Strasburg ligt niet op het netwerk van deze vervoerder. Jenkintown Wyncote en Wayne Junction wel, maar daar is deze foto niet genomen. Nog even doorzoeken.Martijn
Door op deze manier de bovenleiding op te hangen, kun je met minder portalen toe.Teken het maar uit op papier: deze manier versus een rechte draad van portaal tot portaal.Huub
http://yonkersrails.com/id110.htmlToch wel een keer voorgekomen volgens mij, Ik heb de site niet goedbekeken maar ik geloof dat het strasburg is.Ik zoek verder
Hoi Huub, Leg a.u.b. verder uit. Wat ik hier zie is dat de ophanging net zo hard van portaal naar portaal loopt met dezelfde hoeken en zie het voordeel van draagkabel schuin boven de rijdraad niet zo snel behalve dat je inplaats met uitlegarmen met kabels kan uitleggen wat ongetwijfeld goedkoper is. Overigens wordt deze manier van ophangen in Zwitserland toch ook toegepast?Plaats overigens geen idee.
De trein heeft dan ook niet voor niks twee diesellocs
Gegeven de maximale uitslag van de rijdraad ten opzichte van de stroomafnemer, heb je in krappere bogen het fenomeen dat je de portalen dichter op elkaar moet zetten dan op het rechte stuk om te voorkomen dat de stroomafnemer onder de rijdraad uitschiet. Als je het voor elkaar krijgt de rijdraad mee te laten buigen met het spoor, kun je de portalen verder van elkaar plaatsen. En door deze manier van ophanging lukt het je dat tot op zekere hoogte. Komt inderdaad ook in Zwitserland voor en veel in Zuid Frankrijk, de zgn. Midi bovenleiding. Er schijnen ook nogal wat nadelen aan te zitten, zodat bij de meeste systemen de rijdraad gewoon van portaal tot portaal recht wordt gespannen.
Yep jullie hebben gelijk. Shame on me
Twee hele mooie diesellocs, overigens.