Ik heb zelf geen enkele Strukton-uitvoering. Te modern voor mijn tijdperk. Die 'gemoderniseerde' locs zijn in mijn ogen foeilelijk, het hele zeer fraaie model van de originele loc is compleet verziekt.
De 2328 heeft voor die verbouwing nog een tijdje met een sportuitlaat op de huif rondgereden, vanwege uitstoot in tunnels vermoed ik. Ook wel leuk om in model na te maken
Het was wel een mooi project (in schaal 1:1)
Dat waren filters die sinds '99 op de 302282 zaten vanwege werkzaamheden in de Schipholtunnel
Hoe heb je die camera's etc gemaakt?
Beperkt inzetgebied?
Ze vallen ook buiten mijn tijdperk hoor, maar tja; als 2200 fanaat wil je toch zoveel mogelijk versies in model hebben. Zo heb ik ook een oerversie. Niet de 2201 van Roco maar een zelfverbouwde 2222, strak in de gilmmende lak, zo af-fabriek.
Niet voor Nedtrain, er moest dik geld bij. Strukton was de lachende derde. Het ombouwen van Anneke had al zo'n beetje net zoveel gekost als de afgesproken prijs voor alle drie de te verbouwen locs tezamen.
Ik herinner me dat het frame van Anneke zelfs iets doorgezakt was omdat de loc met de motor gemonteerd een lange tijd op bokken had gestaan.
Ik bedoelde het inderdaad niet in financiële zin (alhoewel het nou ook weer niet zo dramatisch was als jij hierboven schets)
De lichte kromming in het frame van Anneke is waarschijnlijk een afwijking die ooit eens is ontstaan bij een botsing, maar die binnen de toleranties is gebleven. Het frame zakt niet door door het gewicht van de motor, het frame is stevig genoeg om het gewicht te kunnen dragen.
De hoofverantwoordelijk van dit project toendertijd heeft me dit verteld.
De situatie zoals ik eerder schetste was een vaak gehoord gerucht in het Tilburgse toen. En idd je zou zeggen dat alles stevig genoeg moet zijn, maar weet jij nog hoelang dat frame met motor en al opgebokt heeft gestaan in de cascohal? Met alleen bokken onder de steunpunten bij de bufferbalken? Of dat de loc goed heeft gedaan valt in twijfel te trekken.... Hoe dan ook, krom was het frame wel zeker, dat was met het blote oog waar te nemen.
Nee, toch net andersom. De 2201-2225 kregen in 1959 reeds hun hoge A-sein. De dempers verschenen in 1960 en 1961 op de 2200'en.
Die spreek ik nog steeds regelmatig
komt door het verwijderen van de batterijkisten, want op die plaats zit de grootste kromming