Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ex44
Vandaag om 18:24:17
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Ben
Vandaag om 18:24:12
Au bord de la Cèze door Frank 123
Vandaag om 18:19:23
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 18:19:14
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:15:05
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 18:07:51
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
Vandaag om 17:51:12
Het ontstaan van Trammenlandt door Forever Rocofan
Vandaag om 17:49:31
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Wim Vink
Vandaag om 17:37:10
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Gerke
Vandaag om 17:30:31
Station Roodeschool door Krazy Dre
Vandaag om 17:27:09
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 17:15:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:10:46
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:59:05
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Quinzeedied
Vandaag om 16:46:07
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 16:43:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:34:10
DR4018 power on fenomeen door Frankh0
Vandaag om 16:17:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 15:59:48
Probleem met inloggen iTrain Forum door Robvl
Vandaag om 15:51:56
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 15:44:12
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:31:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:57:36
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door mass am see
Vandaag om 14:37:17
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:56:04
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 13:45:25
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 13:18:58
NS-1000 in spoor-1 door edwin1974
Vandaag om 12:55:56
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding door Modeltreinmulder
Vandaag om 12:49:14
Molenbaan (werktitel) door Valentijn
Vandaag om 12:12:51
  

Auteur Topic: Nederlandse baan - (Baanplan H0)  (gelezen 30280 keer)

racer

  • Offline Offline
  • Berichten: 545
  • www.hondavriendenclub.nl
Re:Nederlandse baan in HO
« Reactie #15 Gepost op: 05 January 2010, 16:30:39 »
Die foutjes die je \elf meestal het meeste opvallen ;)
Al met al begint het er al goed uit te zien (y)
Gr Bob
Groeten Bob
Fleischmann Ho Profirails (verborgen stukken Hornby) Twincenter tijdperk 3
Katzenfurt naar Fisherdorf

Mark1706

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mark
Re:Nederlandse baan in HO
« Reactie #16 Gepost op: 16 February 2010, 14:44:16 »
Het bos op de achtergrond is bijna klaar. Verder is er de afgelopen maand veel tijd besteed aan proefrijden. 1 6400 rijdt nu makkelijk rond met de 24 kolenbakken.



Door de bomen van zeeschuim kijk je wat moeilijk door naar het naaldbos. Op deze manier krijg je wel mooie doorkijkjes. de bomen van Busch zijn een lust voor het oog op deze manier. zeker als de zon mee helpt. Het is even zoeken, maar de hazen zijn te zien.



Ook de herten zijn door de doorkijkjes te zien, maar net als in het echt moet je zoeken.



De 6503 van Trix rijdt verder richting de spoorwerkzaamheden. Het spoor heeft ballast van Conrad. Als je het koopt is het lichtgrijs, maar na bewerking met de water-lijm methode wordt het veel donkerder. Wat nabewerking heeft het straks nog wel nodig.


Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Nederlandse baan in HO
« Reactie #17 Gepost op: 16 February 2010, 14:50:14 »
Fraaie foto's van het bos (y)

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2662
    • M'n treinbaan...
Re:Nederlandse baan in HO
« Reactie #18 Gepost op: 16 February 2010, 15:36:30 »
Wat Ruud zegt! Mooi hoor! (y)

Groet,

Ronald
Je rolt van het één in het ander...

Mark1706

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mark
Re:Nederlandse baan in HO
« Reactie #19 Gepost op: 16 February 2010, 21:19:22 »
Strukton is er druk in de weer met het plaatsen van nieuwe dwarsliggers. Ook hier hebben de eerste bewegende poppetjes van Viessmann hun plek gevonden. En er wordt hard gewerkt....



Het is natuurlijk leuk als alles beweegt, maar de trein moet er nog wel kunnen rijden. Verder moet er nog de bekende L seinen komen welke aangeven dat de treinen langszaam moeten rijden.



Langs het spoor komen nog de bekende afzettingshekken voor de veiligheid van het werkpersoneel.



Mark1706

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mark
Re:Nederlandse baan in HO
« Reactie #20 Gepost op: 19 February 2010, 20:36:24 »
Ook nu pas ik weer een oude module in (in het verleden deed deze nog mee met de fotowedstrijd). De oude module was uitgevoerd in een diesellijn met 1 goed berijdbaar spoor en 1 spoor welke was overwoekerd met groen. daarnaast was het railmateriaal nog van FL profi en nu is het Roco line. dus, oude spoor eraf, wisselverbinding eruit halen en nieuw spoor aanleggen en weer met de bekende methode ballast storten. In een later stadium gaat de bovenleiding er nog op, maar om nu schade daaraan te voorkomen komt dat later.





Ook nu moet er weer veel worden test gereden.... ditmaal door de 2426. soms wilt er weleens een steentje tegen de railstaaf blijven plakken.




Mark1706

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mark
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #21 Gepost op: 07 March 2010, 23:42:37 »
De Amstel Gold race nadert zijn ontknoping, maar wat gebeurd er nu. In de laatste bocht voor de finish is er een valpartij.....


Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Nederlandse baan in HO
« Reactie #22 Gepost op: 08 March 2010, 02:48:39 »
Afgelopen periode ben ik heel ver gekomen. De spiraal is af en ik heb met de moeilijkste loks (vind ik zelf) proef gereden en uiteindelijk ging het foutloos. De loks die ik daarvoor gebruik zijn de 1000 van roco en het motorrijtuig van de dubbeldekker ivm het middendraaistel.

Ik heb dit wel vaker gelezen. De mDDm van Rivarossi zou problemen geven met het middendraaistel. Ik heb twee van deze sets. Aangezien ik geen vaste baan heb rijden die dingen bij mij op een 'laminaat' baantje. Nog nooit ontspoort oid, ondanks de hobbels. Scheuren echt overal doorheen. Waar roco locs het laten afweten rijden ze gewoon door.

Maar on-topic. Ziet er erg goed uit, blijf je vorderingen zeker volgen.

Gerard.

Dennis H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 711
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #23 Gepost op: 08 March 2010, 09:35:38 »
Baan ziet er mooi uit...mooie portalen ook.
Topic om te blijven volgen  (y)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3542
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #24 Gepost op: 08 March 2010, 09:37:13 »
Fantastisch met die bollenvelden, dat maakt het echt nederlands.
Ik neem aan dat deze uit een bouwsetje van Busch komen?

Ook mooi, echt zonlicht over de baan, dat komt niet zo veel voor  (y)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Mark1706

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mark
Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #25 Gepost op: 15 September 2010, 22:31:52 »
Het afgelopen half jaar is het extreem rustig geweest op mijn baan. Door omstandigheden lag de bouw nagenoeg helemaal stil, maar sinds kort zijn we weer volop bezig. De tweede spiraal ligt er nu ook in en de treinen kunnen nu volledig rondrijden. Wel is alles nog zonder beveiliging dus als er 6 treinen analoog op de hoofdbaan rijden is het druk in de gaten houden of de ene trein niet stiekem automatisch gaat koppelen aan de andere.

Ook het fictieve miljoenenlijntje vordert langzaam en is nu ook zo´n 10 meter lang en loopt nu tot in het fictieve station van Simpelveld annex 1989. Dankzij de slanke roco wissels van een mede forumgenoot ziet het er zonder bedding er al prachtig uit.

In de tussentijd ben ik in alle zichtbare huisjes interieur aan het maken, eigenlijk allemaal poppenhuisjes. Dankzij een aantal fabrikanten is er nu al meer interieur op de markt en ben ik niet meer alleen aangewezen op zelfbouw.
Hierbij een voorbeeld en ik hoop deze week veel meer foto´s te kunnen plaatsen van grote delen van het traject.

« Laatst bewerkt op: 16 September 2010, 07:27:07 door Mark1706 »

Mark1706

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
    • Mark
Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #26 Gepost op: 17 September 2010, 23:30:31 »
Het bouwen ging zo snel dat ik af en toe hier was vergeten om foto's te nemen, maar hierbij een klein kijkje in de spiraal...





Als de treinen afdalen in de spiraal komen ze ongeveer 30 cm boven het onderste schaduwstation uit. waar nu nog de silberling en de 1300 staan komen straks nog 3 opstelsporen om treinen weg te zetten in het tweede schaduwstation.


Bij het leggen van de keerlus kom je soms toch wel wat breder uit. Vooral als je bochten R5 en R6 gebruikt van roco. Maar voor een geleidelijk sporen verloop van ook de br01 e.d. wilde ik dat wel heel graag. Beter iets breder (als het toch kan) dan een bocht erin leggen waar straks een grotere kans op ontsporingen zijn.


Op eerdere foto's was de (digitale) zijlijn al te zien deze komt uit bij het raam en rijdt dan het derde schaduwstation in. Hier komen straks 4 sporen te liggen.



De langste trein op dit traject zal de klompentrein (2200 - 3* Plan E - verwarmingswagen - 2200) zijn en is dus ook maatgevend voor de lengte.



Overlord

  • Offline Offline
  • Berichten: 1583
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #27 Gepost op: 18 September 2010, 06:08:24 »
Hoi Mark, dat ziet er leuk uit joh, hoeveel lagen ben je wel niet aan het maken, een stuk of 4?

Myron

  • Offline Offline
  • Berichten: 1896
  • NS jaren '90
    • Spoorinmodel
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #28 Gepost op: 18 September 2010, 09:47:47 »
wauw dat ziet er super mooi uit zeg!! :o :o
ik blijf de bouw volgen! :D

Mvg Myron

Koppejan

  • Offline Offline
  • Berichten: 307
Re:Nederlandse baan - (Baanplan H0)
« Reactie #29 Gepost op: 18 September 2010, 10:16:11 »
waaauw :o :o
Gr Henjo