Totaal aantal stemmen: 302
-- Bij de SHM: het lokaalspoor tramrmaterieel (dus zonder de Zwitserse rijtuigen !!!!! Haal de VSM-Oostenrijkers er heen)-- Bij de SGB: het lokale spoorwegmaterieel met als gasten de 41 en een Lint -- Bij de VSM: het hoofd spoorwegmaterieel met zoveel mogelijk Blokkendoos-rijtuigen verzameld en met die rijtuigen de treinen vormen. Hier kan de 3737 (of de 2108) dan dienst doen.-- Bij de ZLSM: Stoom uit het buitenland. Nodig hier de Duitse, Belgische, Franse etc grote stoomloks uit. Het lijntje heeft het meest het buitenlandse karakter-- Bij de STAR: Het moderne dieselmaterieel: Met plan U en Lint en Spurt en...-- Bij de MBS: het lokaalspoorweg GOEDEREN materieel met alle rangeer-diesellocomotief-varianten in Nederland-- Op een tram-netwerk (Den Haag?) de oude en nieuwe stadstrams. In ieder geval NIET in Amsterdam zelf, dat hebben we nu al een keer gezienDe meeste museumlijnen hebben zich gespecialiseerd in een thema. Gebruik dat! Scheelt overbrengingen en dus kosten.
uiteraard 1100en en 1300en in geel grijs (wordt er niet eentje teruggebouwd naar turkoois of blauw??)
Daar kan dan de 1202 voor ,eventueel de 1122(aka 1125) mits dan al rijvaardig en eventueel ook nog de 1201 van klok.
maak sowieso 1 plan V groen,ook weer historisch
is er mischien een DE2 weer rood te maken,compleet met snor,niet helemaal correct,dat weet ik maar wel weer een leukplaatje natuurlijk. de 1501 ,desnoods met ICR,let wel,das ook alweer 30 jaar geleden dat ze zo reden!!!!uiteraard 1100en en 1300en in geel grijs (wordt er niet eentje teruggebouwd naar turkoois of blauw??)een ex. ACTS 1200 ook weer naar geel/grijs terugschilderen is ook mooi,ook dat gaat immers alweer 35 jaar terug
Wellicht ook leuk is bijvoorbeeld de franse versie van onze 1600,de BB7200 (of 15000),De Cc7107 (onze 1300) en een BB8100.
Voldoende opstelterrein en inhaalspoor: Amersfoort Goederen, Bokkeduinen, eventueel Vlasakkers, Stroe als inhaalgedeelte, Apeldoorn, Deventer Goederen, Zutphen, Arnhem Berg, Arnhem Goederen, Ede Wageningen (als dat tegen die tijd niet gesaneerd is) en eventueel Maarn Goederen.
Maliebaan zou ik vergeten. Geen ruimte om het materieel op te stellen, moeilijk om een parade te rijden en nauwelijks goede ruimte voor het publiek langs de route. Vergeet die centrale plek en doe het daar waar de infra al aanwezig is: bij de diverse museum bedrijven en doe het dus in meerdere keren:-- Bij de SHM: het lokaalspoor tramrmaterieel (dus zonder de Zwitserse rijtuigen !!!!! Haal de VSM-Oostenrijkers er heen)-- Bij de SGB: het lokale spoorwegmaterieel met als gasten de 41 en een Lint -- Bij de VSM: het hoofd spoorwegmaterieel met zoveel mogelijk Blokkendoos-rijtuigen verzameld en met die rijtuigen de treinen vormen. Hier kan de 3737 (of de 2108) dan dienst doen.-- Bij de ZLSM: Stoom uit het buitenland. Nodig hier de Duitse, Belgische, Franse etc grote stoomloks uit. Het lijntje heeft het meest het buitenlandse karakter-- Bij de STAR: Het moderne dieselmaterieel: Met plan U en Lint en Spurt en...-- Bij de MBS: het lokaalspoorweg GOEDEREN materieel met alle rangeer-diesellocomotief-varianten in Nederland-- Op een tram-netwerk (Den Haag?) de oude en nieuwe stadstrams. In ieder geval NIET in Amsterdam zelf, dat hebben we nu al een keer gezienDe meeste museumlijnen hebben zich gespecialiseerd in een thema. Gebruik dat! Scheelt overbrengingen en dus kosten.
Eventueel kun je de Limburgse IC stations er ook aan toevoegen. Weert, Roermond, Sittard, Heerlen en Maastricht hebben ook een groot opstelterrein. Dus je kunt daar ook gebruik van maken mocht het nodig zijn.
Ja maar dat moet je niet doen als dat ook al in het midden van het land is.. 1 vaste route / plek lijkt me veel beter.
Hoezo, een beetje afwisseling kan geen kwaad lijkt me.
Roestrijden.nl heeft de mogelijkheden al eens besproken met de SHD te Amersfoort.Zowel de SHD als RR.nl hebben meegewerkt aan het tot stand komen van de railcarrièredagen in Amersfoort in april j.l., en wij zullen dat weer doen bij het organiseren van de Railinfrabeurs (april 2011, Amersfoort)De opgedane ervaringen kunnen we mogelijk gebruiken voor NS175.