Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
03 November 2025, 23:53:56
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
03 November 2025, 23:53:14
NS 8100 in 0 door roadster36
03 November 2025, 23:49:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door sneek
03 November 2025, 23:37:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 November 2025, 23:28:44
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Quinzeedied
03 November 2025, 23:22:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
03 November 2025, 23:20:24
Lodewickshaven door Ronald Halma
03 November 2025, 23:13:33
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
03 November 2025, 22:55:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 November 2025, 22:29:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Tanks+Treinen
03 November 2025, 22:18:40
Aachenau West door wob
03 November 2025, 22:01:39
Ucci en IB1 met Itrain door Mark
03 November 2025, 21:52:41
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
03 November 2025, 21:46:11
Marklin My world, motor heeft kuren door Hans.F
03 November 2025, 21:40:10
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door De eerste Ivo
03 November 2025, 21:39:15
Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
03 November 2025, 21:36:25
Piko Eas-z gebracht als Eaos door grossraumwagen
03 November 2025, 21:06:11
Eindstation Daarhuizen door Sikko
03 November 2025, 20:58:00
Project X...... door Ivo tB
03 November 2025, 19:57:23
Lenz Standard+ V2 doet gek door Albert de Heer
03 November 2025, 19:56:20
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
03 November 2025, 19:10:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
03 November 2025, 19:05:46
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door BertOK
03 November 2025, 18:53:53
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door Bert_Apd
03 November 2025, 17:50:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
03 November 2025, 17:43:48
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
03 November 2025, 17:28:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorzeven
03 November 2025, 17:24:31
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema door Gerard
03 November 2025, 17:12:17
Line-up foto's van modellen door R1954
03 November 2025, 16:54:51
  

Auteur Topic: Intercity Plus  (gelezen 9023 keer)

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:Intercity Plus
« Reactie #15 Gepost op: 10 November 2009, 20:59:05 »
Was het niet zo dat de IC+ als A+A+A+BKD+B+B+B+B+B+B+B reed? Ik meen mij te herinneren dat de NS dat toen ook als proef deed bij de rest van het getrokken materieel, maar dat door het steeds bijplaatsen en afrangeren van rijtuigen dit niet altijd meer op ging?
Spoorgroet, Martin

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Intercity Plus
« Reactie #16 Gepost op: 10 November 2009, 21:01:14 »
Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, krijg je ongeveer het zelfde als bij de Thalys en ICE.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:Intercity Plus
« Reactie #17 Gepost op: 10 November 2009, 21:09:40 »
Zo rijdt men bij de oosterburen al jaren. Ik kan mij het in ieder geval al herinneren toen de IR serie 2300 ging rijden tussen Amsterdam en Berlijn. Daar zat de eerste klas altijd aan 1 zijde en de overgang naar de tweede klas werd altijd gemarkeerd door het Bistro rijtuig.
Spoorgroet, Martin

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re:Intercity Plus
« Reactie #18 Gepost op: 10 November 2009, 22:47:00 »
De IC+ rijtuigen kunnen ook heel goed in combinatie rijden met Plan W rijtuigen. In de laatste maanden dat ze in het wild reden waren de mooiste combinaties mogelijk!

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re:Intercity Plus
« Reactie #19 Gepost op: 11 November 2009, 09:32:42 »
Was het niet zo dat de IC+ als A+A+A+BKD+B+B+B+B+B+B+B reed?
IC+ reed in zo'n bloksamenstelling inderdaad. In het weekend reed een A en een B minder.

Martijn_1987

  • Offline Offline
  • Berichten: 416
  • Bestijg nooit de trein zonder uw valies met dromen
    • Mijn foto’s op Flickr
Re:Intercity Plus
« Reactie #20 Gepost op: 11 November 2009, 10:48:08 »
Ik ben IC+ tegengekomen met 1100, 1200, 1300 en 1600 ervoor. Dus alle combinaties zijn mogelijk!

Groetjes,
Martijn

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8584
  • Spoor N
Re:Intercity Plus
« Reactie #21 Gepost op: 11 November 2009, 18:39:12 »
Maar dat was dan ook al gemeld in dit topic. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Intercity Plus
« Reactie #22 Gepost op: 11 November 2009, 19:36:27 »

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Intercity Plus
« Reactie #23 Gepost op: 11 November 2009, 19:38:40 »
Kijk, daar kenne we wat mee.
Dan maar de 2e 1145 dan maar omnummeren naar 1115??


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re:Intercity Plus
« Reactie #24 Gepost op: 11 November 2009, 21:02:55 »
Blijft mooi om te zien de IC+. Heb er des tijds meerdere keren in gezeten, en vond het er erg mooi uitzien zowel van binnen als buiten. Ergens heb ik nog intrieur foto's, zal ze eens opzoeken.  ::)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Intercity Plus
« Reactie #25 Gepost op: 11 November 2009, 21:07:06 »
Graag zelfs, kan ik de interieuer van mijn rijtuigen ook aanpassen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re:Intercity Plus
« Reactie #26 Gepost op: 12 November 2009, 13:08:53 »
Helaas Jos.

Ik heb de foto's wel gevonden, maar helaas niet op de computer maar gewoon in een foto boekje. Maar op www.railfaneurope.net heb ik wel wat gevonden voor je:

http://www.railfaneurope.net/pix/nl/car/IC%2B/pix.html  ;)

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1120
Re:Intercity Plus
« Reactie #27 Gepost op: 12 November 2009, 14:12:31 »
IC+ is een beetje van voor mijn tijd. Waar werden deze rijtuigen zoal voor ingezet? Reden ze gewoon in de reguliere diensten?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re:Intercity Plus
« Reactie #28 Gepost op: 12 November 2009, 14:16:44 »
Lees o.a. hier maar eens over de achtergrond van het concept.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Intercity Plus
« Reactie #29 Gepost op: 12 November 2009, 14:17:51 »
De IC+ was een stam van 12 rijtuigen ICR (waarvan er normaal 10 of 11 dienstdeden in een stam). Deze stam reed in de reguliere IC diensten, maar had wel een dagelijkse vaste omloop. De eerste jaren reed de stam tussen Den haag en Heerlen, later werd het Haarlem-Maastricht.

De IC+ was een proefstam om de wensen van de reizigers te onderzoeken. Deze wensen hebben als input gediend voor de revisie van ICR tot ICRm en ICMm is daar ook weer een afgeleide van.

De rijtugien van IC+ zijn later zelf ook ICRm geworden.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974