Gerrit H
Vandaag om 06:17:07
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Miniature Holland
Vandaag om 05:11:33
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door ArjanB
Vandaag om 04:23:51
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar? door Jos B.
Vandaag om 00:19:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:09
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
01 November 2025, 23:47:35
Raadplaatje door chrvdv37402
01 November 2025, 23:43:08
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
01 November 2025, 23:25:08
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door Sikko
01 November 2025, 23:23:03
Rondom Charlois door Alewijn
01 November 2025, 23:16:08
Minibaan Visserskaai H0 door Alewijn
01 November 2025, 23:10:28
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
01 November 2025, 22:27:23
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
01 November 2025, 22:23:00
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Ronald Halma
01 November 2025, 22:19:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Dave.......
01 November 2025, 21:56:58
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ferry As
01 November 2025, 21:54:39
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Pauldg
01 November 2025, 21:40:14
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Jan Breman
01 November 2025, 21:32:17
Update: baan in de tropen door phdirk
01 November 2025, 21:22:41
reed contact onder de baan door R1954
01 November 2025, 20:33:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
01 November 2025, 20:21:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
01 November 2025, 19:58:13
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
01 November 2025, 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
01 November 2025, 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
01 November 2025, 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
01 November 2025, 19:12:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
01 November 2025, 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
01 November 2025, 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
01 November 2025, 17:39:31
100 jaar MBS lok 4 door borotof
01 November 2025, 17:26:23
  

Auteur Topic: Railion en de toekomst  (gelezen 9149 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #15 Gepost op: 04 December 2006, 20:43:45 »
wat een onzin hier allemaal  :-|

Volgens mij niks bijzonders aan dat een moederbedrijf zijn naam op hun materieel zet.
Gebeurt al jaren bij andere bedrijven.

Citaat van: RLoos
(Dan houd mijn interesse in de NS 6400 modellen wel op, verslaafd aan
vishaken en Nederlandse modellen. De DB versie komt bij mij de H0 baan niet op)
Dan moet ik je teleur stellen maar Raillion reed ookal een paar jaar zonder vishaken op het materieel.
Dat is voorbehouden aan NS, en Raillion is nou eenmaal geen NS meerdus die dingen zijn allang van het materieel af vertrokken.
« Laatst bewerkt op: 04 December 2006, 20:45:48 door Thom »

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #16 Gepost op: 04 December 2006, 20:50:25 »
Op de oude stickers stond wel www.railion.nl
Dat is geheel weg en is nu vervangen door DB logistics
Voorheen zat er dus wel een nederlands "tintje" aan en nu niet meer.
Dit was al eerder gepresenteerd en ik dacht in RM maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. op een knalrode 6400. Dit was dus reeds aangekondigd.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #17 Gepost op: 04 December 2006, 22:03:30 »
Dat is voorbehouden aan NS, en Raillion is nou eenmaal geen NS meerdus die dingen zijn allang van het materieel af vertrokken.

Nou, niet helemaal. D'r zijn nog een paar 6400'en met een vishaak! Pas nog gespot...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8582
  • Spoor N
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #18 Gepost op: 04 December 2006, 22:18:30 »
Er zijn geen 6400'en met vishaak meer, alleen 3 stuks (6487, 6480 en nog eentje) zonder rode sticker op de zijkant.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #19 Gepost op: 04 December 2006, 22:33:25 »
Oh, was dat het. Solly... :-[
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #20 Gepost op: 05 December 2006, 10:31:28 »
(6487, 6480 en nog eentje) zonder rode sticker op de zijkant.
Voor de liefheber: 6507 ;)

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #21 Gepost op: 06 December 2006, 01:10:34 »
Volgens mij niks bijzonders aan dat een moederbedrijf zijn naam op hun materieel zet.
Gebeurt al jaren bij andere bedrijven.

De hoge Duitsers willen de spoorwegen een beursnotering geven. Vandaar misschien de plotselinge wens van naamsbekendheid.

Groeten, Alexander

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #22 Gepost op: 06 December 2006, 11:48:07 »
het merk DB is veel krachtiger en heeft langere geschiedenis en daarcoor grotere naamsbekendheid. Het lijkt me daarom slim om daarvan gebruik te blijven maken in plaats van het vervangen door een betekenis-loze term die nog oneindig 'gemarket' moet worden. Daarnaast is het voor de werknemers ook beter, de DB spreekt meer tot de verbeelding en zal meer deuren openen, trots op je werk!

Jasper

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • www.jasperstreinweb.nl
    • Jasperstreinweb
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #23 Gepost op: 06 December 2006, 18:17:43 »
Worden de 1600'en ook voorzien van het nieuwe logo?

Wat betreft de 1600'en is het eerst de vraag of ze nog blijven rijden. Een aantal locs (stuk of 6 dacht ik) zijn al aan de kant gezet. Ze kosten alleen maar geld met intreden van de Betuweroute.

Jasper
Grensstation, NS/DB, tijdperk IV/V, Wisselstroom besturing Mobile Station

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #24 Gepost op: 04 March 2007, 21:29:55 »
Met een Graffiti bus terug spuiten ... ? Zeg, alle foto's zijn weg, zijn ze nog ergens te vinden ? Kijk ook hier eens.

Groetjes,

Robbert

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #25 Gepost op: 05 March 2007, 00:23:09 »
Wat betreft de 1600'en is het eerst de vraag of ze nog blijven rijden. Een aantal locs (stuk of 6 dacht ik) zijn al aan de kant gezet. Ze kosten alleen maar geld met intreden van de Betuweroute.
Jasper

Ik dacht dat er een aantal, misschien uiteindelijk allemaal  naar NSr gingen.

Groeten, Alexander

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2923
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #26 Gepost op: 05 March 2007, 11:21:07 »
Ik heb ook ergens(weet niet meer waar) gelezen dat er gesproken word over de verkoop van 1600en aan NSR omdat NSR meer locs nodig heeft.
Met 1600en bij Railion is het afgelopen als die nieuwe Br189ers er zijn.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"