Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:48:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 20:46:25
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
defender
Vandaag
om 20:44:40
Lodewickshaven
door
Eric B
Vandaag
om 20:43:22
LS Models 2025
door
Corné81
Vandaag
om 20:43:12
Acme nieuwe ICNG
door
Joz
Vandaag
om 20:33:52
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
ruudns
Vandaag
om 20:29:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 20:10:20
Houten Plus zaterdag 21-2-2026
door
Ronald69
Vandaag
om 20:06:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
wob
Vandaag
om 20:01:33
Ucci en IB1 met Itrain
door
Henk G
Vandaag
om 20:00:47
W.V. Kalender 2026
door
Frank 123
Vandaag
om 19:58:26
Project X......
door
Ivo tB
Vandaag
om 19:56:25
3D NS HO bovenleidingmasten
door
NS1100
Vandaag
om 19:24:53
Raadplaatje
door
Ronald69
Vandaag
om 19:21:23
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
MaraNCS
Vandaag
om 19:06:34
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor
door
Eric v C
Vandaag
om 18:24:04
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 18:00:27
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Falkenberg
Vandaag
om 17:59:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
Keska
Vandaag
om 17:26:39
Mobadaten.info uit de lucht
door
marco
Vandaag
om 16:59:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:47:51
Oud model gangbaar maken
door
Bahn-AG
Vandaag
om 16:13:07
Fleischmania Nostalgia
door
Karben
Vandaag
om 15:55:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:50:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Frank Bunnik
Vandaag
om 15:48:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 15:40:56
Onderdelen BR52 Minitrix 2051
door
RobertH
Vandaag
om 15:15:38
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:51:17
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 14:49:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Intercity Plus
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: Intercity Plus (gelezen 9059 keer)
Taigagaai
Offline
Berichten: 607
*
Re:Intercity Plus
«
Reactie #15 Gepost op:
10 November 2009, 20:59:05 »
Was het niet zo dat de IC+ als A+A+A+BKD+B+B+B+B+B+B+B reed? Ik meen mij te herinneren dat de NS dat toen ook als proef deed bij de rest van het getrokken materieel, maar dat door het steeds bijplaatsen en afrangeren van rijtuigen dit niet altijd meer op ging?
Gelogd
Spoorgroet, Martin
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6442
Zal 't gaan, ja!
Re:Intercity Plus
«
Reactie #16 Gepost op:
10 November 2009, 21:01:14 »
Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, krijg je ongeveer het zelfde als bij de Thalys en ICE.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Taigagaai
Offline
Berichten: 607
*
Re:Intercity Plus
«
Reactie #17 Gepost op:
10 November 2009, 21:09:40 »
Zo rijdt men bij de oosterburen al jaren. Ik kan mij het in ieder geval al herinneren toen de IR serie 2300 ging rijden tussen Amsterdam en Berlijn. Daar zat de eerste klas altijd aan 1 zijde en de overgang naar de tweede klas werd altijd gemarkeerd door het Bistro rijtuig.
Gelogd
Spoorgroet, Martin
André82
Offline
Berichten: 939
Re:Intercity Plus
«
Reactie #18 Gepost op:
10 November 2009, 22:47:00 »
De IC+ rijtuigen kunnen ook heel goed in combinatie rijden met Plan W rijtuigen. In de laatste maanden dat ze in het wild reden waren de mooiste combinaties mogelijk!
Gelogd
Julius
Offline
Berichten: 638
Re:Intercity Plus
«
Reactie #19 Gepost op:
11 November 2009, 09:32:42 »
Citaat van: Taigagaai op 10 November 2009, 20:59:05
Was het niet zo dat de IC+ als A+A+A+BKD+B+B+B+B+B+B+B reed?
IC+ reed in zo'n bloksamenstelling inderdaad. In het weekend reed een A en een B minder.
Gelogd
Martijn_1987
Offline
Berichten: 416
Bestijg nooit de trein zonder uw valies met dromen
Re:Intercity Plus
«
Reactie #20 Gepost op:
11 November 2009, 10:48:08 »
Ik ben IC+ tegengekomen met 1100, 1200, 1300 en 1600 ervoor. Dus alle combinaties zijn mogelijk!
Groetjes,
Martijn
Gelogd
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8584
Spoor N
Re:Intercity Plus
«
Reactie #21 Gepost op:
11 November 2009, 18:39:12 »
Maar dat was dan ook al gemeld in dit topic.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Floris
Offline
Berichten: 4945
Re:Intercity Plus
«
Reactie #22 Gepost op:
11 November 2009, 19:36:27 »
zie:
http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/2424109878/
Gelogd
https://www.flickr.com/photos/florisleeuw
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6442
Zal 't gaan, ja!
Re:Intercity Plus
«
Reactie #23 Gepost op:
11 November 2009, 19:38:40 »
Kijk, daar kenne we wat mee.
Dan maar de 2e 1145 dan maar omnummeren naar 1115??
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Dennis83
Offline
Berichten: 631
Re:Intercity Plus
«
Reactie #24 Gepost op:
11 November 2009, 21:02:55 »
Blijft mooi om te zien de IC+. Heb er des tijds meerdere keren in gezeten, en vond het er erg mooi uitzien zowel van binnen als buiten. Ergens heb ik nog intrieur foto's, zal ze eens opzoeken.
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6442
Zal 't gaan, ja!
Re:Intercity Plus
«
Reactie #25 Gepost op:
11 November 2009, 21:07:06 »
Graag zelfs, kan ik de interieuer van mijn rijtuigen ook aanpassen.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Dennis83
Offline
Berichten: 631
Re:Intercity Plus
«
Reactie #26 Gepost op:
12 November 2009, 13:08:53 »
Helaas Jos.
Ik heb de foto's wel gevonden, maar helaas niet op de computer maar gewoon in een foto boekje. Maar op
www.railfaneurope.net
heb ik wel wat gevonden voor je:
http://www.railfaneurope.net/pix/nl/car/IC%2B/pix.html
Gelogd
Chiel
Offline
Berichten: 1120
Re:Intercity Plus
«
Reactie #27 Gepost op:
12 November 2009, 14:12:31 »
IC+ is een beetje van voor mijn tijd. Waar werden deze rijtuigen zoal voor ingezet? Reden ze gewoon in de reguliere diensten?
Gelogd
Remunj
Offline
Berichten: 8087
Re:Intercity Plus
«
Reactie #28 Gepost op:
12 November 2009, 14:16:44 »
Lees o.a.
hier
maar eens over de achtergrond van het concept.
Gr.
Eric
Gelogd
Gr.
Eric
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5409
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re:Intercity Plus
«
Reactie #29 Gepost op:
12 November 2009, 14:17:51 »
De IC+ was een stam van 12 rijtuigen ICR (waarvan er normaal 10 of 11 dienstdeden in een stam). Deze stam reed in de reguliere IC diensten, maar had wel een dagelijkse vaste omloop. De eerste jaren reed de stam tussen Den haag en Heerlen, later werd het Haarlem-Maastricht.
De IC+ was een proefstam om de wensen van de reizigers te onderzoeken. Deze wensen hebben als input gediend voor de revisie van ICR tot ICRm en ICMm is daar ook weer een afgeleide van.
De rijtugien van IC+ zijn later zelf ook ICRm geworden.
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Intercity Plus