Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 00:17:38
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 00:01:16
Terschellinger Spoor door KNed
20 December 2025, 23:52:18
Meerdere sounddecoders doen het alleen heel zacht door Ronald Halma
20 December 2025, 23:52:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
20 December 2025, 23:45:58
'Permaloog' met electronenbuizen door Eric B
20 December 2025, 23:23:12
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door ex44
20 December 2025, 23:19:44
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 December 2025, 22:52:58
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
20 December 2025, 22:42:12
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
20 December 2025, 22:32:01
Stub switches door Frank 123
20 December 2025, 22:04:29
Station Roodeschool door Benelux795
20 December 2025, 21:57:28
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door einte
20 December 2025, 21:34:24
Spoor- en tramweg parafernalia door 1795
20 December 2025, 20:52:22
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
20 December 2025, 20:45:37
Gezocht: Foto's Plan E/L postrijtuig in reizigerstreinen jaren '70 door Rick
20 December 2025, 20:44:07
Roco smeerolie door gtw6016
20 December 2025, 20:36:57
US diorama in H0 door Wim Vink
20 December 2025, 20:29:29
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
20 December 2025, 19:20:09
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Peter J K
20 December 2025, 18:19:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
20 December 2025, 18:13:44
Rondom Charlois door Eric B
20 December 2025, 18:10:42
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door AlbertG
20 December 2025, 17:43:53
Bauarbeiten im gange door 741230
20 December 2025, 17:38:01
Goede wensen voor 2026 door bollen neus
20 December 2025, 17:26:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
20 December 2025, 15:52:23
Pfarrerwinkel bahn door wob
20 December 2025, 15:18:39
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door stoombr38
20 December 2025, 15:01:09
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
20 December 2025, 14:11:04
Piko EUROCITY 2869 traxx door the_gold
20 December 2025, 13:56:02
  

Auteur Topic: Intercity Plus  (gelezen 9231 keer)

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 611
  • *
    • Flickr
Re:Intercity Plus
« Reactie #15 Gepost op: 10 November 2009, 20:59:05 »
Was het niet zo dat de IC+ als A+A+A+BKD+B+B+B+B+B+B+B reed? Ik meen mij te herinneren dat de NS dat toen ook als proef deed bij de rest van het getrokken materieel, maar dat door het steeds bijplaatsen en afrangeren van rijtuigen dit niet altijd meer op ging?
Spoorgroet, Martin

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Intercity Plus
« Reactie #16 Gepost op: 10 November 2009, 21:01:14 »
Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, krijg je ongeveer het zelfde als bij de Thalys en ICE.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 611
  • *
    • Flickr
Re:Intercity Plus
« Reactie #17 Gepost op: 10 November 2009, 21:09:40 »
Zo rijdt men bij de oosterburen al jaren. Ik kan mij het in ieder geval al herinneren toen de IR serie 2300 ging rijden tussen Amsterdam en Berlijn. Daar zat de eerste klas altijd aan 1 zijde en de overgang naar de tweede klas werd altijd gemarkeerd door het Bistro rijtuig.
Spoorgroet, Martin

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 946
Re:Intercity Plus
« Reactie #18 Gepost op: 10 November 2009, 22:47:00 »
De IC+ rijtuigen kunnen ook heel goed in combinatie rijden met Plan W rijtuigen. In de laatste maanden dat ze in het wild reden waren de mooiste combinaties mogelijk!

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re:Intercity Plus
« Reactie #19 Gepost op: 11 November 2009, 09:32:42 »
Was het niet zo dat de IC+ als A+A+A+BKD+B+B+B+B+B+B+B reed?
IC+ reed in zo'n bloksamenstelling inderdaad. In het weekend reed een A en een B minder.

Martijn_1987

  • Offline Offline
  • Berichten: 416
  • Bestijg nooit de trein zonder uw valies met dromen
    • Mijn foto’s op Flickr
Re:Intercity Plus
« Reactie #20 Gepost op: 11 November 2009, 10:48:08 »
Ik ben IC+ tegengekomen met 1100, 1200, 1300 en 1600 ervoor. Dus alle combinaties zijn mogelijk!

Groetjes,
Martijn

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
  • Spoor N
Re:Intercity Plus
« Reactie #21 Gepost op: 11 November 2009, 18:39:12 »
Maar dat was dan ook al gemeld in dit topic. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Intercity Plus
« Reactie #22 Gepost op: 11 November 2009, 19:36:27 »

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Intercity Plus
« Reactie #23 Gepost op: 11 November 2009, 19:38:40 »
Kijk, daar kenne we wat mee.
Dan maar de 2e 1145 dan maar omnummeren naar 1115??


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re:Intercity Plus
« Reactie #24 Gepost op: 11 November 2009, 21:02:55 »
Blijft mooi om te zien de IC+. Heb er des tijds meerdere keren in gezeten, en vond het er erg mooi uitzien zowel van binnen als buiten. Ergens heb ik nog intrieur foto's, zal ze eens opzoeken.  ::)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Intercity Plus
« Reactie #25 Gepost op: 11 November 2009, 21:07:06 »
Graag zelfs, kan ik de interieuer van mijn rijtuigen ook aanpassen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re:Intercity Plus
« Reactie #26 Gepost op: 12 November 2009, 13:08:53 »
Helaas Jos.

Ik heb de foto's wel gevonden, maar helaas niet op de computer maar gewoon in een foto boekje. Maar op www.railfaneurope.net heb ik wel wat gevonden voor je:

http://www.railfaneurope.net/pix/nl/car/IC%2B/pix.html  ;)

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1121
Re:Intercity Plus
« Reactie #27 Gepost op: 12 November 2009, 14:12:31 »
IC+ is een beetje van voor mijn tijd. Waar werden deze rijtuigen zoal voor ingezet? Reden ze gewoon in de reguliere diensten?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8100
Re:Intercity Plus
« Reactie #28 Gepost op: 12 November 2009, 14:16:44 »
Lees o.a. hier maar eens over de achtergrond van het concept.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5434
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Intercity Plus
« Reactie #29 Gepost op: 12 November 2009, 14:17:51 »
De IC+ was een stam van 12 rijtuigen ICR (waarvan er normaal 10 of 11 dienstdeden in een stam). Deze stam reed in de reguliere IC diensten, maar had wel een dagelijkse vaste omloop. De eerste jaren reed de stam tussen Den haag en Heerlen, later werd het Haarlem-Maastricht.

De IC+ was een proefstam om de wensen van de reizigers te onderzoeken. Deze wensen hebben als input gediend voor de revisie van ICR tot ICRm en ICMm is daar ook weer een afgeleide van.

De rijtugien van IC+ zijn later zelf ook ICRm geworden.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974