Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 09:25:10
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
NS 1700 transfers door Kees-Jan
Vandaag om 08:23:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 05:42:42
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
  

Auteur Topic: Intercity Plus  (gelezen 8721 keer)

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:Intercity Plus
« Reactie #15 Gepost op: 10 November 2009, 20:59:05 »
Was het niet zo dat de IC+ als A+A+A+BKD+B+B+B+B+B+B+B reed? Ik meen mij te herinneren dat de NS dat toen ook als proef deed bij de rest van het getrokken materieel, maar dat door het steeds bijplaatsen en afrangeren van rijtuigen dit niet altijd meer op ging?
Spoorgroet, Martin

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Intercity Plus
« Reactie #16 Gepost op: 10 November 2009, 21:01:14 »
Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, krijg je ongeveer het zelfde als bij de Thalys en ICE.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:Intercity Plus
« Reactie #17 Gepost op: 10 November 2009, 21:09:40 »
Zo rijdt men bij de oosterburen al jaren. Ik kan mij het in ieder geval al herinneren toen de IR serie 2300 ging rijden tussen Amsterdam en Berlijn. Daar zat de eerste klas altijd aan 1 zijde en de overgang naar de tweede klas werd altijd gemarkeerd door het Bistro rijtuig.
Spoorgroet, Martin

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re:Intercity Plus
« Reactie #18 Gepost op: 10 November 2009, 22:47:00 »
De IC+ rijtuigen kunnen ook heel goed in combinatie rijden met Plan W rijtuigen. In de laatste maanden dat ze in het wild reden waren de mooiste combinaties mogelijk!

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re:Intercity Plus
« Reactie #19 Gepost op: 11 November 2009, 09:32:42 »
Was het niet zo dat de IC+ als A+A+A+BKD+B+B+B+B+B+B+B reed?
IC+ reed in zo'n bloksamenstelling inderdaad. In het weekend reed een A en een B minder.

Martijn_1987

  • Offline Offline
  • Berichten: 416
  • Bestijg nooit de trein zonder uw valies met dromen
    • Mijn foto’s op Flickr
Re:Intercity Plus
« Reactie #20 Gepost op: 11 November 2009, 10:48:08 »
Ik ben IC+ tegengekomen met 1100, 1200, 1300 en 1600 ervoor. Dus alle combinaties zijn mogelijk!

Groetjes,
Martijn

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re:Intercity Plus
« Reactie #21 Gepost op: 11 November 2009, 18:39:12 »
Maar dat was dan ook al gemeld in dit topic. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Intercity Plus
« Reactie #22 Gepost op: 11 November 2009, 19:36:27 »

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Intercity Plus
« Reactie #23 Gepost op: 11 November 2009, 19:38:40 »
Kijk, daar kenne we wat mee.
Dan maar de 2e 1145 dan maar omnummeren naar 1115??


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:Intercity Plus
« Reactie #24 Gepost op: 11 November 2009, 21:02:55 »
Blijft mooi om te zien de IC+. Heb er des tijds meerdere keren in gezeten, en vond het er erg mooi uitzien zowel van binnen als buiten. Ergens heb ik nog intrieur foto's, zal ze eens opzoeken.  ::)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Intercity Plus
« Reactie #25 Gepost op: 11 November 2009, 21:07:06 »
Graag zelfs, kan ik de interieuer van mijn rijtuigen ook aanpassen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:Intercity Plus
« Reactie #26 Gepost op: 12 November 2009, 13:08:53 »
Helaas Jos.

Ik heb de foto's wel gevonden, maar helaas niet op de computer maar gewoon in een foto boekje. Maar op www.railfaneurope.net heb ik wel wat gevonden voor je:

http://www.railfaneurope.net/pix/nl/car/IC%2B/pix.html  ;)

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1111
Re:Intercity Plus
« Reactie #27 Gepost op: 12 November 2009, 14:12:31 »
IC+ is een beetje van voor mijn tijd. Waar werden deze rijtuigen zoal voor ingezet? Reden ze gewoon in de reguliere diensten?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:Intercity Plus
« Reactie #28 Gepost op: 12 November 2009, 14:16:44 »
Lees o.a. hier maar eens over de achtergrond van het concept.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5373
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Intercity Plus
« Reactie #29 Gepost op: 12 November 2009, 14:17:51 »
De IC+ was een stam van 12 rijtuigen ICR (waarvan er normaal 10 of 11 dienstdeden in een stam). Deze stam reed in de reguliere IC diensten, maar had wel een dagelijkse vaste omloop. De eerste jaren reed de stam tussen Den haag en Heerlen, later werd het Haarlem-Maastricht.

De IC+ was een proefstam om de wensen van de reizigers te onderzoeken. Deze wensen hebben als input gediend voor de revisie van ICR tot ICRm en ICMm is daar ook weer een afgeleide van.

De rijtugien van IC+ zijn later zelf ook ICRm geworden.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974