Probeer eerst eens de decoder rechtstreeks aan te sluiten op de rails, maar wel met de motor aangesloten. Als het geheel dan nog niets doet kan het de motor zijn, maar net zo goed de decoder.
Hallo, Heb je geen kleine lampjes (BV twee ouder soort kerstverlichtings gloeilampjes in serie ,kan je kijken of er spanning op de draden van de decoder staat, die aan de draaistellen zitten. Kan je solderen? Sukses, Peter
hmm er zit wel een weerstand tussen de 2 polen..moet die er af?
Goed idee. Altijd eerst de decoder inbouwen en pas als het basaal werkt verder gaan programmeren.Dat vind ik ook een goede suggestie.Het motordraaistel is zo erg licht en neemt absoluut niet betrouwbaar stroom af. Het zal zeker niet lekker gaan rijden als dat de bedoeling was.Verder kan ik niet goed zien of je de zwarte draad correct hebt aangesloten. Die zit aan een koperen lipje dat onderuit het motordraaistel steekt? Heb je de draad die normaal tussen die stroomafnemer en een koolborstelhouder loopt weggehaald?
Je zegt dat je al 4 treinen digitaal hebt gemaakt.Kun je niet eens de decoder omwisselen.Harm
heb de 2 decoder uitgangen tegen de rails gehouden en het motortje begon te draaien!!
Ik heb laatst een soldeerpistool gekocht en kan het opzich wel
Dan had het motortje niet gaan draaien hè. Nou kan ik niet veel meer dan 100 van die Koplopers digitaal hebben gemaakt, maar ik ben nog nooit op het idee gekomen om eerst eens het losse motordraaistel digitaal te proberen. Voor een min of meer betrouwbare stroomafname en loop is het echt nodig dat het motordraaistel door dat metalen gewicht in de Koploper tegen de rails wordt gedrukt. Maak de wieltjes goed schoon, zet de boel eens in elkaar en kijk wat er dan gebeurd. Het zou dan moeten werken, hooguit wat schokkerig. Extra stroomafname is altijd goed.Overigens is een soldeerpistool een nogal ruig stuk gereedschap voor het solderen van electronica.