Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 19:33:38
marklin 3756 verlichting door bellejt
Vandaag om 19:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:19:57
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door VAM65
Vandaag om 19:17:38
Artitec 6300 door ModelWessel
Vandaag om 19:11:48
verlichting inbouwen voor beginners door meino
Vandaag om 19:07:24
Raadplaatje door roco
Vandaag om 18:58:00
Digitaliseren Trix V 120 door Overet
Vandaag om 18:57:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Peter Kleton
Vandaag om 18:55:19
Omgeving Frankfurt am Main door reMARKable
Vandaag om 18:37:50
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door AartvN
Vandaag om 18:19:52
De Projecten van RetroJack door Scratchbuilt
Vandaag om 17:36:37
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 14:49:15
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:41:44
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:19:04
Configureren van YD8116 via web browser door Ben
Vandaag om 13:15:02
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
Vandaag om 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
Vandaag om 13:02:28
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
Vandaag om 12:43:16
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:42:03
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 11:25:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 11:13:01
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 10:50:37
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 09:46:28
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:34:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 08:48:11
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - SLT in N  (gelezen 26682 keer)

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3193
    • SpoorObjecten
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #15 Gepost op: 01 December 2009, 23:43:03 »
heb er nog ff over zitten nadenken,,,

ik kan in dit stadium nog een N versie maken...
probleem is alleen dat als ik een H0 versie maak,, en die details op een N versie zet,,, er 10x zoveel kans is dat ik een probleem krijg bij shapeways omdat het niet geprint kan worden....
oftewel,, het N model zou heel anders gebouwd moeten worden :(

En, jullie hebben al een SM'90,, Benelux Bs,, VIRM en SGM(m) 2tje en 3tje :P
nu H0 keertje  ;D ;D

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #16 Gepost op: 01 December 2009, 23:43:11 »
Ik heb het idee dat de kop wat ver naar achter doorloopt volgens mij is de ronding scherper. Maar goed volgens mij heb ik op mijn andere pc nog een en profiel foto zal is kijken of dat zo is en of ik hem kan vinden morgen  :P
Voor grootspoorfoto's zie site

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #17 Gepost op: 01 December 2009, 23:57:09 »
Da's wel hele vette pindakaas.... Alhoewel het past ook niet echt bij mijn baanplan, maar 't gaat wel mooi worden!

Wanneer begin je aan de klassiekers, zeg tijdperk I of II ?  ???
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5399
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #18 Gepost op: 02 December 2009, 09:26:07 »
Dat ziet er al heel indrukwekkend uit Mitchell! Ik ben heel benieuwd naar je vorderingen  (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3193
    • SpoorObjecten
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #19 Gepost op: 02 December 2009, 12:01:40 »
ronding is iets scherper gemaakt! :D


Hulp nodig

hoe kan ik dit stel het beste gaan koppelen? aangezien een draaistel onder 2 bakken zit ipv de normaal gesproke 1.
en op welke manier kan dit het beste gedaan worden (kwa techniek)


foto van:
Jochem van den Berge's
« Laatst bewerkt op: 02 December 2009, 12:04:21 door Mitchell »

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1352
  • PTR
    • Draaistel
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #20 Gepost op: 02 December 2009, 12:24:58 »
Qua techniek het beste zoals de oplossing van de Lima mat '46/Tgv etc (en zoals meer merken en treinen het zullen hebben).

De oplossing van de VEB Piko Dosto's met een pinnetje onderin werkt niet, die is veel te wankel. De oplossing van Lima (en ook DKM bij de DE2 o.a.) is veel beter. Uitleggen gaat even lastig, maar op deze foto van Chris (Groterdam) is het te zien. Weliswaar niet heel erg duidelijk maar een betere foto heb ik niet bij de hand.

Ernst-Jan

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3193
    • SpoorObjecten
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #21 Gepost op: 02 December 2009, 12:33:39 »
Dankje Ernst Jan,

ik ga eens kijken naar de mehano thalys,, kon me herrineren dat die ook zo'n systeem heeft (en ik toevallig die thuis heb liggen)
maar als ik dat plaatje zie,, dat wordt een behoorlijke klus om dat na te maken :P

vraagje:
moeten de deuren open kunnen? of zal dat alleen een leuk extratje zijn?

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5399
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #22 Gepost op: 02 December 2009, 12:35:02 »
Daarom zou het voor de SLT zo mooi zijn als de Roco BR 423 model zou kunnen staan. Ik heb geen idee of er lengteverschil in de bakken SLT en BR 423 zitten, ik vermoed dat de vouwbalgen en wellicht zelfs de draaistellen grote overeenkomsten hebben. Het allermooiste zou dus zijn als het onderstel van een Roco 423 gebruikt kan worden waar je alleen de SLT kappen overheen zou moeten zetten. Je neemt dan dus ook de vouwbalgconstructie van Roco over.

