Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
ES44C4
Vandaag
om 09:25:10
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 08:41:55
NS 1700 transfers
door
Kees-Jan
Vandaag
om 08:23:45
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Jelmer
Vandaag
om 08:19:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden
door
Jelmer
Vandaag
om 08:09:33
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Silvolde
Vandaag
om 05:42:42
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
ES44C4
Vandaag
om 00:57:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje
door
ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet.
door
hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct
door
grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan
door
wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Rheinburg, TP V/VI
door
wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
wob
20 July 2025, 20:13:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T
door
008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
saskia
20 July 2025, 15:53:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing
door
Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Intercity Plus
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: Intercity Plus (gelezen 8720 keer)
Taigagaai
Offline
Berichten: 605
*
Re:Intercity Plus
«
Reactie #15 Gepost op:
10 November 2009, 20:59:05 »
Was het niet zo dat de IC+ als A+A+A+BKD+B+B+B+B+B+B+B reed? Ik meen mij te herinneren dat de NS dat toen ook als proef deed bij de rest van het getrokken materieel, maar dat door het steeds bijplaatsen en afrangeren van rijtuigen dit niet altijd meer op ging?
Gelogd
Spoorgroet, Martin
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6438
Zal 't gaan, ja!
Re:Intercity Plus
«
Reactie #16 Gepost op:
10 November 2009, 21:01:14 »
Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, krijg je ongeveer het zelfde als bij de Thalys en ICE.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Taigagaai
Offline
Berichten: 605
*
Re:Intercity Plus
«
Reactie #17 Gepost op:
10 November 2009, 21:09:40 »
Zo rijdt men bij de oosterburen al jaren. Ik kan mij het in ieder geval al herinneren toen de IR serie 2300 ging rijden tussen Amsterdam en Berlijn. Daar zat de eerste klas altijd aan 1 zijde en de overgang naar de tweede klas werd altijd gemarkeerd door het Bistro rijtuig.
Gelogd
Spoorgroet, Martin
André82
Offline
Berichten: 937
Re:Intercity Plus
«
Reactie #18 Gepost op:
10 November 2009, 22:47:00 »
De IC+ rijtuigen kunnen ook heel goed in combinatie rijden met Plan W rijtuigen. In de laatste maanden dat ze in het wild reden waren de mooiste combinaties mogelijk!
Gelogd
Julius
Offline
Berichten: 638
Re:Intercity Plus
«
Reactie #19 Gepost op:
11 November 2009, 09:32:42 »
Citaat van: Taigagaai op 10 November 2009, 20:59:05
Was het niet zo dat de IC+ als A+A+A+BKD+B+B+B+B+B+B+B reed?
IC+ reed in zo'n bloksamenstelling inderdaad. In het weekend reed een A en een B minder.
Gelogd
Martijn_1987
Offline
Berichten: 416
Bestijg nooit de trein zonder uw valies met dromen
Re:Intercity Plus
«
Reactie #20 Gepost op:
11 November 2009, 10:48:08 »
Ik ben IC+ tegengekomen met 1100, 1200, 1300 en 1600 ervoor. Dus alle combinaties zijn mogelijk!
Groetjes,
Martijn
Gelogd
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8472
Spoor N
Re:Intercity Plus
«
Reactie #21 Gepost op:
11 November 2009, 18:39:12 »
Maar dat was dan ook al gemeld in dit topic.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Floris
Offline
Berichten: 4957
Re:Intercity Plus
«
Reactie #22 Gepost op:
11 November 2009, 19:36:27 »
zie:
http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/2424109878/
Gelogd
https://www.flickr.com/photos/florisleeuw
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6438
Zal 't gaan, ja!
Re:Intercity Plus
«
Reactie #23 Gepost op:
11 November 2009, 19:38:40 »
Kijk, daar kenne we wat mee.
Dan maar de 2e 1145 dan maar omnummeren naar 1115??
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Dennis83
Offline
Berichten: 632
Re:Intercity Plus
«
Reactie #24 Gepost op:
11 November 2009, 21:02:55 »
Blijft mooi om te zien de IC+. Heb er des tijds meerdere keren in gezeten, en vond het er erg mooi uitzien zowel van binnen als buiten. Ergens heb ik nog intrieur foto's, zal ze eens opzoeken.
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6438
Zal 't gaan, ja!
Re:Intercity Plus
«
Reactie #25 Gepost op:
11 November 2009, 21:07:06 »
Graag zelfs, kan ik de interieuer van mijn rijtuigen ook aanpassen.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Dennis83
Offline
Berichten: 632
Re:Intercity Plus
«
Reactie #26 Gepost op:
12 November 2009, 13:08:53 »
Helaas Jos.
Ik heb de foto's wel gevonden, maar helaas niet op de computer maar gewoon in een foto boekje. Maar op
www.railfaneurope.net
heb ik wel wat gevonden voor je:
http://www.railfaneurope.net/pix/nl/car/IC%2B/pix.html
Gelogd
Chiel
Offline
Berichten: 1111
Re:Intercity Plus
«
Reactie #27 Gepost op:
12 November 2009, 14:12:31 »
IC+ is een beetje van voor mijn tijd. Waar werden deze rijtuigen zoal voor ingezet? Reden ze gewoon in de reguliere diensten?
Gelogd
Remunj
Offline
Berichten: 8109
Re:Intercity Plus
«
Reactie #28 Gepost op:
12 November 2009, 14:16:44 »
Lees o.a.
hier
maar eens over de achtergrond van het concept.
Gr.
Eric
Gelogd
Gr.
Eric
Jeroen Water
Offline
Berichten: 5373
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re:Intercity Plus
«
Reactie #29 Gepost op:
12 November 2009, 14:17:51 »
De IC+ was een stam van 12 rijtuigen ICR (waarvan er normaal 10 of 11 dienstdeden in een stam). Deze stam reed in de reguliere IC diensten, maar had wel een dagelijkse vaste omloop. De eerste jaren reed de stam tussen Den haag en Heerlen, later werd het Haarlem-Maastricht.
De IC+ was een proefstam om de wensen van de reizigers te onderzoeken. Deze wensen hebben als input gediend voor de revisie van ICR tot ICRm en ICMm is daar ook weer een afgeleide van.
De rijtugien van IC+ zijn later zelf ook ICRm geworden.
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Intercity Plus