Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 20:30:54
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 20:25:38
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 19:49:55
info gezocht over ETS aandrijfunits door Pauldg
Vandaag om 19:41:05
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door verst107
Vandaag om 19:19:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 19:11:06
De prachtige reeksen van Bemo door Ronald Halma
Vandaag om 19:05:14
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:05:11
Layne, Somewhere South. door Noordernet
Vandaag om 18:40:14
Show je werkplek door Sven
Vandaag om 18:38:09
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013 door prutser
Vandaag om 18:16:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:33:41
Een leuke vrachtwagen door barry1972
Vandaag om 17:27:36
Modelbaan Beltheim. door Paul1969
Vandaag om 17:01:07
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Camickaeze
Vandaag om 16:32:55
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
Vandaag om 16:20:52
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 16:10:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:47:37
Tsjechische Sikken door maartenvdb
Vandaag om 15:38:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 15:13:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
Vandaag om 15:10:59
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door klusser
Vandaag om 15:07:35
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 15:01:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:39:38
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:59:16
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 13:54:42
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:40:07
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Dennis.
Vandaag om 13:34:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 11:34:27
Modelspoorbeurs MSC Spijkspoor 11 oktober 2025 door MOVisser
Vandaag om 09:57:16
  

Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 7393204 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:Raadplaatje
« Reactie #11850 Gepost op: 22 April 2011, 12:21:25 »
@spoorzeven: zie de kleine lettertjes in mijn bericht ;D.

@Gert: krukkeri, me like ! :D Ventimiglia is het niet.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8548
  • Spoor N
Re:Raadplaatje
« Reactie #11851 Gepost op: 22 April 2011, 12:25:17 »
In Lourdes zelf?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Raadplaatje
« Reactie #11852 Gepost op: 22 April 2011, 12:25:22 »
potverdikkie, zit ik even te werken komt een van mijn favo bruggen weer voorbij, grmbl
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Raadplaatje
« Reactie #11853 Gepost op: 22 April 2011, 12:26:28 »
hmm dat gebouw rechts heb ik dacht ik eerder gezien in deze rubriek, was dat niet met die autotrein?
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:Raadplaatje
« Reactie #11854 Gepost op: 22 April 2011, 12:28:41 »
In Lourdes zelf?
Te voor de hand liggend, schat ik zo in. Ik gok  Toulouse
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Raadplaatje
« Reactie #11855 Gepost op: 22 April 2011, 12:30:17 »
Maar Lourdes is wel goed, schat ik zo in  ;D
« Laatst bewerkt op: 22 April 2011, 12:34:06 door hubertus »

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Hengelooo 1:160
Re:Raadplaatje
« Reactie #11856 Gepost op: 22 April 2011, 12:30:37 »
Nice
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8548
  • Spoor N
Re:Raadplaatje
« Reactie #11857 Gepost op: 22 April 2011, 12:31:05 »
Te voor de hand liggend, schat ik zo in. Ik gok  Toulouse
Maar je kan daar wel van het perron een foto maken van een trein in eenzelfde boog als op de foto.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Raadplaatje
« Reactie #11858 Gepost op: 22 April 2011, 12:31:41 »
Ik denk ook dat het Toulouse is.

Hoewel:


Volgens mij hoeven we niet verder te zoeken.
« Laatst bewerkt op: 22 April 2011, 12:38:19 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Anoniem

  • Gast
Re:Raadplaatje
« Reactie #11859 Gepost op: 22 April 2011, 12:36:35 »
@Han: neen :).

@Rick: ja, in Lourdes. Deze was een soort van testcase, ik hoopte dat iedereen zou denken dat Lourdes te veel voor de hand lag ;D. U is !

In Toulouse Matabiau is wel iets van een boog, maar lang niet zo krap en lang als deze. Nice is het sowieso niet, verkeerde bovenleiding.

