Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:17:11
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 12:49:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:33:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 12:25:19
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Dave.......
Vandaag
om 12:24:47
Z21 en het programeren met de Z21App.
door
bask185
Vandaag
om 12:19:36
Veevervoer ss/ ns
door
Huup
Vandaag
om 12:07:56
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 12:07:16
Module vliegveld Jan van Mourik
door
NS264
Vandaag
om 11:46:49
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje
door
Silvolde
Vandaag
om 11:28:12
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok
door
MOVisser
Vandaag
om 11:14:39
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
Jelmer
Vandaag
om 10:03:46
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 09:57:08
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
RikM
Vandaag
om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Karben
Vandaag
om 08:44:29
Baanbouw Rehausen2
door
FransW
Vandaag
om 07:47:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 07:25:38
roco maus 2
door
bask185
Vandaag
om 06:54:28
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
MathynK
Vandaag
om 06:50:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Huup
09 September 2025, 21:34:40
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
09 September 2025, 21:02:36
Welke winkel voert deze merken?
door
haes
09 September 2025, 20:10:44
44 Roco vs 44 Brawa
door
wob
09 September 2025, 19:56:04
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail
door
jack is back
09 September 2025, 19:46:41
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits.
door
Ronald69
09 September 2025, 19:41:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
09 September 2025, 19:14:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
william_2
09 September 2025, 18:35:47
Koppelingsmechanisme klemt?
door
Robert vh Prutsert
09 September 2025, 18:06:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Intercity Plus
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: Intercity Plus (gelezen 8853 keer)
Taigagaai
Offline
Berichten: 605
*
Re:Intercity Plus
«
Reactie #15 Gepost op:
10 November 2009, 20:59:05 »
Was het niet zo dat de IC+ als A+A+A+BKD+B+B+B+B+B+B+B reed? Ik meen mij te herinneren dat de NS dat toen ook als proef deed bij de rest van het getrokken materieel, maar dat door het steeds bijplaatsen en afrangeren van rijtuigen dit niet altijd meer op ging?
Gelogd
Spoorgroet, Martin
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6442
Zal 't gaan, ja!
Re:Intercity Plus
«
Reactie #16 Gepost op:
10 November 2009, 21:01:14 »
Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, krijg je ongeveer het zelfde als bij de Thalys en ICE.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Taigagaai
Offline
Berichten: 605
*
Re:Intercity Plus
«
Reactie #17 Gepost op:
10 November 2009, 21:09:40 »
Zo rijdt men bij de oosterburen al jaren. Ik kan mij het in ieder geval al herinneren toen de IR serie 2300 ging rijden tussen Amsterdam en Berlijn. Daar zat de eerste klas altijd aan 1 zijde en de overgang naar de tweede klas werd altijd gemarkeerd door het Bistro rijtuig.
Gelogd
Spoorgroet, Martin
André82
Offline
Berichten: 939
Re:Intercity Plus
«
Reactie #18 Gepost op:
10 November 2009, 22:47:00 »
De IC+ rijtuigen kunnen ook heel goed in combinatie rijden met Plan W rijtuigen. In de laatste maanden dat ze in het wild reden waren de mooiste combinaties mogelijk!
Gelogd
Julius
Offline
Berichten: 638
Re:Intercity Plus
«
Reactie #19 Gepost op:
11 November 2009, 09:32:42 »
Citaat van: Taigagaai op 10 November 2009, 20:59:05
Was het niet zo dat de IC+ als A+A+A+BKD+B+B+B+B+B+B+B reed?
IC+ reed in zo'n bloksamenstelling inderdaad. In het weekend reed een A en een B minder.
Gelogd
Martijn_1987
Offline
Berichten: 416
Bestijg nooit de trein zonder uw valies met dromen
Re:Intercity Plus
«
Reactie #20 Gepost op:
11 November 2009, 10:48:08 »
Ik ben IC+ tegengekomen met 1100, 1200, 1300 en 1600 ervoor. Dus alle combinaties zijn mogelijk!
Groetjes,
Martijn
Gelogd
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8533
Spoor N
Re:Intercity Plus
«
Reactie #21 Gepost op:
11 November 2009, 18:39:12 »
Maar dat was dan ook al gemeld in dit topic.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Floris
Offline
Berichten: 4957
Re:Intercity Plus
«
Reactie #22 Gepost op:
11 November 2009, 19:36:27 »
zie:
http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/2424109878/
Gelogd
https://www.flickr.com/photos/florisleeuw
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6442
Zal 't gaan, ja!
Re:Intercity Plus
«
Reactie #23 Gepost op:
11 November 2009, 19:38:40 »
Kijk, daar kenne we wat mee.
Dan maar de 2e 1145 dan maar omnummeren naar 1115??
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Dennis83
Offline
Berichten: 632
Re:Intercity Plus
«
Reactie #24 Gepost op:
11 November 2009, 21:02:55 »
Blijft mooi om te zien de IC+. Heb er des tijds meerdere keren in gezeten, en vond het er erg mooi uitzien zowel van binnen als buiten. Ergens heb ik nog intrieur foto's, zal ze eens opzoeken.
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6442
Zal 't gaan, ja!
Re:Intercity Plus
«
Reactie #25 Gepost op:
11 November 2009, 21:07:06 »
Graag zelfs, kan ik de interieuer van mijn rijtuigen ook aanpassen.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Dennis83
Offline
Berichten: 632
Re:Intercity Plus
«
Reactie #26 Gepost op:
12 November 2009, 13:08:53 »
Helaas Jos.
Ik heb de foto's wel gevonden, maar helaas niet op de computer maar gewoon in een foto boekje. Maar op
www.railfaneurope.net
heb ik wel wat gevonden voor je:
http://www.railfaneurope.net/pix/nl/car/IC%2B/pix.html
Gelogd
Chiel
Offline
Berichten: 1111
Re:Intercity Plus
«
Reactie #27 Gepost op:
12 November 2009, 14:12:31 »
IC+ is een beetje van voor mijn tijd. Waar werden deze rijtuigen zoal voor ingezet? Reden ze gewoon in de reguliere diensten?
Gelogd
Remunj
Offline
Berichten: 8110
Re:Intercity Plus
«
Reactie #28 Gepost op:
12 November 2009, 14:16:44 »
Lees o.a.
hier
maar eens over de achtergrond van het concept.
Gr.
Eric
Gelogd
Gr.
Eric
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5385
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re:Intercity Plus
«
Reactie #29 Gepost op:
12 November 2009, 14:17:51 »
De IC+ was een stam van 12 rijtuigen ICR (waarvan er normaal 10 of 11 dienstdeden in een stam). Deze stam reed in de reguliere IC diensten, maar had wel een dagelijkse vaste omloop. De eerste jaren reed de stam tussen Den haag en Heerlen, later werd het Haarlem-Maastricht.
De IC+ was een proefstam om de wensen van de reizigers te onderzoeken. Deze wensen hebben als input gediend voor de revisie van ICR tot ICRm en ICMm is daar ook weer een afgeleide van.
De rijtugien van IC+ zijn later zelf ook ICRm geworden.
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Intercity Plus