Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Silvolde
Vandaag om 00:03:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
08 September 2025, 23:51:23
Raadplaatje door Robert vh Prutsert
08 September 2025, 23:32:27
Da's Daz 2 door Huup
08 September 2025, 23:27:35
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
08 September 2025, 23:00:05
Haandrecht materieel door orientexpress
08 September 2025, 22:15:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
08 September 2025, 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
08 September 2025, 22:00:26
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
08 September 2025, 21:35:43
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
08 September 2025, 21:17:54
Veevervoer ss/ ns door klusser
08 September 2025, 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
08 September 2025, 20:05:15
Welke winkel voert deze merken? door Hennie
08 September 2025, 19:55:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
08 September 2025, 19:15:46
Modelspoorbaan van Einte door william_2
08 September 2025, 19:08:07
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
08 September 2025, 18:27:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
08 September 2025, 18:14:16
Au bord de la Cèze door Chris80
08 September 2025, 17:59:51
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
08 September 2025, 17:25:36
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
08 September 2025, 16:23:17
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
08 September 2025, 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
08 September 2025, 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
08 September 2025, 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
08 September 2025, 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
08 September 2025, 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
08 September 2025, 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
08 September 2025, 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
08 September 2025, 09:10:43
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
  

Auteur Topic: Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87  (gelezen 9278 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87
« Reactie #15 Gepost op: 08 November 2009, 21:34:08 »
Grappige foto Albert. Maakt helemaal duidelijk wat je bedoelt.

mvg,
Gert

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87
« Reactie #16 Gepost op: 08 November 2009, 21:34:37 »
Moet ik ze nu weer gaan inpakken.  :(

Pas je op ;) ;D ;D

Gr. Remco

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87
« Reactie #17 Gepost op: 08 November 2009, 21:35:30 »
Waar op?


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87
« Reactie #18 Gepost op: 08 November 2009, 21:36:03 »
Dat het inpakken goed gebeurt :D

Gr. Remco.

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87
« Reactie #19 Gepost op: 08 November 2009, 21:38:12 »
Je weet Jos,  altijd alles paraat houden, ik moest nog wel de trap af voor mijn camera.

 (y) Albert.
« Laatst bewerkt op: 08 November 2009, 21:59:36 door Albert Bas »

Patrick Boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2629
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87
« Reactie #20 Gepost op: 08 November 2009, 21:41:53 »
Dat het inpakken goed gebeurt :D

En dat er niet weer de kwast langs moet om het te herstellen ;D  ;D


Gr. Patrick
Patrick is op 22 mei 2017 overleden.

A man's got to know his limitations!!!

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87
« Reactie #21 Gepost op: 08 November 2009, 21:42:02 »
@ Remco dat inpakken is zeeeeeer goed gebeurt.  (y)
Met de gebruikelijke beschermviltjes ertussen.

@ Albert.
Dat is ook de oorzaak van mijn traagheid, ik moest van mijn slaapkamer de zoldertrap op.
En dan nog eens kijken in welke rek ze lagen, en dan nog eens de trap af.  ;D ;D


Jos.  ;)
« Laatst bewerkt op: 08 November 2009, 21:43:49 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22560
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87
« Reactie #22 Gepost op: 08 November 2009, 22:06:24 »
Mehano mooi, goed op schaal met wat technische manco's.
Marklin delen niet goed op schaal zoals draaistellen, cabine en lange huif, technisch perfect en degelijk. En nog steeds duurder.

Naar mijn bescheiden mening moet Marklin werken aaan verhoudingen, maten e.d.

Mehano moet werken aan duurzaamheid, verbeteringen zijn er zoals de terugverende koppeling en de metalen hekken, nu nog een stijve bodemplaat, en meer weekmakers in de kunsstof want de pennetjes van de deksels op de huif breken te snel af. 

We praten over een bewuste keuze van Märklin. Intertijd heeft Märklin een soort universeel platform ontworpen met de bedoeling met zo min mogelijk specifieke onderdelen een scala aan Mak locs uit te kunnen brengen. Dat doen ze dus ook en bijna allemaal zien ze er netjes uit maar kloppen ze ook net niet. Persoonlijk ben ik ook niet heel kapot van de aandrijving. Dat was intertijd zowat het eerste experiment van Märklin met een moderne cardanaandrijving en dat is niet helemaal goed gelukt.