Overigens is de gang van zaken in Lourdes wel aardig: bij aankomst wordt meteen overgegaan tot rangeermanoeuvres: de trein wordt in twee delen gesplitst, die op kopspoortjes aan weerszijden van het "ziekenperron" (quai des malades) gezet worden. Het ziekenperron is een extra hoog perron om het in- en uitladen van pelgrims in rolstoelen en pelgrims die slecht ter been zijn enzo te vergemakkelijken. Na het uitstappen wordt de trein weer gecombineerd en in de tuin gezet (zichtbaar aan de linkerkant). De vertrekprocedure is net even anders: via het ziekenperron stappen alleen de mensen in die dat nodig hebben, pelgrims die gewoon kunnen instappen moeten doorgaans ook gewoon instappen wanneer zo'n drie kwartier voor vertrek de beide treindelen langs de 'normale' perronsporen worden gezet. Overigens geldt daarvoor dan weer dat als jouw Lourdestrein van bijvoorbeeld spoor C vertrekt en er op spoor A ook een Lourdestrein staat, dan is de Lourdestrein op spoor A in twee stukken gedeeld om het overpad vrij te houden. Dit - wederom - voor de slecht ter been zijnde medemens, opdat die niet door het tunneltje hoeft... allemaal tamelijk aparte manoeuvres :).

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:Raadplaatje
« Reactie #11860 Gepost op: 22 April 2011, 12:42:56 »
Wordt er tenminste wel rekening mee gehouden (y), wel een mooi thema voor een modelbaan 8)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Anoniem

  • Gast
Re:Raadplaatje
« Reactie #11861 Gepost op: 22 April 2011, 12:46:10 »
Heb je wel eens gezien hoe enorm dat emplacement is? ;D Uit mijn hoofd: alleen al 21 opstelsporen in de tuin, allemaal 400 meter lang omdat Lourdestreinen nu eenmaal niet de kortst denkbare reizigerstreinen zijn 8).

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:Raadplaatje
« Reactie #11862 Gepost op: 22 April 2011, 13:03:27 »
Hoezo, heb jij geen enorme zolder tot je beschikking ;D ik ook niet hoor :-X.
Het blijft een leuk thema voor een baan om veel te rangeren, aankomen met een BB7200 of een andere lok die geschikt is voor 1500V, een Y8400 opstarten om de rijtuigen langs de twee perrons te zetten, en vervolgen deze weer op te splitsen om het overpad weer vrij te trekken.

Maar ik zit met spanning nou ja te wachten op de volgende raadplaat wat niet weer 48 uur gaat duren, hoop ik :P
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Anoniem

  • Gast
Re:Raadplaatje
« Reactie #11863 Gepost op: 22 April 2011, 13:06:57 »
Het is nog leuker zelfs: rangeren gebeurt daar met een BB 8500 die daar specifiek gestationeerd is voor de rangeerdiensten... en het uithalen geschiedt over het eerste stukje van de (in 1972 opgeheven, en in 1976 nog een keer ;D) lijn naar Pierrefitte-Nestalas, die voorlangs het onderstation (dat is de functie van het gebouw waar Edgar een fotootje van heeft geplaatst) in een evenzo mooie boog rechtsaf het station verlaat :).

Een klein stukje verderop (voorbij Tarbes) ligt het kleine stationnetje van Tournay, waar alle Lourdestreinen stoppen om een opdrukmachine mee te krijgen (die niet aan de trein gekoppeld wordt) om de trein de helling van >Capvern< op te helpen (33‰, 10 km).
« Laatst bewerkt op: 22 April 2011, 13:17:28 door Wesley­­ »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8548
  • Spoor N
Re:Raadplaatje
« Reactie #11864 Gepost op: 22 April 2011, 13:49:06 »
Maar ik zit met spanning nou ja te wachten op de volgende raadplaat wat niet weer 48 uur gaat duren, hoop ik :P
Dan moet ik wel even zoeken, maar vandaag staat er wel een nieuwe. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.