Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:10:29
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Dave.......
Vandaag om 21:56:58
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door hervé
Vandaag om 21:56:32
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ferry As
Vandaag om 21:54:39
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Pauldg
Vandaag om 21:40:14
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Jan Breman
Vandaag om 21:32:17
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Peter Kleton
Vandaag om 21:31:12
Update: baan in de tropen door phdirk
Vandaag om 21:22:41
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 20:55:06
reed contact onder de baan door R1954
Vandaag om 20:33:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 20:21:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
Vandaag om 19:58:13
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
Vandaag om 19:37:52
Raadplaatje door Karben
Vandaag om 19:21:40
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
Vandaag om 19:12:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:40:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:31
100 jaar MBS lok 4 door borotof
Vandaag om 17:26:23
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
Vandaag om 17:24:15
welke draden om servodecoders te testen door Dirk
Vandaag om 17:23:04
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 16:42:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Carl
Vandaag om 16:14:38
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:45:48
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 15:29:24
Station Roodeschool door defender
Vandaag om 15:08:36
  

Auteur Topic: Railion en de toekomst  (gelezen 9114 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #15 Gepost op: 04 December 2006, 20:43:45 »
wat een onzin hier allemaal  :-|

Volgens mij niks bijzonders aan dat een moederbedrijf zijn naam op hun materieel zet.
Gebeurt al jaren bij andere bedrijven.

Citaat van: RLoos
(Dan houd mijn interesse in de NS 6400 modellen wel op, verslaafd aan
vishaken en Nederlandse modellen. De DB versie komt bij mij de H0 baan niet op)
Dan moet ik je teleur stellen maar Raillion reed ookal een paar jaar zonder vishaken op het materieel.
Dat is voorbehouden aan NS, en Raillion is nou eenmaal geen NS meerdus die dingen zijn allang van het materieel af vertrokken.
« Laatst bewerkt op: 04 December 2006, 20:45:48 door Thom »

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #16 Gepost op: 04 December 2006, 20:50:25 »
Op de oude stickers stond wel www.railion.nl
Dat is geheel weg en is nu vervangen door DB logistics
Voorheen zat er dus wel een nederlands "tintje" aan en nu niet meer.
Dit was al eerder gepresenteerd en ik dacht in RM maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. op een knalrode 6400. Dit was dus reeds aangekondigd.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #17 Gepost op: 04 December 2006, 22:03:30 »
Dat is voorbehouden aan NS, en Raillion is nou eenmaal geen NS meerdus die dingen zijn allang van het materieel af vertrokken.

Nou, niet helemaal. D'r zijn nog een paar 6400'en met een vishaak! Pas nog gespot...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8582
  • Spoor N
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #18 Gepost op: 04 December 2006, 22:18:30 »
Er zijn geen 6400'en met vishaak meer, alleen 3 stuks (6487, 6480 en nog eentje) zonder rode sticker op de zijkant.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #19 Gepost op: 04 December 2006, 22:33:25 »
Oh, was dat het. Solly... :-[
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #20 Gepost op: 05 December 2006, 10:31:28 »
(6487, 6480 en nog eentje) zonder rode sticker op de zijkant.
Voor de liefheber: 6507 ;)

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #21 Gepost op: 06 December 2006, 01:10:34 »
Volgens mij niks bijzonders aan dat een moederbedrijf zijn naam op hun materieel zet.
Gebeurt al jaren bij andere bedrijven.

De hoge Duitsers willen de spoorwegen een beursnotering geven. Vandaar misschien de plotselinge wens van naamsbekendheid.

Groeten, Alexander

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #22 Gepost op: 06 December 2006, 11:48:07 »
het merk DB is veel krachtiger en heeft langere geschiedenis en daarcoor grotere naamsbekendheid. Het lijkt me daarom slim om daarvan gebruik te blijven maken in plaats van het vervangen door een betekenis-loze term die nog oneindig 'gemarket' moet worden. Daarnaast is het voor de werknemers ook beter, de DB spreekt meer tot de verbeelding en zal meer deuren openen, trots op je werk!

Jasper

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • www.jasperstreinweb.nl
    • Jasperstreinweb
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #23 Gepost op: 06 December 2006, 18:17:43 »
Worden de 1600'en ook voorzien van het nieuwe logo?

Wat betreft de 1600'en is het eerst de vraag of ze nog blijven rijden. Een aantal locs (stuk of 6 dacht ik) zijn al aan de kant gezet. Ze kosten alleen maar geld met intreden van de Betuweroute.

Jasper
Grensstation, NS/DB, tijdperk IV/V, Wisselstroom besturing Mobile Station

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #24 Gepost op: 04 March 2007, 21:29:55 »
Met een Graffiti bus terug spuiten ... ? Zeg, alle foto's zijn weg, zijn ze nog ergens te vinden ? Kijk ook hier eens.

Groetjes,

Robbert

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #25 Gepost op: 05 March 2007, 00:23:09 »
Wat betreft de 1600'en is het eerst de vraag of ze nog blijven rijden. Een aantal locs (stuk of 6 dacht ik) zijn al aan de kant gezet. Ze kosten alleen maar geld met intreden van de Betuweroute.
Jasper

Ik dacht dat er een aantal, misschien uiteindelijk allemaal  naar NSr gingen.

Groeten, Alexander

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2923
Re: Railion en de toekomst
« Reactie #26 Gepost op: 05 March 2007, 11:21:07 »
Ik heb ook ergens(weet niet meer waar) gelezen dat er gesproken word over de verkoop van 1600en aan NSR omdat NSR meer locs nodig heeft.
Met 1600en bij Railion is het afgelopen als die nieuwe Br189ers er zijn.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"