Over de gebrekkige duurzaamheid van het Mehano model zijn we het snel eens. Kunststof gebruikt waar het niet verstandig is om kunststof te gebruiken.

Weet je wat een overeenkomst is? De constructie van de aandrijving is hemeltergend onderhoudsonvriendelijk. Ik heb van beide modellen de draaistellen eraf gehad en dat was ook in beide gevallen goed voor randje zenuwinzinking. Ik heb twee Trix 6400'en en die fraai ogende ACTS loc van Mehano en daar blijft het ook bij.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87
« Reactie #23 Gepost op: 08 November 2009, 22:15:03 »
@Henk,

Dat is inderdaad een bewuste keuze van Marklin en ik kan daar ook goed mee leven zolang de "look" van de lok maar klopt.
Er is voor beide modellen wat te zeggen, ik heb dan ook de Marklins en Mehano's.

Volgende keer haal ik de DE1002 van Liliput en de 6400 van Marklin er ook bij.
Wordt vervolgd.

Groet, Albert. (y)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87
« Reactie #24 Gepost op: 08 November 2009, 22:30:49 »
extra nadeeltje van de matrix: de open tandwieltjes aan de wielen, daar pakt ie regelmatig ballastkorreltjes op en dan zit de hele zaak vast en moet de boel uit elkaar om uit te zoeken waar dat korreltje dan zit... nouja, Henk geeft al zo'n beetje aan hoe blij je daarvan wordt. Ik heb dus regelmatig korreltjes uit die tandwielen zitten peuren... Op de een of andere manier pakken die matrix-dingen wel ballast op maar fleischmann-spul zoals plan V's die ook tandwieltjes aan de wielen hebben hebben er nooit last van, dat is wel curieus.

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87 Deel 1
« Reactie #25 Gepost op: 09 November 2009, 09:56:32 »
@Floris,
Reden te meer om je baan schoon te houden en je lok niet te vet.
Maar je hebt gelijk, ik heb ook al eens zitten peuteren om "steentjes" te verwijderen, maar meestal is dat als je de lok ergens even neer hebt gezet op een grasland ofzo.
Gewoon tijdens rijden op de rails heb ik het nog nooit gehad en ik heb 5x 6400 en 2x G1206 dus kans genoeg.
Er komt wel bij dat ik mijn loks niet zomaar oeverloos rondjes laat rijden dus dat scheeld wel in draaiuren.

Groet, Albert.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22560
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87 Deel 1
« Reactie #26 Gepost op: 09 November 2009, 09:59:20 »
Nee, maar ik vermoed dat Floris die pret heeft mogen beleven op een iets intensiever gebruikte baan dan bij jou en mij thuis.  ;D Meerdere keren, tjonge Floris, een wonder dat de mentale gezondheid nog zo goed is.  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87 Deel 1
« Reactie #27 Gepost op: 09 November 2009, 10:06:06 »
Mijn zwager knutselt ook 1 dag in de week bij Railz. ;D
Albert (y)

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3377
    • nederlof.net
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87
« Reactie #28 Gepost op: 09 November 2009, 13:30:57 »
Leuke vergelijking!

Ik heb bij de ACTS in oude kleurstelling erg zitten twijfelen tussen Märklin en Mehano.
Het is uiteindelijk Märklin geworden, ik heb er geen spijt van maar ik vond het een lastige keuze.
Als je bepaalde dingen bij de Mehano ziet ga ik soms toch weer twijfelen...

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re:Vosloh (MAK) G1206 vergeleken in 1:87
« Reactie #29 Gepost op: 09 November 2009, 13:43:08 »
@Nou Koen,

Dan zou ik het lekker zo laten, bij de Mehano krijg je een beter kloppend model maar zo als je op de 1e foto van de 3 loks ziet zijn de verschillen niet groot. Ze lijken alle 3 goed op het grote voorbeeld. Wat je inleverd is robuustheid.

Groet, Albert.