Misschien is er wel iemand die een 423 heeft en tijdelijk uit wil lenen aan Mitchell?

En anders heeft Beneluxspoor nu geld zat, dus kan Mittchell wel een 423 uit de BNLS kas aanschaffen  ;D ;D ;D

Help Mitchell de winter door........  :P

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 02 December 2009, 12:37:09 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

KoploperMau

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #23 Gepost op: 02 December 2009, 13:38:56 »
moeten de deuren open kunnen? of zal dat alleen een leuk extratje zijn?
Wel een duur leuk extratje, als ik naar Roco kijk.  :-\

Hou het eerst maar eens bij de SLT, daarna zien we wel weer verder!  ;D

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3193
    • SpoorObjecten
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #24 Gepost op: 02 December 2009, 14:22:20 »
tjah,

eerlijk gezegd zit ik er niet op te wachten om een ander onderstel te gebruiken.
dit doordat je dan een veel duurder project krijgt,,, van 2treinen eigenlijk 1 maken! heb je dus een br423 kap war je niks aan hebt. zonde!

Heb even foto's gezocht van de br423,, en de eerste indruk is al gelijk dat de bakken veel langer zijn dan die van een SLT!

@treintje:

de deuren zullen het model niet gek veel duurder maken hoor,, kwa materiaal kosten iig.
al zou ik daar eerst eens op moeten gaan testen,, om de deuren open en dicht te kunnen doen.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5399
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #25 Gepost op: 02 December 2009, 14:39:48 »
Hoi Mitchell, ja dan wordt het project inderdaad meteen een stuk duurder, maar dan is het project ook wel meteen voor meer mensen te behappen, omdat je voor het onderstel gebruik kunt maken van standaard Roco componenten. Maar goed, het was maar een idee....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Monobrachius

  • Offline Offline
  • Berichten: 894
  • LE II
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #26 Gepost op: 02 December 2009, 14:54:00 »
De bakken van de 423 lijken inderdaad langer (3 deuren, 6 ramen vs 2 deuren 6 ramen), maar je hebt wel een goed rijdend onderstel, nem schnitstelle, vouwbalgen, ramen, stoelen en een pantograaf al. Ik weet niet hoeveel dit is, als je dit bij shapeways wil bestellen, dan zal je ook een aardig bedrag kwijt zijn.
Nadeel is dat je minder innovatief kan zijn, omdat je vast zit aan een bestaand concept. Het bestaande concept werkt echter wel goed en de vraag is of je dat zelf ook voor elkaar zal krijgen.

Henk
K.Bay.Sts.B

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5399
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #27 Gepost op: 02 December 2009, 14:57:58 »
Bovendien (indien mogelijk) lijkt me een bodemplaat inkorten makkelijk dan zelf aan de gang te gaan met de onderdelen als draaistellen, vouwbalgen etc.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3193
    • SpoorObjecten
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #28 Gepost op: 02 December 2009, 15:03:58 »
tjahh stoelen is geen probleem natuurlijk om te maken!

op deze manier krijg je wel een 1:1 stoelindeling vergeet dat niet!
als ik zo de meeste treinen zie van de grotere fabrikant,, klopt de indeling voor geen kant!

als ik het zelf maak kan ik het natuurlijk tot in de details namaken.. met bv een aantal klapstoeltjes die geopend zijn :D
--
Pantograaf: tjah, die ga ik zowizo niet maken, denk dat je een mooiere en goedkopere pantograaf kan kopen voor paar euro (die dingen zullen toch niet duur zijn?)

Onderstel: wil ik wel proberen zelf te maken, maar op die manier kan ik er natuurlijk geen motertje in verwerken.... want dat heeft een hele andere opbouw?

nem schnitstelle,, die wil ik wel zelf gaan maken! ;)

Vouwbalgen, kan wel geprint worden,,, maar dat zal niet flexibel zijn denk ik... moet ook nog oplossing gezocht voor worden.

--
de br423 tussenbakken zien er anders heel wat langer uit dan de 15m bakken van de SLT!??

--

@Jeroen,, bedankt voor de hulp hoor :D
maar idd,, ik wil het zo goedkoop mogelijk kunnen aanbieden aan mensen,, :D

@Jeroen zn 2e bericht:
lees hierboven de dingen dan begrijp je een deel al,, voor het andere deel:
voor mij is een bodemplaat maken nog het makkelijkst,,, het enigste moeilijke wordt de koppeling idd..

maar hoeveel mensen zijn bereid een bodemplaat van een andere trein voor deze trein in te leveren?? ;)


--







edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2031
  • Allegra" treinstel
Re: BNLS-Werkspoor - SLT in N
« Reactie #29 Gepost op: 02 December 2009, 17:12:37 »
Dat ziet er goed uit kerel.

groetjes edwin