... ... Voor de puristen : ja een Evolution oid is een betere spuit, maar of iedereen die meerwaarde er ook uithaalt... zeker bij airbrushen zoals wij spoorwegmodelbouwers doen (alles afplakken, alleen "vlakken" spuiten en niet freehand lijnen zetten ed) is een hele luxe spuit misschien zelfs wat overkill?
Voor de puristen : ja een Evolution oid is een betere spuit, maar of iedereen die meerwaarde er ook uithaalt... zeker bij airbrushen zoals wij spoorwegmodelbouwers doen (alles afplakken, alleen "vlakken" spuiten en niet freehand lijnen zetten ed) is een hele luxe spuit misschien zelfs wat overkill?
Het is wel handig als je spuitje de double action functie heeft in plaats van single action. Daar zou ik wel op letten. Je kunt dan zowel de lucht, als de verftoevoer regelen, zodat je ook je modellen kunt gaan verweren/verouderen, en kleine opp. zoals details en hoekjes kunt spuiten, zonder dat je het in een keer vol spuit.
Foto: Airbrush Service AlmereAls beginner zou ik ook eerst ff de kat uit de boom willen kijken. Kan ik het, vind ik het leuk en wat heb ik er voor over. Wanneer die Euro 500,- uitgegeven zijn kun je niet meer terug. Je zou ook kunnen overwegen om de Startset Evolution X1 van Harder & Steenbeck aan te schaffen. Je hebt dan de Evolution tot je beschikking, wat in mijn ogen en velen met mij, het beste airbrushpistool is op de markt voor een nette prijs. Totaal kost dit set inclusief pistool en compressor met afslag nog geen Euro 250,-. Daar kun je heel goed mee vooruit. Wil je later een betere compressor, kun je dat altijd nog doen. Je hebt in elk geval geen rommel gekocht. Wil je een goed advies, neem dan contact op met Erik Kos van Airbrush Service Almere, en hij helpt je echt goed verder. Onderdelen, service en advies staan bij Erik en zijn bedrijf op een zeer hoog niveau. Koop in elk geval geen rommel bij één of ander internethandelaartje...Mvg,Henk van der Kolk
@ ontraxs 2010 dat lijkt er al meer op en zo als ik de verhalen zie zit daar een goede spuit bij aangezien het merk is die ook "double action"? De bekende Ger ( voor de meesten denk ik ?) was enige tijd geleden bij Albert(Treinenshop Heerenveen) en die heeft me alleen verteld dat je een "double action" moet hebben. Dus, die moet ik zowiezo. Maar op de site van Almere ben ik een beetje gevallen eerst voor deze set die ook in het topic staat. Alleen weet ik nog niet of dit "single" of "double action" is, dat staat er helaas niet bij.
Het is toch niet te hopen dat het onderschrift "spellins en typ fouten hoef ik niet terug! <adhd-dislextie!>" een vrijbrief is om volstrekt onleesbaar te gaan schrijven op BNLS.Sander
... ... acryl verven, maar die laten een keihard laagje achter in je spuit. Dat bleek toch niet zo gemakkelijk schoon te maken. ... ...